Πάνω από 40 σακούλες με σκουπίδια μάζεψαν μαθητές στη Ζάκυνθο (Φωτογραφίες)
Μαθητές ανέλαβαν δράση στη Ζάκυνθο, στο πλαίσιο της διδακτική ενότητα του μαθήματος της πολιτικής παιδείας, που αφορά στον εθελοντισμό

Συγκεκριμένα στο Καταστάρι, μαθητές της Α’ λυκείου του Λυκείου Κατασταρίου προχώρησαν, τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020, σε εθελοντική δράση καθαρισμού της εκτεταμένης παραλίας Αλυκών -Αλυκανά, σύμφωνα με το imerazante.gr

Η δράση οργανώθηκε ως εξής:

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δυο ομάδες και ξεκινώντας από το γεφυράκι στο πεντακάμαρο χτένισαν κυριολεκτικά την περιοχή. Με διάχυτο το νεανικό κέφι ολοκληρώθηκε όλη η διαδικασία, καθώς τα παιδιά έδωσαν μια νότα ζωντάνιας στην ενέργεια αυτή. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα ευρήματα ήταν πολλά.

Στη δράση συμμετείχε και ο διευθυντής του σχολείου, Βασίλης Σταμίρης, και η εκπαιδευτικός, Ιωάννα Γιαννούλα. Όπως μάλιστα δήλωσαν οι εκπαιδευτικοί: «Eμείς δε διδάσκουμε απλώς τον εθελοντισμό, τον εφαρμόζουμε και στην πράξη».

katastari_katharismos-6.jpg

Ο κ. Σταμίρης, δήλωσε: «Το σχολείο υλοποιεί ή τουλάχιστον πρέπει να υλοποιεί ποίκιλλα προγράμματα, που να αφορούν στο σύνολο της αγωγής των παιδιών μας. Μεταξύ αυτών των προγραμμάτων πρέπει να είναι και ο εθελοντισμός».

Το συγκεκριμένο εγχείρημα, ανέφερε, ότι ήταν μια πρωτοβουλία της συναδέλφου του, κ. Γιαννούλα. «Μετά από παραίνεση της κ .Γιαννούλα προχωρήσαμε σε εθελοντικό καθαρισμό της παραλίας Αλυκών – Αλυκανά». Τονίζει μάλιστα πόσο έκπληκτος έμεινε όταν αντίκρυσε την ποσότητα των απορριμμάτων που τα παιδιά είχαν συγκεντρώσει στη συγκεκριμένη δράση τους. Αξίζει να τονιστεί επιπλέον ότι πολλά από τα παρατημένα σε παραλίες «απορρίμματα» ήταν ανακυκλώσιμα είδη.

Δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η έκπληξη μας ήταν πολύ μεγάλη, γιατί δεν περιμέναμε τόσο μεγάλες ποσότητες από ανακυκλώσιμα και πεταμένα υλικά. Συγκεντρώσαμε γύρω στις 40 σακούλες. Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν πολύ μεγάλη. Δούλεψαν τα παιδιά συνολικά πάνω από δυο ώρες, για αυτό το αποτέλεσμα».Τέλος, ο κ. Σταμίρης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την καθαριότητα στις παραλίες μας. «Επειδή εμείς κολυμπάμε σε αυτές τις παραλίες, οφείλουμε να τις προσέχουμε. Αν δεν τις κοιτάξει κανείς προσεκτικά δεν μπορεί να καταλάβει ότι υπάρχει πληθώρα σκουπιδιών».

katastari_katharismos-5.jpg

Η κ. Ιωάννα Γιαννούλα, εκπαιδευτικός – κοινωνιολόγος στο Λύκειο Κατασταρίου, είπε: «Στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας υπάρχει μια διδακτική ενότητα για τον εθελοντισμό. Επεδίωκα να ευαισθητοποιήσω τους μαθητές μου, στο συγκεκριμένο θέμα, γιατί το θεωρώ πραγματικά σημαντικό. Έτσι άδραξα την ευκαιρία μέσα στο μάθημα, στο πλαίσιο του συγκεκριμένου κεφαλαίου να το κάνω».

katastari_katharismos-4.jpg

Η κ. Γιαννούλα θεωρεί ότι με αυτού του είδους τη βιωματική μάθηση θα επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Κυρίως επειδή τα παιδιά ξεκίνησαν τον εθελοντικό καθαρισμό από τη «δική τους» παραλία. «Η δράση είχε σαν στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών για τη συμμετοχή τους σε περιβαλλοντικές και εθελοντικές ομάδες και ξεκίνησε με τον καθαρισμό της παραλίας Αλυκών – Αλυκανά», αναφέρει.

katastari_katharismos-3.jpg

Η εκπαιδευτικός, θεωρεί μάλιστα ότι η συγκεκριμένη δράση έχει αρχίσει να αποδίδει πολύ θετικά αποτελέσματα. Και αυτό όχι μόνο επειδή οι μαθητές καθάρισαν μια παραλία, παρέμβαση σημαντική ούτως ή άλλως, αλλά κυρίως γιατί πλέον δείχνουν περισσότερο σεβασμό για τον περιβάλλοντα χώρο τους. Μας ανέφερε: «Ο στόχος έχει επιτευχθεί γιατί τα παιδιά της Α’ Λυκείου από την πρώτη στιγμή που γυρίσαμε στο σχολείο, αν τυχόν βρουν κάποιο σκουπίδι το μαζεύουν».

katastari_katharismos-1.jpg

Τέλος, εκφράζει την ελπίδα συγκεκριμένες ενέργειες να πραγματοποιηθούν και από άλλα σχολεία του νομού μας. «Ευελπιστούμε να παραδειγματιστούν και να προχωρήσουν και άλλα σχολεία σε τέτοιες δράσεις», δηλώνει.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher 750 ευρώ - Ενεργοποιήστε την επιταγή κατάρτισης και ξεκινήστε τώρα επιλέγοντας το ΕΚΕΚ ATHENA (ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ!)

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικος
Διορισμοί εκπαιδευτικών - Η αγωνία είναι μεγάλη: Οι λόγοι της καθυστέρησης και η κατανομή κλάδων και ειδικοτήτων
Οι καθυστερήσεις στους διορισμούς του 2025 πηγάζουν από θεσμικές αλλαγές και από την αργοπορημένη ανακοίνωση του αριθμού θέσεων - Η κατανομή κλάδων...
Διορισμοί εκπαιδευτικών - Η αγωνία είναι μεγάλη: Οι λόγοι της καθυστέρησης και η κατανομή κλάδων και ειδικοτήτων
φοιτη
Το αθέατο κόστος της ανώτατης εκπαίδευσης: Οι οικονομικές προκλήσεις των φοιτητών μακριά από το σπίτι
Ποιος φοιτητής αντέχει να σπουδάσει εκτός έδρας;
Το αθέατο κόστος της ανώτατης εκπαίδευσης: Οι οικονομικές προκλήσεις των φοιτητών μακριά από το σπίτι
ypoyrgeio paideias kai thriskeymaton
ΠΕΠΑΛ: Μέγιστος αριθμός 22 μαθητών ανά τάξη - Οι νέες αλλαγές στον εκπαιδευτικό οδηγό
Τι ορίζει η νέα ρύθμιση για τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια - Σημαντικές αλλαγές στον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, τη διαδικασία επιλογής διευθυντών...
ΠΕΠΑΛ: Μέγιστος αριθμός 22 μαθητών ανά τάξη - Οι νέες αλλαγές στον εκπαιδευτικό οδηγό
γεμιστα
Γεμιστά με κιμά: Το μυστικό συστατικό που απογειώνει τη γεύση
Ανάμεσα στις πολλές παραλλαγές της συνταγής, ξεχωρίζει μία πιο πλούσια και ιδιαίτερη εκδοχή: η χρήση αρνίσιου κιμά μαζί με μοσχαρίσιο.
Γεμιστά με κιμά: Το μυστικό συστατικό που απογειώνει τη γεύση