Ν. Κεραμέως για διαγωγή στο απολυτήριο: Πρέπει να αποτιμάται η συμπεριφορά του μαθητή
«Δε νοείται κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», δήλωσε για την επαναλειτουργία δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων

Αναφερόμενη στις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου και, συγκεκριμένα, στην πρόβλεψη για επαναφορά της ένδειξης της διαγωγής στα απολυτήρια του Λυκείου, η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως υπερασπίστηκε τη συγκεκριμένη διάταξη παραπέμποντας στον διττό ρόλο του σχολείου και την ανάγκη αξιολόγησης της συμπεριφοράς των μαθητών.

Τονίζοντας πως το σχολείο δεν αναλαμβάνει απλώς τη μεταφορά γνώσεων στους μαθητές, αλλά διαπλάθει τους αυριανούς «ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες», η υπ. Παιδείας δήλωσε στο Mega πως το παρόν νομοσχέδιο ενισχύει τον ευρύτερο παιδαγωγικό του χαρακτήρα με την εισαγωγή θεματικών ενοτήτων όπως ο αλληλοσεβασμός και η ανοχή στη διαφορετικότητα και άλλες παιδαγωγικές ρυθμίσεις. Επομένως, η ένδειξη της διαγωγής στο απολυτήριο εντάσσεται στο πλαίσιο της αποτίμησης της συμπεριφοράς του μαθητή μέσα σε ένα κοινωνικό σύνολο. «Το σχολείο είναι ένα κοινωνικό σύνολο και διαθέτει κανόνες», κατέληξε.

Εξηγώντας την πολιτική του υπ. Παιδείας τόνισε ότι μεταρρύθμιση ξεκινά «από κάτω προς τα πάνω», δηλαδή από τις μικρότερες βαθμίδες της εκπαίδευσης σταδιακά προς τις ανώτερες, εν αντιθέση με τη λογικη που ακολούθησαν οι προηγούμενες ηγεσίες του υπ. Παιδείας, επικεντρωνόμενες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και τα ΑΕΙ.

Σχετικά με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου, παρέθεσε την εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων, ν όπως ο εθελοντισμός, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, πρόληψη από τις εξαρτήσεις κ.α ήδη από το Νηπιαγωγείο, ενώ το μάθημα της Κοινωνιολογίας παραμένει βασικό μάθημα, ωστόσο αντικαθίσταται από τα Λατινικά στα Πανελλαδικών Εξεταζόμενα Μαθήματα. Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη, καθώς κρίθηκε πως τα Λατινικά είναι πιο σημαντικό μάθημα για τους κλάδους της Φιλολογίας και των Θεωρητικών Σπουδών που θα ακολουθήσουν πολλοί μαθητές όταν περάσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η πορεία της επιδημίας είναι καθοδική - Δε νοείται κανονικότητα με κλειστά σχολεία

Μιλώντας για την επαναλειτουργία των  των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων η Ν. Κεραμέως έκανε λόγο για «ένα μεγάλο βήμα», το οποίο, όμως, βασίζεται στην ομόφωνη θετική εισήγηση των ειδικών.Η πορεία της επιδημίας είναι καθοδική, ενώ ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία και από την πορεία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς δεν έχει σημειωθεί ούτε ένα κρούσμα.

«Δε νοείται κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε η υπουργός Παιδείας.

Η πλειονότητα των τμημάτων των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων δεν υπερβαίνει τους 15 μαθητές, οπότε δημιουργείται η δυνατότητα για πλήρη λειτουργία για έναν ολόκληρο μήνα, ενώ τα ποσοστά συμμετοχής στα Γυμνάσια και τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου κυμαίνεται στο 50%.

Οι ειδικές άδειες για τους εκπαιδευτικούς χορηγούνται οριζόντια, ενώ έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα ώστε να αναπληρώνονται τα μαθήματα για όσους εκπαιδευτικούς κάνουν χρήση των αδειών.

Εκμάθηση κανόνων ενόψει... Σεπτεμβρίου

Απαντώντας σε ερώτηση για τα μέτρα που θα ληφθούν σε ενδεχόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας τον προσεχή Σεπτέμβριο, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι σε κάθε περίπτωση το υπουργείο θα ακολουθήσει τις οδηγίες των ειδικών. Μάλιστα, αποκάλυψε το περιεχόμενο συζήτησης που είχε με τον Σ. Τσιόδρα: «Ακούμε τους ειδικούς. Όταν συζητάω με τον κ. Τσίοδρα για τον Σεπτέμβριο, μου λέει έχουμε δρόμο ακόμα μπροστά μας και θα τα βλέπουμε όλα βήμα-βήμα. Το ίδιο θα κάνουμε και το Σεπτέμβριο. Η πορεία της νόσου είναι καθοδική. Είμαστε πολύ προσεκτικοί».

«Δεν υπάρχει καλύτερος χώρος από το σχολείο για να μάθουν τα παιδιά και να εξοικειωθούν στη νέα πραγματικότητα . Δηλαδή πως να συνυπάρχουν, να φροντίζουν τον εαυτό τους και τους φίλους τους», συμπλήρωσε.

 

Διαβάστε Επίσης:
 

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

 

Παν.Αιγαίου: Έκπτωση σε σεμινάρια Σχολική Ψυχολογίας ή Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

 

ΒΡΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

 

 

 

σχετικά άρθρα

Πετρούπολη: Η αστυνομία ζήτησε από γονείς μαθητών να... καταδώσουν τους «υποκινητές» των καταλήψεων
Πετρούπολη: Η αστυνομία ζήτησε από γονείς μαθητών να... καταδώσουν τους «υποκινητές» των καταλήψεων
Ζητήθηκαν ονόματα και στοιχεία από τους προέδρους συλλόγων γονέων της περιοχής - Τους ενημέρωσε ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Πετρούπολης
Πετρούπολη: Η αστυνομία ζήτησε από γονείς μαθητών να... καταδώσουν τους «υποκινητές» των καταλήψεων
8 ερωτήσεις/απαντήσεις για τις απάτες και τις εγκληματικές ευθύνες της Κυβέρνησης
8 ερωτήσεις/απαντήσεις για τις απάτες και τις εγκληματικές ευθύνες της Κυβέρνησης
Η Κυβέρνηση δηλώνει πως έχει λάβει μέτρα προετοιμασίας για τη λειτουργία της σχολικής χρονιάς 2020-21 με δεδομένη την πανδημία.
8 ερωτήσεις/απαντήσεις για τις απάτες και τις εγκληματικές ευθύνες της Κυβέρνησης
Μπογδάνος κατά μαθητικών καταλήψεων: Δεν έχουμε καταλάβει τι φίδι ανεχόμαστε
Μπογδάνος κατά μαθητικών καταλήψεων: Δεν έχουμε καταλάβει τι φίδι ανεχόμαστε
«Εθνικός διχασμός, εκατό δισ. χρέος, εθνική ήττα στο μακεδονικό, καταναγκαστικός εποικισμός, ασυδοσία των μπάχαλων», τα αποτελέσματα των καταλήψεων
Μπογδάνος κατά μαθητικών καταλήψεων: Δεν έχουμε καταλάβει τι φίδι ανεχόμαστε