Δεν είναι ανετοιμότητα, είναι ανευθυνότητα
«Από τον Μάρτιο που έκλεισαν τα σχολεία δεν θα έπρεπε να σχεδιάζεται η «επόμενη ημέρα» του ανοίγματος των σχολείων; Όχι, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν είχε άγχος και αγωνία. Τα εξάντλησε στις νεοφιλελεύθερες και αναχρονιστικές επιλογές της, στις οποίες ήταν γρήγορη και αποτελεσματική: στα κολέγια, στην ιδιωτική εκπαίδευση, στη διαγωγή των μαθητών»

Πρώτες ημέρες με ανοιχτά τα σχολεία μετά από αρκετό χρονικό διάστημα κλεισίματός των, και έχουμε προβλήματα ομαλής λειτουργίας και καλής προστασίας της υγείας σε πολλές περιοχές.

Σε αρκετά γεωγραφικά μέρη δεν πήγαν μάσκες από την πρώτη ημέρα (Κάρπαθος, Κάλυμνος, Βοιωτία, Πύλη Τρικάλων, Φιλιάτες Θεσπρωτίας κλπ), σε άλλα δεν έφτασαν για όλους τους μαθητές (Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη…), σε άλλα πήγε μία και όχι δύο για κάθε μαθητή (Αθήνα, Πύργο, Πάτρα, Γιάννινα, Λασίθι, Λακωνία, Λάρισα, Ρόδο, Χίο, Βόλο, Χανιά, Ρέθυμνο, Λευκάδα, Χαλκίδα, Ζάκυνθο, Κατερίνη, Νάουσα…) και στα περισσότερα δεν είχαν έχουν το κατάλληλο μέγεθος (π.χ. πολύ μεγάλες μάσκες σε νηπιαγωγεία). Φυσικά, τα ζητήματα για το μέγεθος της μάσκας και για την όλη μεμπτή διαδικασία δείχνουν πολλά πράγματα.

Σε αρκετά σχολεία της Αθήνας την καθαριότητα την κάνουν εκπαιδευτικοί! Μαθητές κάθονται ανά δύο σε ένα θρανίο σε πολλά σχολεία με συνέπεια να μην τηρούνται οι αποστάσεις. Επίσης υπάρχουν σχολεία τα οποία αντιμετωπίζουν κτιριακά ζητήματα και σε κάποια από αυτά υπάρχουν αίθουσες χωρίς φυσικό εξαερισμό. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς είναι σημαντικές, ενώ ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών βρίσκονται σε εκκρεμότητα.

Ας αναλογιστούμε. Μπορούν αυτοί οι σχεδιαστές να ανοίξουν τα θέματα για τις μεγάλες προκλήσεις της εκπαίδευσης; 

Προκύπτει αυτονόητα ένα βασικό ερώτημα. Είναι ανετοιμότητα και απροβλεψιμότητα ή ανευθυνότητα και ανικανότητα της κυβέρνησης της Ν.Δ; Από τον Μάρτιο που έκλεισαν τα σχολεία δεν θα έπρεπε να σχεδιάζεται η «επόμενη ημέρα» του ανοίγματος των σχολείων; Όχι, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν είχε άγχος και αγωνία. Τα εξάντλησε στις νεοφιλελεύθερες και αναχρονιστικές επιλογές της, στις οποίες ήταν γρήγορη και αποτελεσματική: στα κολέγια, στην ιδιωτική εκπαίδευση, στη διαγωγή των μαθητών.   

Τη δημόσια εκπαίδευση δεν την βλέπει ως κοινωνικό και ως μορφωτικό αγαθό. Την αντιμετωπίζει διαχειριστικά. Αρκεί να περνάει ο καιρός και να «ασχολούμαστε» με ζητήματα που δεν έχουν νόημα (π.χ. διαγωγή) ή που ενδιαφέρουν αυτούς που μας ψήφισαν (κολέγια, ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων) – κάτι που έκανε και ο ΣΥΡΙΖΑ, και μάλιστα το ομολογούσε!

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ υπολείπονται των θεσμικών ευθυνών τους. Ακόμα και οι μάσκες διατέθηκαν  μετά από γενική απαίτηση φορέων και πολιτών. Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν υπάρχει κανένας συγκεκριμένος σχεδιασμός (επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κλπ). Επίσης, δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για την περαιτέρω ψηφιακή ένταξη του εκπαιδευτικού μας συστήματος – πέραν των δομών του 2011.

Εμείς στο Κίνημα Αλλαγής, στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς, που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της εκπαίδευσης και της προστασίας της υγείας των μαθητών μας. Το παιδαγωγικό και μορφωτικό έργο τους είναι καθοριστικό! Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να σηκώσουν ένα κοινωνικό βάρος – πέραν των θεσμικών υποχρεώσεών τους. Και το κάνουν. Γιατί είναι παιδαγωγοί και διαπαιδαγωγούν όχι μόνο με τη διδασκαλία. Γιατί ξέρουν κάτι πολύ βασικό, ότι «μόνο εκείνοι που κατέχουν τα κλειδιά της ελευθερίας και των ονείρων θ’ ανοίξουν το σχολείο σε μία ανοιχτή κοινωνία» (Ραούλ Βανεγκέμ).

Εφαρμόζουμε τα μέτρα προστασίας, όπως έχουν προσδιοριστεί από τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς. Αγωνιζόμαστε να καλύψουμε την ανικανότητα και τα κενά της ελλειμματικής κυβερνητικής πολιτικής στον πολύ ευαίσθητο και σημαντικό θεσμό της εκπαίδευσης.

*Ο Νίκος Τσούλιας είναι γραμματέα του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΜΕΘ
Καταγγελία «βόμβα» για νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης: Eνημέρωσαν ασθενή ότι έχει καρκίνο έναν χρόνο μετά τη βιοψία
«Φοβάμαι ότι υπάρχουν κι άλλες βιοψίες, που ενδεχομένως δεν έχουν εκτιμηθεί»
Καταγγελία «βόμβα» για νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης: Eνημέρωσαν ασθενή ότι έχει καρκίνο έναν χρόνο μετά τη βιοψία
βια ανηλικων
ΟΛΜΕ: Σχετικά με το πρωτόγνωρο περιστατικό σε Γυμνάσιο της Αθήνας
Η ΟΛΜΕ είχε εγκαίρως προβλέψει και προειδοποιήσει  το υπουργείο Παιδείας για την έξαρση βίας, είχε καταθέσει υπόμνημα με συγκεκριμένες προτάσεις και...
ΟΛΜΕ: Σχετικά με το πρωτόγνωρο περιστατικό σε Γυμνάσιο της Αθήνας