ΟΙΕΛΕ: Διευκρινιστικές οδηγίες της εγκυκλίου για την ιδιωτική εκπαίδευση, ερωτήσεις - απαντήσεις
Δικαίωση η απόφαση του υπουργείου για την πλειονότητα των νόμιμα λειτουργούντων ιδιωτικών σχολείων, των γονέων και των θέσεων που η ΟΙΕΛΕ εξέφρασε από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης τονίζει η Ομοσπονδία - Κόλαφος για τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που επιχείρησαν να παρανομήσουν

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ AΠΟΤΕΛΕΙ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ – Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση δικαιώνει την πλειονότητα των νόμιμα λειτουργούντων ιδιωτικών σχολείων, των γονέων και των θέσεων που η ΟΙΕΛΕ εξέφρασε από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης.

Αποτελεί, δε, κόλαφο για τα λίγα «πειρατικά» ιδιωτικά σχολεία που την κρίσιμη αυτή συγκυρία επιχείρησαν να εκμεταλλευτούν δημόσια ταμεία, γονείς και εργαζόμενους, αλλά και τα ελάχιστα πολιτικά πρόσωπα, όπως ο Υπουργός Ανάπτυξης, που συντάχτηκαν με τους «πειρατές» της εκπαίδευσης.

Οι ευχαριστίες εκατοντάδων εκπαιδευτικών που ήδη καταφθάνουν στην ΟΙΕΛΕ είναι η καλύτερη απάντηση στον εν λόγω κύριο, ο οποίος χθες με θράσος έλεγε πως η Ομοσπονδία στρέφεται κατά του κλάδου της.

Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Βάσει, λοιπόν, της απόφασης, για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ισχύουν τα ακόλουθα:

  • Οι εκπαιδευτικοί με διοριστήριο του Υπουργείου Παιδείας δεν εντάσσονται στην Εργάνη και λαμβάνουν το μισθό τους. Εξαιρούνται της ρύθμισης οι εκπαιδευτικοί των εκπαιδευτηρίων που δεν παρέχουν καθόλου τηλεκπαίδευση. Στα σχολεία αυτής της κατηγορίας δεν υπάρχει και η υποχρέωση καταβολής διδάκτρων εκ μέρους των γονέων (οι γονείς μπορούν να απαιτήσουν επιστροφή διδάκτρων για το τμήμα της προσωρινής απαγόρευσης, αν έχουν προκαταβάλει τα δίδακτρα για το διάστημα από το κλείσιμο των σχολείων και μετά).

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Της αναστολής συμβάσεων σε σχολεία που δεν παρέχουν εξ αποστάσεως διδασκαλία εξαιρούνται οι Διευθυντές Σχολείων/Προϊστάμενοι Νηπιαγωγείων που, βάσει εγκυκλίου που εξέδωσε σήμερα το Υπουργείο Παιδείας, συνεχίζουν να παρέχουν συγκεκριμένες διοικητικές υπηρεσίες.

Οι εκπαιδευτικοί σε Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και ιδιωτικά ΙΕΚ, καθώς και εκπαιδευτικοί που παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε ιδιωτικά σχολεία αλλά δεν έχουν διοριστήριο λαμβάνουν κανονικά το μισθό τους, όταν παρέχουν υπηρεσίες εξ αποστάσεως (τηλεκπαίδευση/τηλεκατάρτιση).  Σε περίπτωση μη παροχής εξ αποστάσεως υπηρεσιών, εντάσσονται στο μηχανισμό στήριξης εργαζόμενων στην Εργάνη.

  • Απαγορεύεται η καταγγελία σύμβασης των εκπαιδευτικών (και κάθε άλλου εργαζόμενου) σε κάθε ιδιωτική εκπαιδευτική δομή (ιδιωτικό σχολείο, φροντιστήριο, κέντρο ξένων γλωσσών και ιδιωτικό ΙΕΚ) καθ’ όλη τη διάρκεια της προσωρινής απαγόρευσης με ημερομηνία έναρξης την 18η Μαρτίου.

SOS: Επειδή είναι βέβαιο πως θα υπάρξουν και πάλι πειρατές ιδιοκτήτες σχολείων, φροντιστηρίων, ΚΞΓ που θα ισχυριστούν ότι δεν παρέχουν υπηρεσίες για να αναστείλουν συμβάσεις, αν και εισπράττουν δίδακτρα από ανυποψίαστους γονείς, καλούμε τους συναδέλφους να καταγγέλλουν ανώνυμα στο mail της ΟΙΕΛΕ ([email protected]), ή στη σελίδα μας στο facebook.

Δίδακτρα: Οι γονείς δεν υποχρεώνονται στην καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που δεν παρέχονται (μεταφορά, σίτιση, απογευματινές δραστηριότητες). Εναπόκειται σε γονείς και σχολεία τυχόν αναπροσαρμογή του ύψους των διδάκτρων. Σημειώνουμε και πάλι ότι σε περίπτωση που δεν καταβάλλονται καθόλου εξ αποστάσεως υπηρεσίες, οι γονείς δεν υποχρεώνονται στην καταβολή διδάκτρων και μπορούν να ζητήσουν επιστροφή του χρηματικού ποσού για την περίοδο από το κλείσιμο των σχολείων και μετά.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Συνάδελφοι έχουν ξεκινήσει τη διατύπωση ερωτημάτων σε σχέση με την ΚΥΑ που εκδόθηκε. Το κομμάτι αυτό της ανακοίνωσης θα ανανεώνεται διαρκώς, εάν υπάρχει ερώτημα που αφορά μεγάλο αριθμό συναδέλφων. Ομαδοποιώντας, λοιπόν, τα ερωτήματα και σε συνεργασία με το νομικό μας επιτελείο, απαντούμε:

  1. Τι συμβαίνει με τους εκπαιδευτικούς που ήδη έχουν ενταχθεί στην Εργάνη, ενώ θα πρέπει (βάσει της ΚΥΑ) να λάβουν το μισθό τους και να μην ανασταλεί η σύμβασή τους;

Υπάρχει η δυνατότητα ανάκλησης της ένταξης στην Εργάνη, οπότε οι συνάδελφοι ας μην ανησυχούν. Η διαδικασία περιγράφεται στην Α.Π.: οικ.14676/253/7-4-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας. Σε περίπτωση παράνομης μη ανάκλησης εκ μέρους του εργοδότη, παρακαλούμε να προβείτε σε καταγγελία στην Ομοσπονδία μας.

  1. Είμαι ιδιωτικός εκπαιδευτικός και δεν κάνω τηλεδιδασκαλία, αλλά παρέχω υπηρεσίες ασύγχρονης διδασκαλίας κάποιες φορές την εβδομάδα. Τι γίνεται με τη σύμβασή μου;

Η Υπουργική Απόφαση διευκρινίζει με σαφήνεια ότι αναστολή συμβάσεων εκπαιδευτικών μπορεί να γίνει, εάν η εκπαιδευτική μονάδα δεν παρέχει καθόλου υπηρεσίες εξ αποστάσεως. Από εκεί και πέρα, είναι στο χέρι κάθε μονάδας να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες διαδικτυακής εκπαίδευσης, ωστόσο οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αμειφθούν κανονικά.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΟΙΕΛΕ: ΑΔΙΚΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ

Ένα κρίσιμο ζήτημα που δεν έχουν αντιμετωπίσει τα Υπουργεία Παιδείας και Εργασίας είναι αυτό των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με περισσότερους από έναν εργοδότες. Εκατοντάδες συνάδελφοι που εργάζονται κυρίως σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών και σε Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχουν πολλαπλούς εργοδότες, δεν μπορούν να υπαχθούν στο μηχανισμό στήριξης της Εργάνης, εάν έστω και ένας εργοδότης εμφανίζεται ενεργός.

Έτσι λοιπόν οι εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται το επίδομα των 800 ευρώ, την ώρα που η συντριπτική πλειονότητα αυτών έχει στον ενεργό αυτό εργοδότη λιγότερες από 5 ώρες την εβδομάδα. Οι συνάδελφοί μας αυτοί, λόγω της συγκεκριμένης ιδιαιτερότητας, θα υποχρεωθούν αυτή τη δύσκολη περίοδο σε εξαθλίωση με μηνιαίες αμοιβές που μετά βίας φθάνουν το τριψήφιο νούμερο. Ακόμη πιο ακραίο είναι το φαινόμενο των εκπαιδευτικών που μία από τις συμβάσεις αυτές είναι σύμβαση έργου, αυτή εμφανίζεται ενεργή, αλλά οι εκπαιδευτικοί δεν πληρώνονται καθόλου (χαρακτηριστική είναι η περίπτωση συναδέλφων στη Σιβιτανίδειο Σχολή, σε ωδεία κ.λπ.).

Με παρέμβασή μας προς τη Γενική Γραμματεία Εργασίας έχουμε ζητήσει να υπάρξει δίκαιη και βιώσιμη επίλυση της ακραίας αυτής αδικίας κατά της πολυμελούς αυτής ομάδας ιδιωτικών εκπαιδευτικών και αναμένουμε σχετικές αποφάσεις της κυβέρνησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;