Μια πολύτεκνη οικογένεια που έχασε το παιδί της και η αναλγησία της Πολιτείας
Πριν λίγα χρόνια, μια πολύτεκνη οικογένεια εκπαιδευτικών θρήνησε την απώλεια του παιδιού της - Η αδελφή της πέρασε στην Ιατρική Πατρών, ωστόσο το υπουργείο Παιδείας κωφεύει απέναντι στο δίκαιο αίτημα της οικογένειας για μετεγγραφή

Το ανθρώπινο δράμα μιας οικογένειας, αλλά και την αναλγησία των φορέων της φορέων της εξουσίας ανέδειξε με μια ανάρτηση σε προσωπικό ύφος ο δήμαρχος Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου, με αφορμή τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Η ιστορία έχει ως εξής: Μια πολύτεκνη οικογένεια εκπαιδευτικών στη Γλυφάδα βίωσε πριν 3 περίπου χρόνια την τραγική απώλεια του παιδιού της, όταν μαθήτρια κατέρρευσε και έχασε τη ζωή της την ώρα του μαθήματος. Η μαθήτρια ήταν το τρίτο παιδί της οικογένειας, με την οικογένεια να αριθμεί έξι παιδιά μέχρι την απώλεια της μαθήτριας. Το πρώτο παιδί είχε περάσει στη Φιλολογία Αθηνών, ενώ το δεύτερο στη Φιλολογία Ιωαννίνων, με την οικογένεια να μην επιδιώκει να πάρει μετεγγραφή στην Αθήνα, παρά την οικονομική πίεση.

Το τέταρτο παιδί, ήταν αυτό που βίωσε ίσως πιο βάναυσα την απώλεια της αδελφής του, αν υπάρχει μέτρο στον αθρώπινο πόνο, καθώς μοιραζόταν το ίδιο δωμάτιο με την αδελφή της που έφυγε από τη ζωή. Μάλιστα, προς έκπληξη και μεγάλη συγκίνηση των γονέων και του περιβάλλοντός της, κατάφερε να περάσει στην Ιατρική της Πάτρας, με την οικογένεια να κάνει αίτηση μετεγγραφής για να περάσει στην Αθήνα.

Ωστόσο, η οικογένεια εισέπραξε την αρνητική απάντηση του υπουργείου Παιδείας, με τους δύο μισθούς των εκπαιδευτικών να θεωρούνται «υψηλό εισόδημα». Είσοδημα, κατά την κρίση των υπευθύνων, αρκετά υψηλό για να συντηρεί δύο σπίτια στην επαρχία και το δράμα της οικογένειας να μην λαμβάνεται καν υπόψιν...

Η οικογένεια έκανε ένσταση, χωρίς να δικαιωθεί ενώ συνεχίζει να παλεύει για να κρατήσει την οικογένεια ενωμένοι, με τον δήμαρχο να παρεμβαίνει θεσμικά, ζητώντας επιτακτικά την μετεγγραφή του παιδιού.

«Ντρέπομαι όταν η πολιτεία γίνεται τόσο ανάλγητη. Ντρέπομαι όταν κάποιοι που αποφασίζουν δεν ξέρουν καν τι σημαίνει η λέξη ενσυναίσθηση. Ντρέπομαι όταν κάποιοι νομίζουν ότι είναι αρκετή η τεχνοκρατική προσέγγιση τέτοιων ζητημάτων», αναφέρει στην ανάρτησή του...

Αναλυτικά η ανάρτηση του δημάρχου Γλυφάδας:

Οι πανελλαδικές εξετάσεις ξεκινάνε αύριο. Εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά. Επιτρέψτε μου μαζί με τις από καρδιάς ευχές, να μοιραστώ μαζί σας και την παρακάτω ιστορία. Μια ιστορία που έχει σχέση με την προσπάθεια των παιδιών μας κάθε χρόνο στις εξετάσεις αυτές.

Γιατί οι αδικίες πρέπει να αποκαθίστανται. Πρόκειται για μία ιστορία που μου προκαλεί τεράστια λύπη. Λύπη και ντροπή. Πριν από 3,5 χρόνια, μια μαθήτρια σε δημόσιο Λύκειο της πόλης μας έφυγε ξαφνικά και αναπάντεχα από κοντά μας την ώρα του μαθήματος. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ αυτή την απώλεια. Τίποτα δεν μπορεί να θεραπεύσει αυτή την απώλεια.

Για την οικογένειά της, για όλους μας.Οι δύο γονείς εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην πόλη μας. Σπουδαίοι και αγαπητοί και οι δυό τους .

