Το νομοσχέδιο για την Παιδεία οδηγεί στη συντήρηση και στο παρελθόν
Πρόκειται για μια επιστροφή στο «παρελθόν», όπου όχι μόνο δεν υπάρχει κανένα όραμα για την Παιδεία αλλά είναι ολοφάνερη η προσπάθεια συντηρητικής «στροφής» αλλά και ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης

Άρθρο του Θωμά Γεωργιάδη

Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. προχώρησε στην κατάθεση του νομοσχεδίου για την Παιδεία, μετά από καθυστέρηση 5 μηνών από την αρχική της δήλωση ότι θα το καταθέσει, μεσούσης της κοινωνικής κρίσης από την πανδημία λόγω του κορoνοϊού και τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών να αντιδρούν.

Πρόκειται για μια επιστροφή στο «παρελθόν», όπου όχι μόνο δεν υπάρχει κανένα όραμα για την Παιδεία αλλά είναι ολοφάνερη η προσπάθεια συντηρητικής «στροφής» αλλά και ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Παραθέτω κάποια βασικά σημεία του νομοσχεδίου που πιστοποιούν τα παραπάνω

  • Καταθέτει νομοσχέδιο το οποίο στον πυρήνα του έχει την επαναφορά των Δεσμών της δεκαετίας του 1990 – σύστημα που είχε συναντήσει τη γενική κατακραυγή και είχε προκαλέσει πολλές στρεβλώσεις στο Λύκειο. Παράλληλα ακολουθεί την συνταγή ΣΥΡΙΖΑ στα εξεταζόμενα μαθήματα: όπως άκριτα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ άλλαξε τα Λατινικά με την Κοινωνιολογία, το ίδιο άκριτα αλλάζει τώρα η κυβέρνηση της Ν.Δ. την Κοινωνιολογία με τα Λατινικά.
  • Η κατάργηση της Γ΄ εξεταστικής περιόδου για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και επανάληψη της τάξης σε περίπτωση αποτυχίας. Πρόκειται για αποτυχημένη συντηρητική - τιμωρητική λογική καθώς το Γυμνάσιο εκδίδει Απολυτήριο και αν ήθελε να είναι συνεπής με την αντίληψη αυτή της επανάληψης της τάξης θα έπρεπε να προτείνει το ίδιο και στην Γ΄ Λυκείου. (;!)
  • Η αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών σε τίτλους σπουδών θυμίζει άλλες εποχές και προωθεί συντηρητικές λογικές, παρότι αναφέρεται ότι ο χαρακτηρισμός της διαγωγής έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα.
  • Η δυνατότητα να ιδρύονται ή να χαρακτηρίζονται Πρότυπα σχολεία που δεν ανήκουν στην δημόσια εκπαίδευση αφήνοντας «ανοιχτό το παράθυρο» να μπορούν να είναι και ιδιωτικά. Η επανάληψη «του έργου» με την αναγνώριση των Κολεγίων δείχνει καθαρά την λογική εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων.
  • Η διαμόρφωση της ονομαζόμενης «αυτοαξιολόγησης» η οποία δεν έχει καμία σχέση με τις αντιλήψεις και θέσεις του συνδικαλιστικού κινήματος σαν αποκλειστική διαδικασία του συλλόγου διδασκόντων κάθε σχολείου. Πρόκειται για μια αξιολόγηση με καθαρά χαρακτηριστικά εξωτερικής παρέμβασης – αξιολόγησης και είναι ενταγμένο στη λογική της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, βάζοντάς τον στο στόχαστρο «με το υπονοούμενο» ότι αυτός φταίει για την αρνητική κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία.
  • Ο καθορισμός ανώτατου ηλικιακού ορίου τα 17 έτη για την εγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. Όπως αναφέρεται μάλιστα στην αιτιολογική έκθεση ο καθορισμός αυτός γίνεται: α) για αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού και β) παράλληλα επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, δηλαδή με βίαιο και αντιπαιδαγωγικό τρόπο επιχειρεί τη μείωση του μαθητικού δυναμικού. Οι παραπάνω διατυπώσεις δείχνουν ολοκάθαρα την αντιδραστική νοοτροπία και το όραμα που έχει η κυβέρνηση της Ν.Δ. για την Τεχνική Εκπαίδευση και για το σύνολο της εκπαίδευσης.
  • Η «αφηρημένη» επανεισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων – και μάλιστα από τον Σεπτέμβρη του 2020 – (πότε θα προλάβουν με όλα όσα συμβαίνουν να την διαμορφώσουν αντικειμενικά και ποιοτικά;;). Η Τράπεζα Θεμάτων θα είναι συνδεδεμένη κατά την γενική της διατύπωση, με τις εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου όπως και κατά την πρώτη αποτυχημένη εφαρμογή της το 2014. Τα παραπάνω δείχνουν ότι η κυβέρνηση: αφενός δεν έχει διδαχθεί από το παρελθόν και αφετέρου ότι είναι ανίκανη να διαχειριστεί ένα μέτρο που θα μπορούσε να αποτελέσει όπλο στα χέρια των εκπαιδευτικών για βελτίωση της εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παδα
ΠΑΔΑ: Εμβληματικό Διεθνές Συνέδριο για την Κοινωνική Εργασία στην εποχή των «ρευστών βεβαιοτήτων»
Συνδιοργανώθηκε από το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας και τον Σύνδεσμο Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ).
ΠΑΔΑ: Εμβληματικό Διεθνές Συνέδριο για την Κοινωνική Εργασία στην εποχή των «ρευστών βεβαιοτήτων»
μπουλ
14χρονοι επιτέθηκαν σε μαθητή και του κατέβασαν το παντελόνι μέσα σε σχολείο της Αιτωλοακαρνανίας
Η μητέρα ενός 12χρονου και κατέθεσε, ότι στο Γυμνάσιο, οι δύο 14χρονοι προσέγγισαν τον γιο της, τον απώθησαν, τον ακινητοποίησαν και του κατέβασαν το...
14χρονοι επιτέθηκαν σε μαθητή και του κατέβασαν το παντελόνι μέσα σε σχολείο της Αιτωλοακαρνανίας
μηχαν
Απαγόρευση εφοδιασμού βενζίνης σε αναβάτες χωρίς κράνος: Το νέο μέτρο για την οδική ασφάλεια
Η οικογένεια Ροδουσάκη από το Καστέλλι, γνωστοποίησε την απόφασή της να μην προμηθεύει βενζίνη σε αναβάτες μηχανών χωρίς κράνος, ενώ οι πρατηριούχοι...
Απαγόρευση εφοδιασμού βενζίνης σε αναβάτες χωρίς κράνος: Το νέο μέτρο για την οδική ασφάλεια