Μεταταγμένοι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης 7 χρόνια μετά:
Οι μεταταγμένοι από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Δυτικής Θεσσαλονίκης βιώνουμε, αυτό το διάστημα μια πρωτοφανή αδικία που ανατρέπει αναδρομικά τις ζωές μας:
2013: Υποχρεωτική μετάταξη από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως υπεράριθμοι. Σύμφωνα με το νόμο των μετατάξεων, θα γινόταν σε οργανικές (Ν. 4172/2013). Τα μόρια δυσμενών συνθηκών (Δ.Σ.) της κλίμακας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετατρέπονται για όλους σε μόρια Δ.Σ. της Πρωτοβάθμιας: ενιαία αντιμετώπιση για όλους στην Πρωτοβάθμια. Σύμφωνα με διευκρινίσεις του Υπουργείου, κατά τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων μετάταξης, το 2013, στον πίνακα κατάταξης θα προηγούνταν οι εκπαιδευτικοί της ίδιας Διεύθυνσης, στη συνέχεια οι ανήκοντες στην ίδια Περιφερειακή Διεύθυνση και κατόπιν οι εκτός αυτής. Εύλογο, αφού σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του Π.Δ 50/96, όπως συμπληρώθηκε από το άρθρο 12 του Π.Δ. 100/97, προβλέπεται ότι στις περιπτώσεις ίδρυσης, κατάργησης, υποβιβασμού, διαίρεσης ή συγχώνευσης των σχολικών μονάδων ή άλλης αιτίας, κατά τις οποίες υφίσταται μείωση των οργανικών θέσεων οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτές χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι οργανικά. Ως εκ τούτου προηγούνται έναντι όλων των υποψηφίων για τοποθέτηση. Οι εκπαιδευτικοί που κρίθηκαν υπεράριθμοι και επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας, όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατ' απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης. Καθώς, επί της ουσίας, η πρόθεση ήταν μέσω των υποχρεωτικών μετατάξεων να γίνει διαχείριση των υπεράριθμων, προφανώς οι μεταταγμένοι της οικείας διεύθυνσης, έχουν προτεραιότητα στην κάλυψη των οργανικών θέσεων. Ο νόμος των μετατάξεων του 2013, έγινε για να ρυθμίσει υπεραριθμίες και παραμέρησε τα στεγανά ανάμεσα στην Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και προέβλεπε άμεση μετάταξη/τοποθέτηση σε οργανικές.
2018: Μολονότι το αρχικό πλαίσιο έχει αλλάξει, επιτέλους, μετά από 5 χρόνια, τοποθετούμαστε σε οργανικές.
2020: Ακυρωτική δικαστική απόφαση επιστρέφει μόρια δυσμενών συνθηκών της κλίμακας της Δευτεροβάθμιας, στους ενάγοντες, μέρος των εκπαιδευτικών γαλλικών, γερμανικής και πληροφορικής, με αποτέλεσμα:
- Ο πίνακας τοποθετήσεων σε οργανικές θέσεις του 2018 πέφτει αναδρομικά, καθώς το αίτημα της ανάκτησης των μορίων Δ.Σ. Δευτεροβάθμιας έγινε ενάντια στον πίνακα των οργανικών που έγιναν με καθυστέρηση 5 χρόνων.
- Δημιουργείται νέος πίνακας, αναδρομικά, με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Οι εναγόμενοι ανακτούν μόρια Δ.Σ. Δευτεροβάθμιας. Οι υπόλοιποι παραμένουμε με μόρια Πρωτοβάθμιας
- Μολονότι άλλαξε ο πίνακας το ΠΥΣΠΕ δεν δέχεται νέες αιτήσεις προτίμησης, με την νέα κατάταξη, αντίθετα με ότι προβλέπεται από τη διαδικασία των τοποθετήσεων (50/96), αλλά διατηρούνται οι παλιές. Δηλαδή επί της ουσίας, οι αιτήσεις προτίμησης προηγούνται του πίνακα, ενώ προβλέπεται να γίνεται πρώτα ο πίνακας και μετά οι προτιμήσεις.
Ενδεικτικά, προσωπικά, από την 4η θέση επί πέντε χρόνια και την πρώτη μου επιλογή, βρέθηκα στην 14η με τα μόρια δύο ταχυτήτων και στη συνέχεια στην 24η, εκτός πίνακα, γιατί είχα κάνει το 2018, μόνο 6 επιλογές λόγω της επί ετών, καλής σειράς μου. Ενώ με μόρια δευτεροβάθμιας θα διατηρούσα την οργανική μου, που είναι δίπλα στο σπίτι μου, βρίσκομαι ξαφνικά σε μία οργανική 30-50 χιλιόμετρα εκτός πόλης. Και από εντός της πόλης το 2013 στην Δευτεροβάθμια, βρίσκομαι ξαφνικά εκτός πόλης στην Πρωτοβάθμια το 2020.
Έχουμε, επανειλημμένα, καταθέσει υπομνήματα και ενστάσεις στη Διεύθυνση, στην Περιφέρεια και στο Υπουργείο για ενιαία μοριοδότηση και τώρα κινούμαστε δικαστικά.
Η υλοποίηση της δικαστικής αυτής απόφασης με μόνο κριτήριο τη δικαίωση των εναγόντων, που αποδίδει επιλεκτικά δικαιοσύνη και μόρια Δ.Σ. Δευτεροβάθμιας και στην πλειοψηφία των υπολοίπων εκπαιδευτικών τα μόρια της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης, δημιουργεί:
- Αναδρομική ακύρωση των πινάκων τοποθέτησης
- Άνιση μεταχείριση μεταξύ των συναδέλφων, αναστάτωση στο δημόσιο σχολείο
- Επηρεάζει την κινητικότητα των εκπαιδευτικών από Διεύθυνση σε Διεύθυνση μέσω της κατ΄εξαίρεση διαμορφωμένης μοριοδότησης
- Κοινωνικές και εργασιακές αδικίες καθώς δεν λαμβάνει υπόψη τα δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών
- Προκαλεί τεράστια αναστάτωση από πιθανές μετακινήσεις που ουδέποτε επιθυμήσαμε και που δεν είναι υπαιτιότητά μας
- Ένα φαύλο κύκλο αβεβαιότητας και υπηρεσιακής αναταραχής καθώς είναι άμεσα ορατός ο κίνδυνος των συνεχών και επαναλαμβανόμενων δικαστικών προσφυγών που θα προκύπτουν συνεχώς, εάν το σοβαρότατο αυτό ζήτημα δεν αντιμετωπιστεί με τη δέουσα υπευθυνότητα από τους αρμόδιους φορείς.
Το θέμα των μορίων, μας ακολουθεί πανελλαδικά και δεν αποτελεί υπόθεση μιας Διεύθυνσης.
*Εκπαιδευτικός ΠΕ05
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR
Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη