Thumbnail
Διαμαρτυρία Ενωσης Νοσηλευτών Ελλάδος για τη μείωση θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών (ΠΕ25) για μόνιμο διορισμό στις ΣΜΕΑΕ

Mε αφορμή τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της υπ΄αριθμ. 197948/Ε1 Κοινής Υπουργικής απόφασης με θέμα: «Καθορισμός κατά κλάδο και ειδικότητα του αριθμού των κενών θέσεων, που θα καλυφθούν με μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Ε΄ του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13 Α΄) στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, σχολικού έτους 2019-2020», με την οποία επισφραγίστηκε μια αλληλουχία γεγονότων και επιβεβαιώθηκαν με τον πλέον επίσημο τρόπο οι πληροφορίες που έκαναν λόγο για μείωση των θέσεων στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και είχαν προκαλέσει δικαιολογημένες αντιδράσεις όλων των επίσημων φορέων, η Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδος, με βάση την επίσημη πλέον πολιτειακή βούληση για τη μείωση των θέσεων ΠΕ 25 Σχολικών Νοσηλευτών (αλλά και άλλων κλάδων ΕΕΠ και ΕΒΠ) επισημαίνει τα ακόλουθα:

            Η μείωση των θέσεων αποτελεί σαφώς ατυχή επιλογή, συνιστά υποτίμηση του σημαντικότατου για τα σχολεία ειδικής αγωγής ρόλου του σχολικού νοσηλευτή και θέτει εν μέρει ζήτημα προστασίας της υγείας πολύ ευπαθών ομάδων του πληθυσμού κατά παράβαση του άρθρου 21 του Συντάγματος που επιβάλει την μέριμνα για την υγεία των πολιτών και η λήψη ειδικών μέτρων για την προστασία της νεότητας, του γήρατος και της αναπηρίας.

Δεδομένου δε ότι πρόκειται για σχολεία ειδικής αγωγής, όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η ανωτέρω μείωση των θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ δεν αποτελεί συμμόρφωση με την κατοχυρωμένη νομοθετικά ήδη με το νόμο 3699/2008 δέσμευση της Πολιτείας να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Η ενδεχόμενη μη κάλυψη των οργανικών κενών εκπαιδευτικών ΕΕΠ δεν αποτελεί διασφάλιση σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσων ευκαιριών για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη.

Η δυνατότητα στήριξης μαθητών που έχουν σημαντική δυσκολία μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων και με σχολικό νοσηλευτή, κατοχυρωμένη εδώ και δεκαετίες, τίθεται εν αμφιβόλω δια της ανωτέρω μείωσης θέσεων.

Σε γενικότερο επίπεδο δε, η μη πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών ΕΕΠ σε όλα τα οργανικά κενά των Σχολείων Ειδικής Αγωγής, διαιωνίζει την ταλαιπωρία των ήδη δοκιμαζόμενων οικογενειών των μαθητών αυτών.

Επειδή η ειδικότητα του σχολικού νοσηλευτή, εξειδικευμένου επιστήμονα υγείας με κύριο έργο την προαγωγή της υγείας και ασφάλειας στη σχολική μονάδα, είναι άκρως απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία των Σχολείων Ειδικής Αγωγής και την προστασία της υγείας των μαθητών.

Επειδή είναι επιβεβλημένη η άμεση αύξηση κατά κλάδο και ειδικότητα των κενών θέσεων που πρόκειται να καλυφθούν με διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, καθώς εδώ και μία δεκαετία δεν έχουν διενεργηθεί προσλήψεις.

Επειδή η εξασφάλιση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών φροντίδας και περίθαλψης στις ευπαθείς ομάδες των μαθητών των σχολείων Ειδικής Αγωγής αποτελεί πρωταρχικό στόχο και μέριμνα της Πολιτείας, μη επιδεχόμενο έκπτωσης.

Συνεπεία των ανωτέρω, σας καλούμε όπως άμεσα προβείτε σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε οι θέσεις να αντιστοιχούν στα καταγεγραμμένα οργανικά κενά και να ολοκληρωθούν οι εξαγγελθείσες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών ΕΕΠ και ΕΒΠ στην Ειδική Αγωγή και υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ 25 Σχολικών Νοσηλευτών ειδικότερα, για τους οποίους η Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδος έχει θεσμική υποχρέωση προάσπισης των δικαιωμάτων τους (όπως και όλων των Νοσηλευτών της χώρας).

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Ν.Ε

Ο Πρόεδρος                                                                          Ο Γεν. Γραμματέας

Δημήτριος Σκουτέλης                                                                 Αριστείδης Δάγλας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

trapeza peiraios
Πολύ σημαντική ανακοίνωση της Πειραιώς για όλους τους χρήστες- Τι πρέπει να κάνετε
Συγκεκριμένα, επιτήδειοι καλούν πολίτες προσποιούμενοι ότι είναι υπάλληλοι της Τράπεζας
Πολύ σημαντική ανακοίνωση της Πειραιώς για όλους τους χρήστες- Τι πρέπει να κάνετε
πανελλαδικες
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
Πανελλαδικές 2025 : Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις στα Αγγλικά
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT