«Απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας»
Γράφει ο Δημήτρης Σακατζής*

Είναι από τις λίγες φορές που θα γράψω ενώ είμαι εξοργισμένος. Καταρχάς να ξεκαθαρίσω κάτι, αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω δεν είναι θεωρητικές αρλούμπες. Από την επόμενη ημέρα που έκλεισαν τα σχολεία σε συνεννόηση και συνεργασία με τους μαθητές μου, κάναμε ηλεκτρονική τάξη με την πλατφόρμα του skype. Την μεθεπόμενη αρχίσαμε τα μαθήματα. Δεν μπορούν να παρακολουθήσουν όλοι γιατί δεν έχουν όλοι πρόσβαση στο διαδίκτυο. Και ένας να μην μπορεί είναι θέμα. Η πλατφόρμα σου δίνει την επιλογή να καταγράφεις το μάθημα. Το κάνω. Όσοι μαθητές δεν μπορούν να είναι εκείνη την ώρα, γιατί δεν μπορείς να τους ελέγξεις, μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα άλλη ώρα. Ανεβάζω αρχεία, παρουσιάσεις, βίντεο, εικόνες και με κοινή χρήση της οθόνης οι μαθητές μπορούν να βλέπουν και παράλληλα να ακούν την διδασκαλία. Οι μαθητές μου, όχι όλοι δυστυχώς, δεν έχουν χάσει κάτι από τα βασικά μαθήματα που διδάσκω δηλαδή Υγιεινή, πανελλαδικώς εξεταζόμενο και Ανατομία Β’ Λυκείου των ΕΠΑΛ. Και τώρα ο λόγος που είμαι εξοργισμένος.

Ο τίτλος που διαβάζετε δεν είναι δικά μου λόγια είναι της υπουργού Παιδείας κας Νίκης Κεραμέως. Η δήλωση αυτή έγινε στα πλαίσια της τηλεδιάσκεψης του Υπουργείου για την πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης Cisco Webex. Αντιγράφω ακριβώς δύο αποσπάσματα της ομιλίας της (η υπογράμμιση δική μου).

«Στόχος είναι να διασφαλίσουμε την απρόσκοπτη συνέχιση της επαφής μεταξύ των μαθητών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας».

«Τα στοιχεία μας δείχνουν ότι σχεδόν όλες οι οικογένειες με παιδιά έχουν σταθερή σύνδεση στο internet στο σπίτι και μάλιστα με απεριόριστο αριθμό δεδομένων. Σε κάθε περίπτωση διασφαλίσαμε την δυνατότητα να μπορεί ο μαθητής να συνδέεται και τηλεφωνικά με αστική χρέωση από το σταθερό τηλέφωνο, άρα δεν αποκλείεται κανείς».

Η κυρία υπουργός ισχυρίζεται πως οι ενέργειες της έχουν ως στόχο την απρόσκοπτη συνέχιση της επαφής των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία. Για να είμαστε ακριβείς για να μπορέσει η εκπαιδευτική διαδικασία να λειτουργεί απρόσκοπτα κα Υπουργέ, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η καθολικότητα (να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές), ο έλεγχος (να ελέγχουμε πόσοι μαθητές συμμετέχουν και ποια μαθήματα γίνονται ή πρέπει να γίνονται) και η αξιολόγηση (να αξιολογούμε την αφομοίωση της παρεχόμενης γνώσης στους μαθητές).

Για την καθολικότητα θα πρέπει να έχουμε ένα σύστημα σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που να είναι άρτιο, να μην κρασάρει όταν οι ανάγκες είναι μεγάλες, όλα τα σχολεία να είναι πλήρως εξοπλισμένα με τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα που να υποστηρίζουν την εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση. Εάν δεν είναι, που δεν είναι… ο κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να έχει δικό του εξοπλισμό και άνεση χώρου στο σπίτι. Οι συνθήκες γίνονται πιο δύσκολες εάν έχει δύο παιδιά που και αυτά στον ίδιο χώρο πρέπει να παρακολουθήσουν τα δικά τους μαθήματα με τον δικό τους εξοπλισμό, το οποίο πρέπει να έχουν. Ο κάθε νομός σε επίπεδο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να έχει υποστηρικτικές δομές όπως τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ τα οποία καταργήθηκαν. Επίσης, θα πρέπει να έχουμε να έχουμε 150000 εκπαιδευτικούς που να είναι πλήρως επιμορφωμένοι στις νέες τεχνολογίες. Αφήνω στο τέλος το καλύτερο: όλοι οι μαθητές θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, ο καθένας τον δικό του εξοπλισμό και τον δικό του χώρο για να παρακολουθήσουν «απρόσκοπτα» την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε αυτό ακούω το αμίμητο από την κα Υπουργό, μέσα στην ίδια πρόταση λέει πως «σχεδόν όλες οι οικογένειες», έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο, δηλαδή υπάρχουν και κάποιες που δεν έχουν, αλλά «δεν αποκλείεται κανείς». Τα σχόλια δικά σας.

Ακόμη και να υπήρχαν τα παραπάνω δεν μπορείς να ελέγξεις την εκπαιδευτική διαδικασία γιατί δεν έχεις ένα πρόγραμμα σπουδών που να λέει ποια μαθήματα πρέπει να γίνονται και ποια όχι, ποιο είναι το ωράριο λειτουργίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ποιοι μαθητές μπορούν να παρακολουθήσουν, ποιοι μπορούν και δεν το κάνουν κ.α. Για την αξιολόγηση όλων των μαθητών δεν γίνεται λόγος. Πόσοι, ποιοι και πως οι μαθητές θα ανεβάσουν τις εργασίες τους στην πλατφόρμα της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Πόσοι θα μπορούν να συμμετέχουν σε προφορική εξέταση στην πλατφόρμα της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Κάποιοι θα πείτε, καλά ρε φίλε τι λες. Δεν γίνονται αυτά. Θα συμφωνήσω. Δεν γίνονται!!! Τότε γιατί δέχεστε αυτό που λέει η κα Υπουργός ότι γίνονται; Εξοργίζομαι όταν η κα Υπουργός μας φέρεται σαν πολίτες περιορισμένης νοημοσύνης. Εξοργίζομαι όταν η κα Υπουργός λέει αυτά που λέει και τα ΜΜΕ αντί να την ελέγχουν την λιβανίζουν. Εξοργίζομαι περισσότερο, γιατί πουλάει με την βοήθεια των ΜΜΕ, το αφήγημα ότι όλα πηγαίνουν καλά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να το πιστεύουν οι γονείς και να αγχώνονται γιατί τα παιδιά τους δεν μπορούν να απολάβουν αυτό το αγαθό που προσφέρει το υπουργείο Παιδείας. Υπάρχουν πολλοί γονείς που με ρωτάνε αγχωμένοι. Η απάντηση είναι μία: Δεν το προσφέρει!!! Δεν μπορεί να το προσφέρει!!!       

Κάποιοι άλλοι θα πείτε, μα ρε φίλε τα ισοπεδώνεις όλα. Όχι δεν ισοπεδώνω τίποτα!!! Απλά αναλύω τα γεγονότα στην πραγματική τους διάσταση. Έχουμε μία έκτακτη κατάσταση. Μια κατάσταση που βρήκε το σύστημα ανέτοιμο για να μπορέσει να την χειριστεί με επάρκεια. Οι ενέργειες που γίνονται έχουν τον χαρακτήρα του άμεσου και του κατεπείγοντος. Γίνονται τεράστιες και φιλότιμες προσπάθειες από τους εργαζόμενους στο Υπουργείο, από εκπαιδευτικούς, από μαθητές και από γονείς. Προσπάθειες που έχουν ως στόχο την ενεργοποίηση ενός αδρανούς συστήματος (εξ αποστάσεως εκπαίδευσης) για να μειωθούν όσο γίνεται οι επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων. Να περιοριστούν οι επιπτώσεις. Αυτό. Όχι άλλα παραμύθια. Όχι παραμύθια στα παιδιά μας.

Νομίζω πως είμαι περισσότερο εξοργισμένος με τα ΜΜΕ παρά με την κα Υπουργό. Ελέγξτε την που να πάρει!!!

*Εκπαιδευτικός στο ΕΠΑΛ Τυρνάβου - Υποψήφιος Διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

σχετικά άρθρα

Βραζιλία: Κατηγορίες κατά της κυβέρνησης για απόκρυψη θανάτων από κορονοϊό
Βραζιλία: Κατηγορίες κατά της κυβέρνησης για απόκρυψη θανάτων από κορονοϊό
Το υπουργείο Υγείας σταμάτησε να ανακοινώνει τον αριθμό κρουσμάτων και νεκρών, ενώ ένα από τα βασικά του στελέχη δεν έχει εμπειρία σε θέματα υγείας...
Βραζιλία: Κατηγορίες κατά της κυβέρνησης για απόκρυψη θανάτων από κορονοϊό
«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»
«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»
«Ούτε ένα ειδικό επιστήμονα δεν μας φέρατε να ισχυριστεί ότι χρειάζεται η εκμάθηση ξένης γλώσσας στα 4χρονα, στις ελληνικές συνθήκες», σημείωσε στην...
«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»