Κόφτης στις μετεγγραφές φοιτητών και «κατασκευή» πτυχιούχων δυο ταχυτήτων!
Με τις νέες αντιστοιχίες έχουμε μια νέα πραγματικότητα, ένα παράδοξο, καθώς τμήματα με ίδια ονομασία, δεν έχουν αντιστοιχία μεταξύ τους!

Καθορίστηκε  με Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (25/6/2020 – Αριθμός Φύλλου 2549), η    αντιστοιχία των Τμημάτων, Εισαγωγικών Κατευθύνσεων και Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, για τις μετεγγραφές του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021.

Για να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή οι αντιστοιχίες δηλώνουν σε ποια τμήματα μπορούν να μετεγγραφούν οι φοιτητές και οι μετεγγραφές αφορούν χιλιάδες φοιτητές κάθε χρόνο. Ωστόσο, η ανακοίνωση της Υπουργικής Απόφασης για τις αντιστοιχίες φέτος δεν αφορά μόνο στις μετεγγραφές αλλά και στην ισοτιμία των τμημάτων και των σχολών της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Να σημειώσουμε αρχικά ότι οι μετεγγραφές πλέον θα είναι πιο δύσκολες καθώς το υπουργείο έχει ανακοινώσει την προϋπόθεση της «βάσης μετεγγραφής», ενός ακαδημαϊκού «κόφτη» δηλαδή, η οποία ορίζεται στα 2.750 μόρια κάτω από τη βάση εισαγωγής κάθε τμήματος.

Ωστόσο στη φετινή Υπουργική Απόφαση με τις αντιστοιχίες έχουμε μια νέα πραγματικότητα, ένα παράδοξο καθώς τμήματα με ίδια ονομασία, δεν έχουν αντιστοιχία μεταξύ τους.

Σχολές με ίδιο γνωστικό περιεχόμενο δεν μπορούν να έχουν την ίδια αξία στις μεταξύ τους μετεγγραφές γιατί τα Τμήματα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Πανεπιστημίου Θράκης δεν είναι αντίστοιχα με τα τμήματα Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθήνας ή Θεσσαλονίκης!

Τμήματα με ίδια ονομασία, όπως Μουσικών Σπουδών ή Ορυκτών Πόρων ή Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων δεν  είναι πλέον αντίστοιχα με τα συνονόματά τους σε άλλες πόλεις!

Τμήματα που πέρυσι κρίθηκαν αντίστοιχα με συνονοματά τους, φέτος δεν θεωρούνται αντίστοιχα. Για παράδειγμα το Χημικό Καβάλας δεν είναι ισοδύναμο με τα άλλα Χημικά ενώ την προηγούμενη χρονιά ήταν, ενώ  και το Φυσικό Καβάλας είναι ισοδύναμο μόνο με το φυσικό Λαμίας όχι με τα άλλα Τμήματα Φυσικής (Αθήνας, Θεσσαλονίκης Πάτρας κλπ).  Για παράδειγμα τα τμήματα Μαθηματικών. Τα τμήματα στη Λαμία και την Καστοριά που ήταν αντίστοιχα με τα υπόλοιπα τμήματα Μαθηματικών στην προηγούμενη Υπουργική Απόφαση για τις αντιστοιχίες – μετεγγραφές του 2019 στη νέα Υπουργική Απόφαση δεν είναι. Έτσι στα τμήματα Μαθηματικών δημιουργούνται δυο ομάδες αντιστοιχιών: Στη μια ομάδα αντίστοιχα θεωρούνται τα τμήματα Μαθηματικών της Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηρακλείου και Ιωάννινων και στη δεύτερη ομάδα τα τμήματα Λαμίας και Καστοριάς!

Αυτό, βέβαια, αφενός δεν έχει καμιά λογική καθώς ο υποψήφιος εισάγεται σε μια πόλη είτε γιατί προτιμά Πανεπιστήμιο δίπλα στο σπίτι του είτε, κοντά στο σπίτι του είτε με τη βαθμολογία που του δίνει τη δυνατότητα επιλογής και αφετέρου, ξαφνικά, λίγες ώρες πριν από την επαφή των υποψηφίων με το μηχανογραφικό δημιουργείται μια μεγάλη σύγχυση ένα μεγάλο ερωτηματικό.

