«Το Σχολείο Που Ονειρευόμαστε»: Μια ταινία για τις μαθητικές καταλήψεις
Η Νικολέττα Παπαθανασίου, Σκηνοθέτις - Κοινωνιολόγος γράφει για το Ντοκιμαντέρ «Αν Όχι Εμείς, Ποιοι?”  -  “If Not Us, Who?»  που προβάλλεται Δευτέρα 12 Οκτωβρίου στο πάρκο Ευελπίδων

Εισαγωγικά σημειώματα των Νικολέττα Παπαθανασίου και Μπάμπη Μπαλτά

Οι μαθητές οδηγούνται σε έναν κόσμο γεμάτο από χρώματα, συναισθήματα, μουσικές, οράματα, όνειρα και ελπίδες. Με την κατάληψη του σχολείου τους, σύμφωνα με το γενικότερο κλίμα για την παιδεία στην Ελλάδα τού 2006 και νιώθοντας επίσης την κοινωνία σαν ένα καζάνι που βράζει έτοιμο να εκραγεί, διεκδικούν τα αυτονόητα για καλύτερες υποδομές στα σχολεία, για μαθήματα και καθηγητές πιο εξελιγμένους, σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο που να ξεδιψά ανησυχίες και να ανοίγει ορίζοντες.

Ως ομάδα και ο καθένας από μόνος του, με σοβαρότητα, συνέπεια και χιούμορ, συνεισφέρουν σε ένα καλύτερο μέλλον για την παιδεία, ζώντας ταυτόχρονα μια ξεχωριστή εμπειρία που τους φέρνει πιο κοντά μεταξύ τους και που θα τους μείνει για πάντα αξέχαστη.

Νικολέττα Παπαθανασίου

**

Τα αιτήματα των παιδιών του 2020 έχουν αλλάξει από το 2006.

Τώρα ζητούν να τα σέβονται οι καθηγητές τους. Όμως το τότε και το τώρα είναι σχετικό. Ζητούν νέους τρόπους διδασκαλίας, καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα για τους μαθητές.

Σήμερα τα παιδιά ζητούν ό,τι οι καθηγητές τους. Λιγότερα παιδιά ανά τάξη, υπαίθρια διδασκαλία, βιβλιοθήκες για τη μοναχική ανάγνωση και αποσχολειοποίηση χωρίς τις αυταπάτες της τεχνολογίας. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια ευκαιρία να πλησιάσει η μια μεριά την άλλη και να κάνουμε αυτό που ονειρευόμαστε. Ένα σχολείο ανοιχτό, άμεσο - δημοκρατικό, συμπεριληπτικό και συνεταιριστικό - ένα σχολείο της κοινότητας.

Γεια σας παιδιά!

Η ταινία είναι αφιερωμένη σε σας! [Μπ. Μπ.]

*************************************************************************************

Σκηνοθετικό Σημείωμα

Ντοκιμαντέρ

“Αν Όχι Εμείς, Ποιοι?”  -  “If Not Us, Who?”  -  © 2011-2013

Οι μαθητές λένε: " ...ζωγραφίζουμε έναν κόσμο όπως τον θέλουμε εμείς." Η κάμερα καταγράφει την ιστορία μιας δημιουργικής κατάληψης μαθητών σε ένα σχολείο στο κέντρο της Αθήνας. Τότε ήταν που αγάπησαν το σχολείο τους.

**

Οι νέοι είναι ο καθρέφτης και η πυξίδα τής κοινωνίας μας. Οι μαθητές προφητικά έλεγαν το 2006: " Το ο,τιδήποτε στον κόσμο μας να έχει κάποια αξία, να μην πουλιέται το ο,τιδήποτε με το χρήμα. Στην προκειμένη περίπτωση πουλιούνται τα σχολεία. ...Πουλιέται η εκπαίδευση, στο μέλλον θα πουλιέται το παν. Αυτό, να μη γίνει αυτό. ...Υπάρχουν ακόμα αξίες που δεν πουλιούνται ... θα καταντήσουμε να πουλάμε και τις αξίες για την επιβίωσή μας. ...Αν δεχόμαστε τα πάντα ασυμβίβαστα θα καταλήξει εκεί που λέμε ότι θα πουλιούνται τα πάντα."

**

Ένα από τα αιτήματα των μαθητών που έστειλαν μέσα από αυτό το ντοκιμαντέρ, είναι η επιμόρφωση των δασκάλων, καθηγητριών και καθηγητών, σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο που να εξελίσσεται με παιδαγωγικές που να μορφώνουν και να καλλιεργούν την ψυχή και το πνεύμα, να ξεδιψούν ανησυχίες και να ανοίγουν ορίζοντες, γιατί αν υπάρχει ελπίδα για ανθρώπινες και υγιείς κοινωνίες αυτό μπορεί να αξιωθεί μέσα από την παιδεία. 

