Στη συνάντηση των Δ.Σ. με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και την Προϊσταμένη των εκπαιδευτικών θεμάτων τέθηκαν προβλήματα που έχουν προκύψει από την επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων:
Α) Θέσαμε το πρόβλημα που προέκυψε με τη μη έγκριση αδειών ειδικού σκοπού. Το θέμα αυτό προέκυψε από την τελευταία «διευκρινιστική» και παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ σε ό,τι αφορά την έγκριση των αιτήσεων αδειών συγκεκριμένων περιπτώσεων συναδέλφων που είτε οι ίδιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας και δεν εντάσσονται στις ευπαθείς ομάδες είτε μέλη των οικογενειών τους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και κινδυνεύει άμεσα η υγεία τους. Η απάντηση που πήραμε ήταν ότι οι άδειες αυτές δε δίνονται ή δίνονται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και κατά το δοκούν, γιατί υπάρχει κίνδυνος τα σχολεία να μείνουν χωρίς εκπαιδευτικούς. Τονίσαμε ότι η κατάσταση αυτή είναι απαράδεκτη τη στιγμή που ανάλογες άδειες έχουν δοθεί χωρίς φειδώ στους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους (βάση της υπουργικής απόφασης του υπουργείου εσωτερικών), αλλά και στους συναδέλφους της δευτεροβάθμιας για τους οποίους δεν ισχύει η παράνομη εγκύκλιο της Γενικής Γραμματέως του ΥΠΑΙΘ κας Γκίκα. Εδώ λάβαμε μια απάντηση που πραγματικά μας εξέπληξε: μας είπαν ότι οι άδειες δόθηκαν στη δευτεροβάθμια, γιατί εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού οι μαθητές δεν πηγαίνουν στο σχολείο να παρακολουθήσουν τα μαθήματα!!! Με απλά λόγια μας είπαν ότι οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τιμωρούνται, γιατί κάνουν ευσυνείδητα τη δουλειά τους και διδάσκουν τα παιδιά του ελληνικού λαού διά ζώσης. Όπως φαίνεται κάτι τέτοιο δημιουργεί πρόβλημα στο ΥΠΑΙΘ, γιατί βάζει φρένο στα σχέδιά του, σχέδια διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης.
Τονίσαμε επίσης ότι οι άδειες που ζητούνται από τους συναδέλφους είναι οι απολύτως αναγκαίες και απαραίτητες. Γνωρίζουμε καλά ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι, που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι ή άτομα από το οικογενειακό τους περιβάλλον προβλήματα υγείας και θα μπορούσαν να πάρουν άδεια δεν το κάνουν και φιλότιμα συνεχίζουν την εργασία τους για να μη διασαλευτεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων. Σε αυτό αντιμετωπίσαμε τη δυσπιστία της προϊσταμένης εκπαιδευτικών θεμάτων σχετικά με το κατά πόσο αυτό είναι πραγματικό.
Τέλος η διεύθυνση απόσεισε την ευθύνη από πάνω της «νίπτοντας τας χείρας» της και ρίχνοντας την ευθύνη στους Διευθυντές των σχολείων μια και οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων έχουν την ευθύνη για την έγκριση των αδειών και η Διεύθυνση δεν μπορεί να ασχολείται με την κάθε περίπτωση, τη στιγμή που οι εγκύκλιοι δίνουν τις απαραίτητες οδηγίες.
Για ακόμη μια φορά ρίχνουν το μπαλάκι των ευθυνών του Υπουργείου Παιδείας ανάμεσα στους Διευθυντές και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Τονίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να βρει λύσεις διευκόλυνσης αλλά το Υπουργείο και η Διεύθυνση φέρουν ακέραια την ευθύνη για οποιαδήποτε βλάβη της υγείας των εκπαιδευτικών και των οικείων τους.
Β) Θέσαμε επίσης το θέμα των υποχρεωτικών μετακινήσεων συναδέλφων από σχολείο σε σχολείο όταν υπάρχει «περίσσευμα ωρών» για την κάλυψη κενών, εάν και εφόσον κάποιος εκπαιδευτικός πληροί τις προϋποθέσεις να πάρει άδεια ειδικού σκοπού.
Τονίσαμε από τη μεριά μας ότι μια τέτοια κίνηση μας βρίσκει κάθετα αντίθετους, γιατί τα κενά είναι ελάχιστα, καθώς το υπουργείο φρόντισε να αυστηροποιήσει τη χορήγηση αδειών, και από την άλλη όπου παρουσιάζονται τέτοια κενά καλύπτονται από τους συναδέλφους, αφού το ολοήμερο σχολείο δε λειτουργεί. Εκτός των άλλων αυτό το διάστημα οι περισσότεροι συνάδελφοι μέσα στο εργασιακό τους ωράριο καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος πρόσθετων καθηκόντων πέρα από τα διδακτικά τους καθήκοντα (επιπλέον εφημερίες, τήρηση κανόνων υγείας κατά την υποδοχή – προσέλευση μαθητών, παραλαβή – διανομή γευμάτων, κ.λπ.)
Γ) Θέσαμε για ακόμα μία φορά το πρόβλημα της ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολείων το οποίο εξακολουθεί να είναι στην ημερήσια διάταξη, καθώς η έλλειψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας είναι εμφανής σε αρκετά σχολεία, και δεν μπορεί να καλυφτεί κάτω από τη λογική ότι η Β/θμια δεν έχει τώρα πια αυξημένες ανάγκες, επειδή η μεγάλη μάζα των μαθητών της απουσιάζει, άρα λύνεται με την επαναφορά των καθαριστριών στα σχολεία της Α/θμιας, οι οποίες δεν επαρκούν, εργάζονται εξοντωτικά και αρκετές φορές με παραβίαση της σύμβασής τους. Τέτοιες λογικές δεν έχουν καμία σχέση με την προστασία μαθητών και οι δήμοι που τις εφαρμόζουν έχουν τεράστιες ευθύνες.
Δ) Εν κατακλείδι συζητήσαμε το θέμα της υποχρεωτικής εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής στους δήμους ευθύνης της Β΄ Διεύθυνσης Π. Ε. Αθήνας και το πρόβλημα στέγασης, ενόψει νέων εγγραφών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά και της μείωσης των τμημάτων εάν ψηφιστεί το νέο πολυνομοσχέδιο που προβλέπει την αύξηση του ανώτερου και του κατώτερου αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κάναμε σαφές ότι δε θα επιτρέψουμε μετακινήσεις μαθητών προκειμένου να συμπληρωθούν τμήματα σε άλλο σχολείο για να καλυφθούν κτηριακές ελλείψεις, που όφειλαν οι δήμοι να καλύψουν και να μειωθούν οργανικές θέσεις. Απαιτήσαμε για κάθε δήμο να φροντίσει η Διεύθυνση Π. Ε. Β΄Αθήνας να συσταθεί επιτροπή καταλληλότητας για την εύρεση νέων χώρων και κτηρίων για την ουσιαστική εφαρμογή της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής.
Συναδέλφισσες , συνάδελφοι
Το υπουργείο Παιδείας διατυμπανίζει με κάθε τρόπο τη λεγόμενη επιστροφή στην «κανονικότητα», κάτι τέτοιο όμως δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα που ζούμε καθημερινά στα σχολεία και τα νηπιαγωγεία μας και την αλήθεια.
Δίνουμε τα επόμενα αγωνιστικά ραντεβού:
- Παράσταση διαμαρτυρίας των Δ. Σ. των Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε. της Αττικής στο ΥΠΑΙΘ την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΙΟΥΝΗ στις 14:00 ενάντια στην περικοπή της προϋπηρεσίας αναπληρωτών συναδέλφων μας εκλεγμένων στα Δ. Σ. των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε.
- ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΡΙΤΗ 9 ΙΟΥΝΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ! ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 13:00 ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!
ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΙΟΥΝΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΤΙΣ 19:00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη