Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στη σημερινή του ομιλία στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Παιδεία επισήμανε καταρχήν ότι η κυβέρνηση έχει στρέψει εναντίον της το σύνολο του κόσμου της Εκπαίδευσης. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση επικαλείται, πάλι, την ατομική ευθύνη, όταν αποποιείται τη δική της ευθύνη για να στηρίξει ουσιαστικά τα σχολεία.
«Υποχρεωτικότητα στην εκπαίδευση σημαίνει ότι το κράτος είναι υποχρεωμένο να διασφαλίζει όλους τους όρους για την ουσιαστική και ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη γνώση και όχι να πετάει το μπαλάκι στους γονείς» υπογράμμισε. Είπε ότι η κυβέρνηση δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα για να διασφαλίσει όρους ομαλής ολοκλήρωσης του εξαμήνου και της εξεταστικής με αποτέλεσμα «οι φοιτητές να πορεύονται στα τυφλά και οι διδάσκοντες να καλούνται να ανακαλύψουν τρόπους τετραγωνισμού του κύκλου».
Ο Δ. Κουτσούμπας έκανε λόγο για «κακοπαιγμένη παράσταση με μοιρασμένους ρόλους και γνωστό σενάριο με τίτλο “είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα”» μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, επάνω στην προβληματική κατάσταση της εκπαίδευσης. Κατήγγειλε, θέτοντας συγκεκριμένα ζητήματα, τόσο την κυβέρνηση όσο και τον ΣΥΡΙΖΑ για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της.
Ο Δ. Κουτσούμπας είπε ότι η ΝΔ με το νομοσχέδιο «έχει βρει την καραμέλα του ΟΟΣΑ και της ΕΕ που χρησιμοποιούσε και ο ΣΥΡΙΖΑ» και υποστηρίζει ότι «αξιολόγηση ίσον αναβάθμιση της ποιότητας», ενώ επικαλείται «ψευδώς ότι δεν υπάρχει αξιολόγηση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα».
Τόνισε ότι η κυβέρνηση θα οδηγήσει σε μια κατάσταση όπου «τα σχολεία θα είναι και με τη βούλα σχολεία ημιμάθειας πολλών ταχυτήτων». Αναφερόμενος στο θέμα των «δεξιοτήτων» είπε ότι επ' αυτού η κυβέρνηση έχει τη στήριξη και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ «γιατί αυτό απαιτεί διακαώς και η ΕΕ».
Σημείωσε ότι η εμμονή με τις «δεξιότητες» δείχνει την αντιδραστικότητα του συστήματος, καθώς «είναι η απάντηση που δίνει ο καπιταλισμός στο τι άνθρωπο, τι εργαζόμενο θέλει να βγάλει το σχολείο. Για να είναι αποδοτικός και εκμεταλλεύσιμος, δηλαδή ακόμα πιο φθηνός για το μεγάλο κεφάλαιο. Για να καταπίνει αμάσητα τις φθαρμένες αξίες και να τις θεωρεί ότι είναι για το δικό του συμφέρον».
Μιλώντας για την «βιωματική μάθηση» και διάφορα προγράμματα κάλεσε, μεταξύ άλλων, την κυβέρνηση να δώσει ότι είναι αναγκαίο δωρεάν σε όλους, ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι η κυβέρνηση θέλει «σχολεία αυτόνομα κατ’ όνομα, αλλά στην πραγματικότητα απόλυτα εξαρτημένα από την τσέπη των γονιών και από κάποιους χορηγούς».
Είπε ότι η Τράπεζα Θεμάτων «κατά την άποψή μας, κατά την άποψη της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι αντιπαιδαγωγικό μέτρο» γιατί θα αποθαρρύνει παιδιά που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους ιδιαίτερα εντατικούς ρυθμούς, ή θα τα αναγκάζει να παπαγαλίζουν και να μην αφομοιώνουν τη γνώση.
«Και προφανώς αυτό έχει και κοινωνικό πρόσημο. Είναι κυρίως τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα φροντιστηρίων ή το σχολείο τους αντιμετώπισε πρόβλημα ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς. Σε κάθε περίπτωση είναι τα παιδιά που ξεκινούν από άλλη αφετηρία την εκπαίδευση» σημείωσε, προσθέτοντας οτι το Λύκειο «εκ των πραγμάτων μετατρέπεται ακόμα πιο έντονα σε προγυμναστή εξετάσεων. Και βέβαια, αυτό δεν θα περάσει».
Αναφορικά με τα Πανεπιστήμια είπε ότι υπάρχει συνεχής γραμμή των νομοθετικών παρεμβάσεων όλων των υπουργών Παιδείας την τελευταία δεκαετία.
Είπε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ «με το πρόσχημα της προσέλκυσης ξενόγλωσσων φοιτητών, ωσάν τα πανεπιστήμια να είναι tour operators, ανοίγει κι άλλο το δρόμο για να μπουν και να γενικευτούν τα δίδακτρα και στα προπτυχιακά, σε συνέχεια των αντίστοιχων ρυθμίσεων της προκατόχου της κυβέρνησης, του ΣΥΡΙΖΑ, που επί των ημερών του, όχι μόνο μπήκαν οι βάσεις για τέτοια προγράμματα, αλλά γενικεύτηκαν ακόμα περισσότερο τα δίδακτρα και στα μεταπτυχιακά».
Όπως σημείωσε, με ευθύνη και του ΣΥΡΙΖΑ «επιχειρείται να επεκταθούν οι δραστηριότητες του πανεπιστημίου-επιχείρηση, που θα εμπορεύεται προγράμματα σπουδών και άλλα «προϊόντα» και «υπηρεσίες». Μάλιστα, η βίαιη στροφή στην τηλεκπαίδευση τους μήνες της πανδημίας, έχει ανοίξει ακόμα περισσότερο τις ορέξεις, όσων προσβλέπουν να βρουν μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό για να πουλάνε και τα ξενόγλωσσα προγράμματα».
Χαρακτήρισε προκλητική την θέσπιση του αυθαίρετου κατωφλιού στη διάφορα των βάσεων «σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης να διατηρήσει πελατεία και για τις νέες Εστίες που θέλει να χτίσει με ΣΔΙΤ, ώστε να διασφαλίζονται τα λειτουργικά κέρδη των μεγάλων επιχειρηματιών με τους οποίους θα συμπράξει».
Κάλεσε την κυβέρνηση να αποδώσει πάσο και δωρεάν σίτιση σε χιλιάδες παιδιά που βρίσκονται στον αέρα και να ενισχύσει με ευθύνη του κράτους και έκτακτη χρηματοδότηση, την φοιτητική μέριμνα και όχι να την παραδώσει σε ιδιώτες.
Ο Δ. Κουτσούμπας τόνισε ότι το ΚΚΕ «καταψηφίζει το απαράδεκτο αυτό νομοσχέδιο», προσθέτοντας «θα κάνουμε το πάν για να σας δυσκολέψουμε. Για το καλό των παιδιών, των μαθητών, των φοιτητών, των οικογενειών τους, για το καλό της Ελλάδας και της κοινωνίας συνολικά. Για να ανοίξει ο δρόμος για μια κοινωνία που θα εγγυάται πραγματικά ότι κάθε νέα και νέος θα έχει την εκπαίδευση που του αξίζει».
«Μέσα στην καταχνιά που οικοδομείτε, το δίλημμα για τη ζωή και το μέλλον της νεολαίας για να μπορεί να αναπνεύσει είναι ένα: Σχολείο για λίγους και εκλεκτούς, καπιταλιστική βαρβαρότητα δηλαδή ή Παιδεία των ίσων και των πολλών, μια νέα κοινωνία, η σοσιαλιστική κοινωνία;
Ουσιαστικά δυο δρόμοι διαφορετικοί που παλεύουν: Παράσιτα απ’ τη μια, πραγματικοί δημιουργοί του πλούτου απ’ την άλλη.
Τελικά θα θριαμβεύσει το δίκιο, είμαστε σίγουροι γι’ αυτό, η πραγματική μόρφωση και η ζωή» κατέληξε στην ομιλία του ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη