Φορείς ζητούν συνάντηση με Κεραμέως για την αναστολή λειτουργίας Τμήματος στην Καρδίτσα
Στο Δήμο Καρδίτσας συζητήθηκε η απόφαση του υπουργείου Παιδείας, για την αναστολή λειτουργίας του τμήματος Αγωγής και φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, όπως και η διάσπαση του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας με νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης.

Συγκρότηση συντονιστικού οργάνου, αποτελούμενο από τον αντιπεριφερειάρχη, δημάρχους, εκπρόσωπο ΕΒΕ, εκπρόσωπο Εργατικού Κέντρου, και ακαδημαϊκούς από το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα, αποφασίστηκε σε σύσκεψη που εγινε σήμερα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Καρδίτσας, με πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής, στη διάρκεια της οποίας συζητήθηκε η απόφαση του υπουργείου Παιδείας, της αναστολής λειτουργίας του τμήματος Αγωγής και φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με έδρα την Καρδίτσα, μεταξύ άλλων 36 τμημάτων στη χώρα, αλλά και ευρύτερα πανεπιστημιακά ζητήματα που αφορούν το νομό, όπως η διάσπαση του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας με νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης. Το συγκεκριμένο συντονιστικό, με τη συνδρομή βουλευτών του νομού, θα επιδιώξει συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας κ. Κεραμέως προκειμένου να αρθεί η απόφαση αναστολής λειτουργίας του τμήματος και να λειτουργήσει όπως είχε προγραμματιστεί, παρουσιάζοντας μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.
Σύμφωνα με το volos.ert.gr ο δήμαρχος Καρδίτσας κ. Β. Τσιάκος υπογράμμισε πως στόχος είναι η δημιουργία ενός «χάρτη ενεργειών», ότι θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η Καρδίτσα μπορεί να στηρίξει πανεπιστημιακά ιδρύματα, και όλοι ενωμένοι, πέρα απο πολιτικές ή κομματικές τοποθετήσεις, να υπάρχει διεκδίκηση αυτών. Ο λόγος μας είπε ο κ. Τσιάκος, δεν θα αλλάζει ανάλογα με την κυβέρνηση, έχουμε αποδείξει ότι σε σοβαρά ζητήματα, ενωμένοι , αγωνιζόμαστε, διεκδικούμε, κερδίζουμε.
Ο βουλευτής της ΝΔ κ. Γ. Κωτσός υποστήριξε αρχικά ότι με το νόμο Γαβρόγλου ο νομός Καρδίτσας υπέστη σοβαρές ήττες, μιλώντας αναλυτικά για τις «απώλειες» και πρόσθεσε ότι κανένα από τα τμήματα που ιδρύθηκαν δεν έχει εξασφαλισμένα επαγγελματικά δικαιώματα ούτε και την έγκριση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτερη Εκπαίδευση που είναι προαπαιτούμενο.Επομένως δικαιολογείται η απόφαση της Υπουργού. Ο κ. Κωτσός υπογράμμισε ότι ο νομός Καρδίτσας έχει ξανά πολιτική ισχύ με κυβέρνηση τη ΝΔ κι αν υπάρχει κοινό μέτωπο θα υπάρξουν και καλύτερα αποτελέσματα. Σημείωσε δε ότι η Καρδίτσα δικαιούται να έχει έδρα Σχολής. Μεταξύ άλλων, είπε ότι δε μίλησε κανείς για κατάργηση του νέου Τμήματος, αλλά για την ανάγκη εκπόνησης μελετών βιωσιμότητας – σκοπιμότητας και για την έγκρισή τους από την Α.Δ.Ι.Π., διαδικασία υποχρεωτική που έπρεπε να είχε ακολουθήσει ο κ. Γαβρόγλου πριν αποφασίσει «ελαφρά τη καρδία» την ίδρυσή του. Ποια είναι η κανονικότητα στην περίπτωση του «Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» Καρδίτσας; Η εκπόνηση των αναγκαίων μελετών βιωσιμότητας – σκοπιμότητας, η επεξεργασία και η έγκρισή τους από τη νέα αρκετά πιο ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, διότι χωρίς αυτές δεν μπορεί να ξεκινήσει να λειτουργεί και να έχει μέλλον κανένα πανεπιστημιακό τμήμα, όχι στην Ελλάδα, αλλά στον κόσμο ολόκληρο. Ας περιμένουμε την ολοκλήρωση αυτής της επιβαλλόμενης διαδικασίας από τους ακαδημαϊκούς ειδικούς σε αυτά τα ζητήματα και μετά μπορεί ο καθένας να εκφράσει οποιαδήποτε άποψη.

 

Δήμος Καρδίτσας

Σε ότι αφορά στο πάγιο αίτημα του Νομού για την ίδρυση νέων πανεπιστημιακών Τμημάτων στην περιοχή μας, προτείνω να ξεκινήσουμε άμεσα συνεργασία όλοι εμείς, βουλευτές, αυτοδιοίκηση, συνδικαλιστικοί και επιχειρηματικοί φορείς, για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης και επιστημονικά τεκμηριωμένης πρότασης προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που απαντά πραγματικά στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες».
Η βουλευτής της ΝΔ κ. Α.Σκόνδρα υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να γίνει αναδιάρθρωση στην εκπαίδευση χωρίς κριτήρια και χωρίς μελέτες βιωσιμότητας, και μετέφερε τις διαβεβαιώσεις της Υπουργού Παιδείας ότι δεν πρόκειται να αδικηθεί η Καρδίτσα.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας κ. Σπ.Λάππας μεταξύ άλλων ανέφερε ότι η πρόθεση σήμερα του υπουργείου Παιδείας είναι να ελαχιστοποιηθούν όλα τα τμήματα πανελλαδικά και να εξωθηθεί μεγάλος αριθμός υποψήφιος φοιτητών στα κολέγια. Σημείωσε ότι για τα τμήματα υπήρχαν ακαδημαϊκά κριτήρια και διάλογος με κοινωνία, φορείς και ακαδημαϊκούς. Ο κ. Λάππας ανέφερε ότι ο ίδιος θα συνταχθεί με τις αποφάσεις των φορέων, ωστόσο στον αγώνα που θα γίνει θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι η κυβέρνηση έχει ως ιδανικό την κολεγιοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης και μ’ αυτό το σκεπτικό θα «θαφτούν» και άλλα τμήματα της περιφέρειας.
Η πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρ.Κατσαβριά υπεραμύνθηκε των αποφάσεων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας πως πληρούσαν τα ακαδημαϊκά κριτήρια με στόχο την αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με τη σύμφωνη γνώμη της πανεπιστημιακής κοινότητας.
Ο αντιπεριφερειάρχης κ. Κ. Νούσιος στην τοποθέτησή του είπε μεταξύ άλλων: Η εξαγγελία της πρόθεση αναστολής λειτουργίας του Πανεπιστημιακού τμήματος «Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» στην Καρδίτσα αναμφίβολα θα αποτελεί πλήγμα για το νομό μας. Αυτή είναι μια δυσάρεστη αλήθεια που οφείλουμε όλοι μας να την δεχτούμε. Αλήθεια και μάλιστα μεγάλη είναι όμως και το εξής:Η ίδρυση αυτών των 37 Τμημάτων θεσμοθετήθηκε προ μηνών ακόμη και με μεταμεσονύκτιες τροπολογίες. Χωρίς σχέδιο, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, Η σκοπιμότητα πίσω από την ίδρυση αυτών των τμημάτων, χωρίς πρόγραμμα σπουδών, χωρίς προσωπικό και πόρους, ήταν προφανής. Είτε αφορούσαν τμήματα – «δωράκια» της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου προς Πανεπιστήμια για να δεχθούν τις συγχωνεύσεις με τα ΤΕΙ, αλλά και τμήματα – «προίκα» σε ΤΕΙ που μετονομάστηκαν σε Πανεπιστήμια, αφού δεν κατέστη δυνατή η ενσωμάτωσή τους στα υπάρχοντα Πανεπιστήμια.Παράλληλα ήταν προφανέστατη και η προεκλογική παροχή, ιδιαίτερα στην Ελληνικής περιφέρειας, είτε για να καμφθούν αντιδράσεις, είτε για ψηφοθηρία. Φυσικά όλοι μας γνωρίζουμε πως η λειτουργία τμημάτων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης χωρίς τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές και το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό, οδηγεί με ακρίβεια στην υποβάθμιση των Πανεπιστημιακών τμημάτων αλλά και γενικότερα της αξιοπιστίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος.Βασιζόμενη σε αυτή την κατάσταση η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έλαβε την δυσάρεστη απόφαση να αναστείλει την έναρξη λειτουργίας του Τμήματος, χωρίς κανένα διάλογο. Εξέλιξη που έρχεται να προστεθεί στην ολέθρια απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης για μεταφορά του τμήματος διατροφής στα Τρίκαλα. Χωρίς να παραβλέπεται η αναγκαιότητα ύπαρξης των κριτηρίων βιωσιμότητας των τμημάτων, ο νομός Καρδίτσας δικαιούται και διεκδικεί τμήματα που δεν θα έχουν ημερομηνία λήξης».
Ο Δήμαρχος Παλαμά κ. Γ. Σακελλαρίου τόνισε ότι οι όποιες κινητοποιήσεις πρέπει να είναι δυναμικές και εξέφρασε την άποψη ότι την προηγούμενη φορά που οι φορείς διαμαρτύρονταν για τα πανεπιστημιακά τμήματα δεν διαπίστωσε κοινή δράση και πολιτική.
Ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Φ. Στάθης πρότεινε να καταστρωθεί ένα συντεταγμένο σχέδιο προκειμένου να διεκδικηθούν σχολές.