Η οικογένεια πολύτεκνη. Πέντε τα αδέρφια του κοριτσιού που έφυγε. Τα έξι παιδιά έγιναν πέντε. Αυτή η οικογένεια πέρασε μια τραγωδία. Αυτός ο πόνος δεν ξεπερνιέται. Αυτός ο πόνος είναι ανείπωτος. Όλοι τότε, πρώτα μάλιστα το Υπουργείο Παιδείας, δήλωσαν τη θέληση να βοηθήσουν σε ο,τιδήποτε χρειαστεί η οικογένεια.

Η οικογένεια σιωπηρά και καρτερικά εκείνη την περίοδο υπέμεινε την τραγωδία. Δεν ζήτησε τίποτα και από κανέναν. Την χρονιά πριν την τραγωδία, το δεύτερο παιδί της οικογένειας, πέτυχε στις πανελλαδικές εξετάσεις την εισαγωγή της στη Φιλολογία Ιωαννίνων.

Το πρώτο παιδί είχε ήδη περάσει στην Φιλολογία Αθηνών επίσης πριν συμβεί η τραγωδία στην οικογένεια. Η οικογένεια δεν επέμεινε τότε να γίνει μετεγγραφή στην Αθήνα για το δεύτερο παιδί. Παρά το ότι μια πολύτεκνη οικογένεια δύσκολα μπορεί να ανοίξει ένα καινούργιο σπίτι στην επαρχία με δύο μισθούς εκπαιδευτικών.

Η οικογένεια και πάλι υπέμεινε και αυτή την εξέλιξη χωρίς την παραμικρή διαμαρτυρία. Πέρυσι έδωσε πανελλαδικές εξετάσεις το επόμενο παιδί της οικογένειας. Το τέταρτο παιδί. Γιατί το τρίτο έφυγε νωρίς. Είναι το παιδί που μεγάλωσε στο ίδιο δωμάτιο με την αδερφούλα της που έφυγε.

Και πέτυχε! Πέτυχε να εισαχθεί στην ιατρική της Πάτρας! Έβαλε τα δυνατά της και πέτυχε. Για να δικαιώσει και την αδερφούλα της που την βλέπει από ψηλά. Δεν λύγισε από τον πόνο. Ο πόνος την έκανε πιο δυνατή.

“Μας εξέπληξε” είπε ο πατέρας της βουρκωμένος. Ο περήφανος πατέρας της. Αυτός ο πράος οικογενειάρχης που μαζί με τη σύζυγό του είναι πρότυπα για όλους μας.

Μαντέψτε τη συνέχεια. Η οικογένεια το περασμένο φθινόπωρο έκανε αίτηση για μετεγγραφή του παιδιού στην Ιατρική Αθήνας.

Δήλωσε ότι είναι πολύτεκνη. Δήλωσε ότι ήδη ένα παιδί σπουδάζει στα Ιωάννινα. Δήλωσε ότι δεν είναι δυνατό να αντέξει το οικονομικό βάρος τα δύο παιδιά από τα πέντε να σπουδάζουν στην επαρχία. Δήλωσε ότι έζησε μια τραγωδία και ζητάει αυτό να ληφθεί υπόψη. Για να μείνει η οικογένεια ενωμένη.

Αρνητική η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας. Οι δύο μισθοί των εκπαιδευτικών γονέων θεωρήθηκαν υψηλό εισόδημα. Και όλα τα άλλα θεωρήθηκαν ήσσονος σημασίας.

Η οικογένεια έκανε ένσταση. Η μητέρα μάλιστα έσπευσε και αναγκάστηκε για ψυχολογικούς λόγους και για να στηρίξει περισσότερο τα παιδιά να βγει στη σύνταξη. Αυτό χαμήλωσε και το οικογενειακό εισόδημα.

Και πάλι αρνητική η απάντηση. Καμία ανταπόκριση από τους αρμόδιους. Η οικογένεια συνέχισε να το παλεύει.

Ζήτησε κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή σύμφωνα με τη νομοθεσία. Σε αυτή τη διαδικασία μάλιστα συνυπολογίζονται τα πάντα.

Αυτή η διαδικασία καλύπτει τα κενά των δύο προηγούμενων φάσεων.Ένας επικαλούμενος κοινωνικός λόγος μετεγγραφής δηλαδή που δεν δίνει μόρια στις προηγούμενες φάσεις, μπορεί να αξιολογηθεί στην κατ’ εξαίρεση διαδικασία ως σπουδαίος.

Αλήθεια, συνιστά άραγε για κάποιους σπουδαίο λόγο η ιστορία που σας περιγράφω;

Ζήτησε βοήθεια η οικογένεια να μη μοιραστεί σε τρεις πόλεις. Ζήτησε βοήθεια η οικογένεια για να παραμείνει ενωμένη, όπως ενωμένη παρέμεινε όταν υπέμεινε τον αβάσταχτο πόνο της τραγωδίας που χτύπησε την πόρτα της.