**

Ζητούν νέους τρόπους διδασκαλίας, καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα για τους μαθητές, αναφέρθηκαν στην ψυχολογία τού εφήβου, σε έννοιες και αξίες ζωής όπως αλληλεγγύη, επανάσταση, έρωτας, ελευθερία. Ζητούν από δασκάλες και δασκάλους, καθηγήτριες και καθηγητές να επιμορφώνονται, να έχουν διάθεση, να μην τους τρώει το σύστημα. Πέτυχαν να ακουστούν από τους καθηγητές, τους γονείς, τον κόσμο, τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, την πολιτεία και απέδειξαν μέσα από τη δράση και το λόγο τους πως δεν είναι οι μικροί τής παρέας που δεν σκέφτονται. Σήκωσαν το ανάστημά τους στους μεγαλύτερους μέσα από τα επιχειρήματά τους και τις διεκδικήσεις τους.

**

Οι μαθητές οδηγούνται σε έναν κόσμο γεμάτο από χρώματα, συναισθήματα, μουσικές, όνειρα, οράματα και ελπίδες. Με την κατάληψη του σχολείου τους, σύμφωνα με το γενικότερο κλίμα για την παιδεία στην Ελλάδα τού 2006 και νιώθοντας επίσης την κοινωνία σαν ένα καζάνι που βράζει έτοιμο να εκραγεί, διεκδικούν τα αυτονόητα για καλύτερες υποδομές στα σχολεία, για μαθήματα και καθηγητές πιο εξελιγμένους, σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο που να ξεδιψά ανησυχίες και να ανοίγει ορίζοντες. Ως ομάδα και ο καθένας από μόνος του, με σοβαρότητα, συνέπεια και χιούμορ, συνεισφέρουν σε ένα καλύτερο μέλλον για την παιδεία, ζώντας ταυτόχρονα μια ξεχωριστή εμπειρία που τους φέρνει πιο κοντά μεταξύ τους και που θα τους μείνει για πάντα αξέχαστη. 

Αυτή η δημιουργική και ανεξάρτητη κατάληψη ήταν για τους μαθητές κάτι παραπάνω από ένα “μικρό καλοκαίρι μέσα στο χειμώνα”. Τα χρώματα είναι ακόμα ζωντανά και το όνειρο συνεχίζει να ζει στις καρδιές των μαθητών, όλων των μαθητών. Οι νέοι είναι το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον μας. Και έχουν όραμα. Το όραμά τους για σχολεία που να αγαπούν. Και το όραμα μένει ζωντανό από γενιά σε γενιά έως ότου οι κοινωνίες μας ωριμάσουν, γίνουν πιο ανθρώπινες και προοδευτικές, ισότιμες, δίκαιες και ειρηνικές ώστε να συμμετέχουν όλες και όλοι σε αυτές και να είναι ευθύνη όλων. Αυτό είναι πολιτισμός και αυτό διεκδικούν.

logo alfavita

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις έγκυρα και έγκαιρα από το alfavita.gr

Πριν τις γιορτές πιθανόν θα ανοίξουν τα σχολεία: Νέες δηλώσεις Κεραμεώς

Tο περιζήτητο σεμινάριο ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ του Παν.Αιγαίου για μόρια - Γιατί εκτοξεύτηκε η ζήτησή του

Μητσοτάκης: Πρώτα θα ανοίξουν τα δημοτικά

Αυτό είναι το κορυφαίο σεμινάριο για διορισμούς στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Πανελλήνιες 2021: Μόνο οι μαθητές υποβάλλουν το Νοέμβριο αίτηση συμμετοχής

 


 

σχετικά άρθρα

Κορονοϊός-Χαρδαλιάς: Οι 18 περιοχές με τα περισσότερα κρούσματα
Κορονοϊός-Χαρδαλιάς: Οι 18 περιοχές με τα περισσότερα κρούσματα
Οι περιοχές που ανησυχούν περισσότερο τις υγειονομικές αρχές, λόγω κορονοϊού - Ποιες βρίσκονται στο «κόκκινο» σύμφωνα με το Νίκο Χαρδαλιά
Κορονοϊός-Χαρδαλιάς: Οι 18 περιοχές με τα περισσότερα κρούσματα
Άνοιγμα σχολείων: 4+1 σχέδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία;
Άνοιγμα σχολείων: 4+1 σχέδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία;
Άρχισε η συζήτηση για την ημερομηνία επαναλειτουργίας των σχολείων… Και αναρωτιόμαστε εύλογα. Άραγε με ποιον τρόπο;
Άνοιγμα σχολείων: 4+1 σχέδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία;