«Οι τέχνες στην εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια, δεν είναι ουτοπία, αλλά δικαίωμα και αναγκαιότητα»
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση απέστειλε προς την Υπουργό και την Υφυπουργό Παιδείας επιστολή με την οποία εκθέτει τον έντονο προβληματισμό του για την απόφαση της κατάργησης των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο λύκειο

Στην επιστολή επικαλείται τα πολλαπλά οφέλη που αποδεδειγμένα έχει για τα παιδιά όλων των ηλικιών η καλλιτεχνική παιδεία και ζητά την επανεξέταση της απόφασης. 

Παράλληλα ζητά να ληφθεί μέριμνα για την ισότιμη και συστηματική παρουσία όλων των τεχνών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας και συνεχούς δράσης για την προώθηση του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση, γνωρίζει καλά ότι τα παιδιά όλων των ηλικιών έχουν ανάγκη τις τέχνες και τις επιζητούν, γιατί μέσα από αυτές χαίρονται, εκφράζονται συμμετέχοντας με όλο τους το είναι, έρχονται σε επαφή με τον πολιτισμό, συνεργάζονται, συνδημιουργούν και μαθαίνουν να συνυπάρχουν, συνθέτοντας ειρηνικά τις διαφορές τους. Αυτά άλλωστε υποστηρίζουν διαχρονικά οι παιδαγωγοί, οι ειδικοί ψυχικής υγείας και οι ερευνητές της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Για αυτόν τον λόγο, το δικαίωμα όλων των παιδιών να συμμετέχουν στην πολιτιστική και καλλιτεχνική ζωή έχει αναγνωριστεί διεθνώς και έχει καθιερωθεί η υποχρέωση των κυβερνήσεων να το σέβονται και να το προάγουν με κατάλληλα μέτρα, όπως επιτάσσει και η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (άρθρο 31).

Στην κρίσιμη σημερινή συγκυρία, στην οποία οι τέχνες στην εκπαίδευση απειλούνται με περιθωριοποίηση και απαξίωση και όπου η ομαδική δημιουργική ενεργοποίηση των παιδιών και η βιωματική εξοικείωσή τους με τις τέχνες και τον πολιτισμό υποχωρούν απέναντι στις έννοιες της ατομικής επίδοσης, της διάκρισης και του ανταγωνισμού, χρειάζεται να συσπειρωθούμε όλοι, επιστημονικές και καλλιτεχνικές ενώσεις, φορείς της κοινωνίας των πολιτών, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και μαθήτριες και να διεκδικήσουμε να πάρουν οι τέχνες τη θέση που τους αξίζει στο σχολείο και στη ζωή των παιδιών.

Οι τέχνες στην εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια, δεν είναι ουτοπία, αλλά δικαίωμα και αναγκαιότητα, για ένα σχολείο της γνώσης, της χαράς και της δημιουργίας.

Το ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

Δείτε όλη την επιστολή

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathites
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα
Στη 42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, οι Έλληνες μαθητές κέρδισαν δύο αργυρά και τέσσερα χάλκινα μετάλλια
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα
autokinito
Θεσσαλονίκη: Άγριος ξυλοδαρμός 36χρονου γιατρού μπροστά στο παιδί του – Ταυτοποιήθηκαν πατέρας και γιος από την Αθήνα
Οργή για την ατιμωρησία – Το παιδί του θύματος ξυπνά κάθε βράδυ με εφιάλτες και φωνάζει «μπαμπά, μαμά»
Θεσσαλονίκη: Άγριος ξυλοδαρμός 36χρονου γιατρού μπροστά στο παιδί του – Ταυτοποιήθηκαν πατέρας και γιος από την Αθήνα