 Πριν μιλήσουμε για το ερωτηματικό να σημειώσουμε ότι η νέα αυτή πραγματικότητα δεν αφορά μόνο τις αντιστοιχίες των Τμημάτων Μαθηματικών  αλλά και δεκάδων άλλων Τμημάτων: Ψυχολογίας στη Φλώρινα, Οικονομικών Επιστημών, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Περιβάλλοντος, Πληροφορικής, Τουριστικών Σπουδών, Φυσικής, Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Διαιτολογίας και Διατροφής, Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Δασολογίας και Περιβάλλοντος, Γεωπονίας, σε διάφορες πόλεις και άλλα.

Τι σημαίνουν όλα αυτά και τι εξυπηρετούν; Είναι φανερό! Στήνεται φέτος ένας μεγάλος «κόφτης» στις μετεγγραφές για το σημαντικό περιορισμό τους. Δηλαδή, αντί η πολιτεία να ενισχύσει τη φοιτητική μέριμνα έτσι ώστε οι νέοι από τις στερημένες οικονομικά οικογένειες να μπορούν να σπουδάσουν αυτό που αγαπούν ακόμη και σε πανεπιστήμιο άλλης πόλης χωρίς να «ματώνουν» οικονομικά τις οικογένειές τους, στήνονται αθέατα «οδοφράγματα» περιορισμού των μετακινήσεων. Με λίγα λόγια το υπουργείο λέει στους υποψήφιους φοιτητές ότι για σπουδές εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας θα πρέπει να υπολογίζουν και στα αντίστοιχα έξοδα. Αλήθεια υπάρχει καλύτερο λίπασμα για το πελατολόγιο των Κολεγίων Που υπόσχονται σπουδές δίπλα στο σπίτι του υποψηφίου με δίδακτρα που λίγο θα ξεπερνούν τις ιδιωτικές δαπάνες για τις σπουδές σε δημόσιο Πανεπιστήμιο εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας;

ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ;

Σ’ αυτά τα τμήματα φοιτούν ήδη κάποιες χιλιάδες φοιτητών και θα εισαχθούν και πολλοί άλλοι φέτος. Και ήδη ένας μεγάλος «κόφτης».

Αν όμως το Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου ή το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας δεν είναι αντίστοιχα με το Τμήμα Ιστορίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το πρώτο ή με το τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών το δεύτερο μήπως τελικά αυτό σημαίνει ότι δεν είναι και ισοδύναμα τα πτυχία; . Γιατί αν ήταν ισοδύναμα θα έπρεπε να είναι και αντίστοιχα.

Μήπως δημιουργούνται πτυχιούχοι ΑΕΙ ομοειδών τμημάτων 2 Ταχυτήτων; Τμημάτων που αν και έχουν την ίδια ονομασία δεν έχουν ισοδύναμο πτυχίο ή Τμημάτων που τα πτυχία τους θα δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους τους και Τμημάτων με το ίδιο όνομα που δεν θα δίνουν;

Και δεν είναι φανερό ότι την ίδια στιγμή που οι απόφοιτοι των κολεγίων θα έχουν επαγγελματικά δικαιώματα τα Τμήματα των Δημοσίων Πανεπιστημίων που είναι χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα δεν θα προτιμηθούν από τους υποψήφιους και έτσι ο κεντρικός στόχος του κλεισίματος θα έρθει στο Υπουργείο σαν ώριμο φρούτο; Ακούω ήδη το Υπουργείο Παιδείας: Τα τμήματα αυτά δεν είχαν ζήτηση άρα δεν είχαν και λόγο ύπαρξης!

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

     

    Διαβάστε Επίσης:

    Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

    googlenews4
    Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
    viber67
    Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

     

    σχετικά άρθρα

    Εικαστικοί: Να αποσυρθεί η υπουργική απόφαση για την κατάργηση των μαθημάτων Τέχνης στο Λύκειο
    Εικαστικοί: Να αποσυρθεί η υπουργική απόφαση για την κατάργηση των μαθημάτων Τέχνης στο Λύκειο
    Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων - Ψήφισμα για τα Εικαστικά και Καλλιτεχνικά Μαθήματα
    Εικαστικοί: Να αποσυρθεί η υπουργική απόφαση για την κατάργηση των μαθημάτων Τέχνης στο Λύκειο
    ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό η εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Δεν μπορεί να αποτιμηθεί το έργο του ΕΕΠ-ΕΒΠ
    ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό η εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Δεν μπορεί να αποτιμηθεί το έργο του ΕΕΠ-ΕΒΠ
    Ανακοίνωση για τη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με φορείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
    ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό η εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Δεν μπορεί να αποτιμηθεί το έργο του ΕΕΠ-ΕΒΠ