Β. Διγαλάκης: Η Ανεξάρτητη Αρχή θα αποφασίσει για τα 37 νέα ακαδημαϊκά τμήματα
Στα «χέρια» της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης η απόφαση για τα 37 νέα ακαδημαϊκά τμήματα (μεταξύ αυτών και 3 του ΕΚΠΑ), απάντησε ο υφυπουργός Παιδείας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή

Την ερώτηση με τίτλο «Αναστολή λειτουργίας τριών τμημάτων του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου στα Ψαχνά Εύβοιας» παρουσίασε στον αρμόδιο υφυπουργό ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ευάγγελος Αποστόλου.

Ο βουλευτής Ε. Αποστόλου άσκησε κριτική στην απόφαση της κυβέρνησης να αναστείλει τη λειτουργία 37 νέων ακαδημαϊκών τμημάτων, κάνοντας λόγο για επί της ουσίας κατάργησή τους. Συγκεκριμένα για τα 3 ακαδημαϊκά τμήματα του ΕΚΠΑ με έδρα τα Ψαχνά Ευβοίας, ο βουλευτής τόνισε πως η απόφαση της κυβέρνησης δεν στηρίζεται από πουθενά, καθώς η Σύγκλητος, όπως προβλέπει η νομοθεσία, είχε προβεί στην ίδρυση γενικών συνελεύσεων των νεοϊδρυθέντων τμημάτων, ενώ στη συνέχεια οι γενικές συνελεύσεις θέσπισαν προγράμματα σπουδών, τα οποία έλαβαν την έγκριση της ΑΔΙΠ.

Ο βουλευτής τόνισε ότι η ίδρυση των τριών τμημάτων (Διατροφής & Διαιτολογίας (Ψαχνά), Τουριστικών Σπουδών & Εναλλακτικού Τουρισμού (Ψαχνά), Τμήμα Εκπαίδευσης Ενηλίκων) κρίνονται ως ιδιαίτερης σημασίας για τον στρατηγικό σχεδιασμό του ιδρύματος, στο πλαίσιο της ενίσχυσης του τεχνολογικού κλάδου αλλά και του πεδίου της αειφόρου ανάπτυξης και της ανάπτυξης της υπαίθρου.

Μάλιστα, το ΕΚΠΑ ίδρυσε και την Κοσμητεία για την Σχολή Αγροτικής Ανάπτυξης, Διατροφής & Αειφορίας, στην οποία εντάχθηκαν τα τμήματα των Ψαχνών.

Στην απάντησή του ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάκης τόνισε πως σε νομοσχέδιο που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2017, προβλεπόταν η σύμφωνη γνώμη της ΑΔΙΠ για την αναδιαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη, κάτι που ωστόσο δεν τηρήθηκε στην περίπτωση της ίδρυσης των 37 τμημάτων το 2018.  Ως απόρροια της έλλειψης στρατηγικού σχεδιασμού, σύμφωνα με τον υφυπουργό, από τα 161 τμήματα που ιδρύθηκαν συνολικά (βάσει και των συγχωνεύσεων τμημάτων με παρεμφερή αντικείμενα), δεν ιδρύθηκε ούτε ένα τμήμα που να ανήκει στην αιχμή της λεγόμενης «4ης βιομηχανικής επανάστασης», δηλαδή της ανάλυσης δεδομένων.

Ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι κανένα τμήμα δεν καταργήθηκε, αλλά η ηγεσία του υπουργείο αποφάσισε την αναστολή τους, ώστε να εξεταστούν από την νέα ενισχυμένη ανεξάρτητη αρχή (Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης - ΕΘΑΑΕ). Τόνισε πως αρμοδιότητα του υπουργείου δεν είναι η αξιολόγηση των ιδρυμάτων, αλλά η εποπτεία και η παροχή ρυθμιστικού πλαισίου για την ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ η ίδρυση των τμημάτων θα εγκριθεί, εφόσον λάβουν θετική αξιολόγηση.

Κατά την δευτερολογία του ο βουλευτής Ε. Αποστόλου επανέλαβε πως η ερώτησή του αφορά συγκεκριμένα τα τρία τμήματα του ΕΚΠΑ, των οποίων τα προγράμματα σπουδών έλαβαν έγκριση από την ΑΔΙΠ. Χαρακτήρισε ως «πολιτική» την απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την αναστολή λειτουργίας, ενώ αναφέρθηκε στα εχέγγυα ποιότητας του ΕΚΠΑ, το οποίο σε διεθνή αξιολόγηση κατετάγη ως 74ο στον κόσμο και 11ο στην Ευρώπη. Μάλιστα, δήλωσε πως το ίδρυμα είχε προβλέψει την ίδρυση Κέντρου Αριστείας και ερευνητικού προγράμματος για την πιστοποίηση και τον έλεγχο ποιότητας των αγροτοδιατροφικών προϊόντων, σε έναν τομέα που έχει στρατηγικό ενδιαφέρον για την περιοχή της Εύβοιας αλλά και συνολικότερα την ελληνική πρωτογενή παραγωγή.

Τέλος, ο βουλευτής τόνισε τον κίνδυνο τα τμήματα να μην καταφέρουν να λειτουργήσουν ούτε κατά την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, λόγω καθυστερήσεων στο έργο της ΕΘΑΑΕ και κάλεσε τον υφυπουργό να δεσμευθεί για την έναρξη λειτουργίας.

Κατά την δευτερολογία του ο Β. Διγαλάκης αναφέρθηκε σε παθογένειες στον στρατηγικό σχεδιασμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οδηγώντας ακόμη και σε ίδρυση δύο τμημάτων από το ίδιο πανεπιστήμιο σε διαφορετικές πόλεις. Σχετικά με τα 37 τμήματα, δήλωσε πως κανένα από αυτά δεν έλαβε έγκριση για την ίδρυσή του, καλώντας τον Ε. Αποστόλου να καταθέσει σχετικό έγγραφο στα πρακτικά.

Ο υφυπουργός προσέθεσε πως η αξιολόγηση των τμημάτων δεν αποτελεί αρμοδιότητα του υπουργείου, ενώ η ΕΘΑΑΕ αναμένεται να εξετάσει τους φακέλους των τμημάτων και να αποφανθεί για την ίδρυση ή την κατάργησή τους. Τέλος, τόνισε πως δεν παρατηρείται καθυστέρηση στην διαδικασία και το έργο της αξιολόγησης.

 

 

 

 

 

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

 

Αυτό είναι το κορυφαίο μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις

 

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Μοριοδότηση Προσλήψεων αναπληρωτών με ετήσιο εξ αποστάσεως σεμινάριο
 

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Έλληνες μαθητές συνομιλούν με έναν πρόσφυγα - Οι δυσκολίες και το μήνυμα ελπίδας
Έλληνες μαθητές συνομιλούν με έναν πρόσφυγα - Οι δυσκολίες και το μήνυμα ελπίδας
Η ιστορία του Ταλχά, που ξέφυγε από τις εχθροπραξίες στην πατρίδα του, έπεσε θύμα εκμετάλλευσης και ξυλοδαρμού από διακινητές και έφτασε στη χώρα μας...
Έλληνες μαθητές συνομιλούν με έναν πρόσφυγα - Οι δυσκολίες και το μήνυμα ελπίδας