Ζήτησε η οικογένεια, αυτή η οικογένεια με εκπαιδευτικούς μάλιστα τους δύο γονείς, το Υπουργείο Παιδείας να κατανοήσει την ανάγκη τους!!!!!

Το Υπουργείο Παιδείας, το υπουργείο δηλαδή στο οποίο υπηρέτησαν οι δύο γονείς ως δάσκαλοι με πίστη και αφοσίωση μια ολόκληρη ζωή. Τότε μάλιστα ενημερώθηκα κι εγώ για το ζήτημα αυτό.

Παρακάλεσα θερμά το Υπουργείο Παιδείας. Μίλησα ο ίδιος με όλους τους αρμόδιους για να εξηγήσω ότι αυτές οι απορριπτικές αποφάσεις είναι κατάφωρα άδικες και ότι πρέπει να γίνει η μετεγγραφή του παιδιού.

Μαζί με εμένα προσπάθησαν κι άλλοι. Όλοι μιλήσαμε με το Υπουργείο και κανένας δεν εισακούστηκε. Και πάλι, με ένα ψυχρό sms στο κινητό του παιδιού, η αίτηση για κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή απερρίφθη.

Δεν θα κρίνω ποιες αιτήσεις για μετεγγραφές έγιναν δεκτές. Θα επαναλάβω μόνο αυτό που τόνισα όταν διαμαρτυρήθηκα εντονότατα. Νιώθω ντροπή. Ντρέπομαι για το μήνυμα που δίνουν αυτές οι αποφάσεις.

Ντρέπομαι όταν η πολιτεία γίνεται τόσο ανάλγητη. Ντρέπομαι όταν κάποιοι που αποφασίζουν δεν ξέρουν καν τι σημαίνει η λέξη ενσυναίσθηση. Ντρέπομαι όταν κάποιοι νομίζουν ότι είναι αρκετή η τεχνοκρατική προσέγγιση τέτοιων ζητημάτων.

Για να ασχολείσαι με τα κοινά και την πολιτική, πρέπει να έχεις ενσυναίσθηση.

Είναι αυτό που λέμε να καταλαβαίνεις. Να νοιάζεσαι. Να ιεραρχείς με πρώτο κριτήριο τον άνθρωπο και μετά όλα τα άλλα.

Δυστυχώς αυτή η αρετή της ενσυναίσθησης δεν είναι ορατή στις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την παρακάτω υπόθεση.

Ενόψει των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων που ξεκινάνε αύριο, εύχομαι μέσα από τη καρδιά μου και πάλι καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά.

Καμαρώνουμε την προσπάθειά τους. Όποιο και να είναι το αποτέλεσμα. Και ξέρουμε καλά ότι υπάρχουν και παιδιά που προσέρχονται σε αυτές τις εξετάσεις κουβαλώντας δυσανάλογα μεγάλο φορτίο. Γιατί συνέβησαν στη ζωή τους τραγικά και αναπάντεχα γεγονότα.

Αυτά τα παιδιά πρέπει να τα αγκαλιάζουμε. Πρέπει να τα στηρίζουμε ακόμη περισσότερο.

Αυτά τα παιδιά, που αντί να καταρρεύσουν, τα κατάφεραν. Απευθύνουμε ΟΛΟΙ στην πόλη μας ύστατη έκκληση σε όλους τους αρμόδιους να αποκατασταθεί η βάναυση αδικία που περιέγραψα παραπάνω.

Δεν θα σταματήσουμε καθημερινά να αγωνιζόμαστε για τα παιδιά μας. Δεν θα σταματήσουμε να τα υποστηρίζουμε. Κυρίως στα δύσκολα. Δεν θα σταματήσουμε να εργαζόμαστε για να έχουν όλα τις ίδιες ευκαιρίες στη γνώση, στην επιτυχία.

Δεν θα σταματήσουμε να παλεύουμε για να μπορούν τα παιδιά μας να χαμογελάνε και να προχωρανε στη ζωή με ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες.

Και ασφαλώς, δεν θα διστάσουμε να έρθουμε και σε σύγκρουση με όποιους τα παιδιά μας τα αδικούν βάναυσα και κατάφωρα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ερασμους
Erasmus+: Το Γυμνάσιο - Λ.Τ. Γενναδίου στην Brescia της Βόρειας Ιταλίας
Οι μαθητές του Γυμνασίου - Λ.Τ. Γενναδίου, δίδαξαν στους Ιταλούς συμμαθητές τους, Ελληνική μαγειρική, Ελληνική γλώσσα καθώς και Ελληνικούς...
Erasmus+: Το Γυμνάσιο - Λ.Τ. Γενναδίου στην Brescia της Βόρειας Ιταλίας