«… Προς τη σωστή κατεύθυνση…»
Γράφει ο Δρ. Αργύριος Δ. Ψαλίδας, MEd σχετικά με τα νέα ωρολόγια προγράμματα των ΓΕΛ

Σε ανακοίνωσή του της 3ης Ιουνίου 2020, το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ., αναφερόμενο στο σχέδιο νόμου «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», που είχε κατατεθεί προς διαβούλευση και σήμερα αποτελεί νόμο του Κράτους (NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4692: Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις. Φ.Ε.Κ. 111/τ. Α΄/16-06-2020), δήλωνε «ότι είναι γενικά προς τη σωστή κατεύθυνση αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ωστόσο σε πολλά σημεία χρειάζονται διευκρινίσεις και κάποιες βελτιώσεις», τις οποίες παρέθετε. Τι ζητούσε το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ.;

α) «Τη διατήρηση του 7ώρου στη Γ΄ Λυκείου, αφού αυτό έδωσε την ευκαιρία σε πολλά παιδιά από φτωχές οικογένειες και μαθητές απομακρυσμένων περιοχών να έχουν ίσες ευκαιρίες διάκρισης με τα παιδιά που έχουν τη δυνατότητα να πάνε φροντιστήριο.» Οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων Προσανατολισμού μειώθηκαν από επτά (7) σε έξι (6) ανά εβδομάδα.

β) «Στη Γ΄ Λυκείου προτείνουμε μάθημα Φυσικών Επιστημών Γενικής Παιδείας για όλους τους μαθητές.» Δημιουργήθηκαν δύο (2) μαθήματα Γενικής Παιδείας, Ιστορία (το διδάσκονται οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και την Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Μαθηματικά (το διδάσκονται οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), ενώ αυξήθηκαν οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής κατά μία (1) ώρα εβδομαδιαίως.

γ) «Ζητούμε να μην αποκλείονται οι Φυσικοί από τη διδασκαλία του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας.» Το μάθημα καταργήθηκε τόσο από την Α΄, όσο και από την Β΄ τάξη.

δ) «Θεωρούμε άκρως απαραίτητη την επαναφορά της 3ωρης διδακτικής απαλλαγής για τους ΥΣΕΦΕ γιατί από όταν καταργήθηκε, στην πράξη ο θεσμός αυτός έπαψε να αποδίδει (μετακινήσεις συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου σε πολλά σχολεία κ.ά.) καθώς και την καθιέρωση τουλάχιστον μίας ώρας εβδομαδιαίως για εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.» Η πρόταση, σε ό,τι αφορά στο δεύτερο (2ο) σκέλος της δεν υιοθετήθηκε, οπότε λογικά συμπεραίνεται ότι δεν θα υιοθετηθεί και το πρώτο (1ο) σκέλος της.

ε) «Προτείνουμε να υπάρξει στο ωρολόγιο πρόγραμμα μια ελεύθερη ζώνη για τη διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων, όπως αυτό της Αστρονομίας.» Η πρόταση δεν υιοθετήθηκε.

Αν στα παραπάνω προστεθεί η μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Φυσική, της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, στη Β΄ τάξη κατά μία (1) ώρα εβδομαδιαίως και η διατήρηση της δίωρης εβδομαδιαίας διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής στην Α΄ τάξη, παρά τη χρήση της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, τότε εύκολα συμπεραίνεται ότι οι Υπουργικές Αποφάσεις που προβλέπει ο νόμος και συνεπώς ο ίδιος ο νόμος «ΔΕΝ είναι γενικά προς τη σωστή κατεύθυνση αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης» στη Φυσική.

Στην ανακοίνωσή του της 16ης Ιουνίου 2020, το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ., «με μεγάλη έκπληξη και απορία, εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια της για την σημερινή αιφνιδιαστική ανακοίνωση του νέου ωρολογίου προγράμματος σπουδών για το Λύκειο. Με πρωτοφανή έλλειψη σεβασμού απέναντι στις επιστημονικές ενώσεις, αγνοώντας όλα τα υπομνήματα που έχουμε καταθέσει και τις συνεχείς εκκλήσεις για συμμετοχή σε διάλογο, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε αλλαγές εις βάρος του μαθήματος και της επιστήμης της Φυσικής.»

Ας μη βιαζόμαστε λοιπόν να κρίνουμε, πριν ελέγξουμε τις Υπουργικές Αποφάσεις που υλοποιούν στην πράξη κάθε Νόμο. Τουλάχιστον αυτό…

 

Δρ Αργύριος Δ. Ψαλίδας, MEd

Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών

Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Έργων

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Μήνυμα του Γραφείου Αρωγής Χρηστών «Ζευς» προς τα διορισμένα μέλη των εφορευτικών επιτροπών για τις εκλογές αιρετών 
Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Με αφορμή τη κα Νίκη Κεραμέως και τον Κορονοϊο, λίγα λόγια για τα τεστ Covid-19 στους μαθητές και στα σχολεία - Τι αναφέρει πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Κριτική της «Εκπαιδευτικής Λέσχης» για τους χειρισμούς της Νίκης Κεραμεώς στις εκλογές αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια του υπουργείου...
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας
Αυξάνονται ραγδαία τα κρούσματα στη χώρα - Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και στην Περιφερειακή...
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας