Μουσικό Σχολείο Άρτας - Πρόγραμμα Erasmus+ 2019-21
«Η τέχνη ως μέσο διεκδίκησης δικαιωμάτων και φορέας προώθησης και διάδοσης των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 Δεύτερη συνάντηση Erasmus+, μαθητών και καθηγητών, στην πόλη Pinto της Ισπανίας, 25 Ιανουαρίου - 01 Φεβρουαρίου 2020.

Στην πόλη Pinto της Ισπανίας από 25 Ιανουαρίου μέχρι 01 Φεβρουαρίου 2020 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση μαθητών και καθηγητών των πέντε  σχολείων της Ευρώπης, (από Γαλλία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία) που συνεργάζονται τα σχολικά έτη 2019-2020 και 2020–2021 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ Δράση KA229 Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων, στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο «L’ Art engagé vecteur de promotion et de diffusion des valeurs de l’Union Européenne /Η τέχνη ως μέσο διεκδίκησης δικαιωμάτων και φορέας προώθησης και διάδοσης των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης»Από το Μουσικό Σχολείο Άρτας συμμετείχαν πέντε μαθητές της Α΄Λυκείου και δύο καθηγήτριες.

Είχαμε την ευκαιρία πριν από τη συνάντηση να περάσουμε ένα 24ωρο στη Μαδρίτη, να περπατήσουμε στους δρόμους της, να θαυμάσουμε τα όμορφα κτήρια και τα μνημεία που εναλλάσσονται με απίστευτη ταχύτητα και ποικιλία. Περπατήσαμε στην Puerta del Sol, είδαμε την Plaza Mayor, μια από τις πιο όμορφες πλατείες της Ευρώπης, το Palacio Real, το βασιλικό παλάτι με τον υπέροχο κήπο του και μπήκαμε στο σιδηροδρομικό σταθμό Atocha (Ατότσα) που θαυμάσαμε την «όαση» που έχουν δημιουργήσει οι Ισπανοί μέσα στην πόλη.

Το Σάββατο 25.01.20 το απόγευμα, όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές φτάσαμε στην πόλη Pinto της Ισπανίας, που απέχει μόλις 17 χιλιόμετρα από τη Μαδρίτη, όπου μας υποδέχθηκε η κα Sylvie Rodriguez., υπεύθυνη καθηγήτρια του σχολείου « lycée Calderon de la Barca» », καθώς και οι οικογένειες των Ισπανών μαθητών.

Την Κυριακή, 26.01.20, όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές με τις οικογένειες που τους φιλοξενούσαν περιηγήθηκαν στη Μαδρίτη και οι καθηγητές επισκεφτήκαμε το Τολέδο, μια  πόλη που κυριολεκτικά αποτελεί μουσείο ιστορίας και αρχιτεκτονικής και από το 1986 περιλαμβάνεται στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Περιηγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο, μπήκαμε στον καθεδρικό του Τολέδο που αποτελεί ένα εντυπωσιακό παράδειγμα μεσαιωνικής, γοτθικής αρχιτεκτονικής που συνδυάζει και στοιχεία της μουσουλμανικής κοινότητας που παρέμεινε στην Ισπανία, αλλά και της ισπανικής αναγέννησης. Περάσαμε επίσης από τη Συναγωγή του Ελ Τρανσίτο στην οποία στεγάζεται το Μουσείο Sefardí με εκθέματα που αποτυπώνουν μια εικόνα της εβραϊκής κοινότητας στην Ισπανία.

 Σε όλο το Τολέδο διάχυτη παραμένει η παρουσία του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου που έζησε εδώ το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, 37 χρόνια, έως τον θάνατό του, στη διάρκεια των οποίων το έργο του έφτασε στο αποκορύφωμά του. Ο Θεοτοκόπουλος φιλοτέχνησε θαυμαστά έργα, εμπνευσμένα από θρησκευτικά μοτίβα.. Είδαμε ονομασίες δρόμων με το όνομά του, επιγραφές καταστημάτων, μουσείο «El Greco» και μας δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά το κορυφαίο του έργο και αδιαμφισβήτητο αριστούργημα της παγκόσμιας ιστορίας της τέχνης, «Η Ταφή του Κόμη του Οργκάθ» στην εκκλησία του Αγίου Θωμά, που έκαναν ουρά οι επισκέπτες για να το δουν.

Τη Δευτέρα, 27.01.20 το πρωί, πραγματοποιήθηκε μια  τελετή υποδοχής από τους Ισπανούς μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα καθώς και το διευθυντή  του σχολείου. Στη συνέχεια αφού έγινε ένας σύντομος απολογισμός της προηγούμενης συνάντησης στη Γαλλία παρουσιάστηκε το πρόγραμμα εργασιών της εβδομάδας με σαφή αναφορά στην ιδέα της «ειρήνης» που αποτελεί τη θεματολογία που πραγματεύεται η Ισπανία στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έγινε ξενάγηση των εκπαιδευτικών στο σχολείο, προσφέρθηκε παραδοσιακό πρωινό με παχύρευστη ζεστή σοκολάτα και churros και όλη η ομάδα αναχώρησε για τη Μαδρίτη. Εκεί έγινε  επίσκεψη και περιήγηση στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης "Reina Sofia" που περιλαμβάνει μεγάλες συλλογές έργων σύγχρονης τέχνης κυρίως από Ισπανούς καλλιτέχνες. Μας δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά έργα  του Πάμπλο Πικάσο, του Σαλβαντόρ Νταλί, όπως επίσης και του Μιρό και φυσικά την περίφημη "Guernica" του Πικάσο που στον  τεράστιο, επιβλητικό ασπρόμαυρο καμβά απεικονίζει τη βιαιότητα του πολέμου και την ανθρώπινη απόγνωση. Στη συνέχεια περπατήσαμε σε δρόμους της Μαδρίτης  και είδαμε δείγματα από την ισπανική «street art».  

Την Τρίτη, 28.01.20, στο χώρο του σχολείου ό μαθητές και εκπαιδευτικοί ασχολήθηκαν με τα προγραμματισμένα εργαστήρια που αφορούσαν δραστηριότητες ζωγραφικής, φωτογραφίας, γκράφιτι, παραγωγής ταινίας και μουσικής. Όλα τα εργαστήρια είχαν σαφή αναφορά στην ιδέα της «ειρήνης» και ήταν οργανωμένα με αξιοζήλευτο τρόπο ενώ οι χώροι και τα εργαστήρια του σχολείου δημιουργούσαν ένα φιλικό δημιουργικό περιβάλλον σε όλους μας.

4c.jpg

Την Τετάρτη, 29.01.20 το πρωί, μαθητές και καθηγητές αναχωρήσαμε από το σχολείο για το ιστορικό πεδίο μάχης" La Batalla del Jarama" . Εκεί  έγινε φωτογράφιση των μαθητών  μέσα στα χαρακώματα με χρωματιστά μεγάλα λουλούδια και  δημιουργήθηκαν  εικόνες και μηνύματα με σταθερό ζητούμενο την ειρηνική συνύπαρξη των λαών.

Ακολούθησε επίσκεψη στο μουσείο της μάχης της Jarama και στην έκθεση γλυπτών " Artemetralla " και ξενάγηση από τον δημιουργό Gregorio Salcedo, που κρατάει ζωντανή τη μνήμη του Ισπανικού εμφύλιου πολέμου, με όλα τα υλικά που συγκέντρωσε από το πεδίο της μάχης και αποτελούν τα εκθέματα του μουσείου και οι βάσεις για τις δημιουργίες του.

Την Πέμπτη, 30.01.20, συνεχίστηκαν  οι δραστηριότητές μας στα εργαστήρια με διαρκείς εκπλήξεις.

Την Παρασκευή,31.01.20, τελευταία ημέρα των εργασιών του προγράμματος, ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες με προβολή της ταινίας που δημιούργησαν οι μαθητές, έκθεση όλων των έργων σε αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου και επιλογή αφίσας για την ειρήνη. Επίσης κάθε ομάδα  παρουσίασε ένα τραγούδι από τη χώρα της και όλοι μαζί τραγούδησαν το κοινό τραγούδι που δημιούργησαν και αναφέρεται στην ελευθερία, την ειρήνη, την αλληλεγγύη, την ισότητα, την ανεκτικότητα, ιδέες και αξίες που αποτελούν τη θεματολογία του συγκεκριμένου προγράμματος και οφείλουμε να αναδείξουμε και να στηρίξουμε ως μέλη της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας. Παράλληλα οι καθηγητές συζήτησαν για την πορεία του προγράμματος, για την επόμενη συνάντηση στην Πολωνία από 27-03-20 μέχρι 04-04-20 καθώς και για τις μελλοντικές κοινές δραστηριότητες.

9f.jpg

Η μέρα  έκλεισε με αποχαιρετιστήρια γιορτή που οργάνωσαν οι γονείς του ισπανικού σχολείου για όλους τους φιλοξενούμενους.

Το Σάββατο, 01.02.20, το ταξίδι στη Ισπανία ολοκληρώθηκε και το βράδυ επιστρέψαμε στην πόλη μας  με πολλές όμορφες εικόνες και νέες εμπειρίες στις αποσκευές μας.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους μαθητές μας για την άψογη συνεργασία, το ενδιαφέρον και την προθυμία να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος. Επίσης οφείλουμε να τους συγχαρούμε για το έντονο και αδιάκοπο ενδιαφέρον που έδειξαν για ποικίλα και διαφορετικά πολιτισμικά στοιχεία, γεγονός το οποίο είναι ενθαρρυντικό, και επιβεβαιώνει ότι τέτοιου είδους δράσεις είναι χρήσιμο και αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 
Η υπεύθυνη του προγράμματος                                           Η Διευθύντρια

  Poupard Nathalie                                                             Ζιώρη Ανθούλα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΥΠΑ ΟΑΕΔ
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή...
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης
tempi
Τέμπη: Ξεσπά η μητέρα θύματος - «Το χειροκρότημα στον Καραμανλή μάς τρύπησε τα αυτιά»
Ευδοκία Τσαγκλή: «Ζητώ συγγνώμη από τον κ. Καραμανλή που μπήκα σε ένα τόσο καλό τρένο
Τέμπη: Ξεσπά η μητέρα θύματος - «Το χειροκρότημα στον Καραμανλή μάς τρύπησε τα αυτιά»