Ο Δήμαρχος Λίμνης Πλαστήρα κ. Παναγιώτης Νάνος δήλωσε ότι όλα αυτά τα χρόνια η Καρδίτσα δεν μετράει απλά απώλειες αλλά υποφέρει από υποχρηματοδότηση. Σημείωσε ότι η περιοχή αναγκάζεται να σέρνεται πίσω από τις εξελίξεις και πρότεινε την δημιουργία Συμβουλίου Ανάπτυξης του νομού, καθώς και άμεση καθολική αντίδραση που θα κλιμακώνεται. Πρότεινε δε ότι θα μπορούσε να δημιουργηθεί αυτοτελής σχολή με κατεύθυνση το περιβάλλον και τον αγροδιατροφικό τομέα.
Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου κ. Γ. Καπράνας είπε ότι διαχρονικά στη χώρα γίνονται πειράματα στο εκπαιδευτικό σύστημα και συμφώνησε με την πρόταση του κ. Νάνου για συγκρότηση συμβουλίου.
Από την πλευρά του Επιμελητηρίου ο κ. Βασιλείου ανέφερε ότι το ΕΒΕΚ ήταν πάντα μπροστά στους αγώνες και το ίδιο θα πράξει και τώρα.
Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ κ. Εκ. Γάζος, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στους αγώνες μαθητών και φοιτητών που γίνονται «για αίθουσες, φοιτητική μέριμνα, για πτυχία που δεν θα είναι κουρελόχαρτα, για την υπεράσπιση του ασύλου, της ελεύθερης διακίνησης ιδεών στους χώρους εκπαίδευσης, για βιβλία, για καθηγητές, για δωρέαν παιδεία.Ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν ήταν κυβέρνηση, προχώρησε με τις κατ’ όνομα «πανεπιστημιοποιήσεις» των πρώην ΤΕΙ και την ίδρυση νέων Τμημάτων, έχοντας σταθερά το βλέμμα στην αγορά, στα ζητούμενα του ΣΕΒ, των μεγάλων επιχειρήσεων. Με αυτά τα κριτήρια επιλέχθηκαν τα αντικείμενα των τμημάτων και η διασπορά τους. Με αυτά τα κριτήρια προχώρησαν οι συγχωνεύσεις, τα κλεισίματα και οι ιδρύσεις νέων τμημάτων. Με τα ίδια κριτήρια, σήμερα, η κυβέρνηση της ΝΔ δεσμεύεται προς τους εργοδότες – βιομήχανους – μεγαλοεπιχειρηματίες να αξιολογήσει εκ νέου τα Τμήματα, παλιά και νέα.Στο όνομα της ανάπτυξης ο ΣΥΡΙΖΑ ίδρυσε ως κυβέρνηση τα συγκεκριμένα Τμήματα, κλείνοντας μάλιστα το μάτι στις ορέξεις των μεγάλων επιχειρήσεων σε περιφερειακό επίπεδο. Στο όνομα της ανάπτυξης, πάλι, σήμερα και η ΝΔ αναστέλλει προσωρινά τη λειτουργία αυτών των Τμημάτων, για να εξασφαλίσει ότι ανταποκρίνονται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό στους όρους κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας των μεγάλων επιχειρήσεων. Και οι δύο, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, πίνουν νερό στο όνομα του «αυτοδιοίκητου» των ΑΕΙ, δηλαδή στην εξασφάλιση εκείνων των όρων ώστε με μεγαλύτερη ευελιξία να συνάπτουν εμπορικές συμφωνίες με τους εκπροσώπους της αγοράς. Πρόκειται για την οικονομική αυτοτέλεια των πανεπιστημίων που θα πέσει βαριά στις τσέπες και στα μυαλά των φοιτητών και αυριανών επιστημόνων. Θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων για φτηνούς και πειθήνιους εργαζόμενους». Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, ανέφερε ο κ. Γάζος, εξαρχής αντιτάχθηκε στην ίδρυση και διασπορά Τμημάτων με γνώμονα την εμπορική τους αξία, την πέραση τους στην αγορά. Αντιτάχθηκε στα κλεισίματα και στις συγχωνεύσεις Τμημάτων που είχαν ως αποτέλεσμα να πληρώνουν για άλλη μια φορά το μάρμαρο των σχεδιασμών των βιομηχάνων και των κυβερνήσεών τους οι φοιτητές και οι οικογένειές τους. «Η μόνη λύση είναι μια πραγματικά Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου το κάθε πανεπιστημιακό Τμήμα, μέσα από αναβαθμισμένες σπουδές, θα υπηρετεί ένα αντικειμενικά καθορισμένο επιστημονικό αντικείμενο, σε συνδυασμό με τις διευρυμένες σύγχρονες λαϊκές ανάγκες στη χώρα μας».
Ο εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ κ.Ν. Γανιάς τόνισε ότι η Καρδίτσα μοιάζει να παρακολουθεί ανήμπορη της εξελίξεις και επιβάλλεται μαζική αντίδραση, πρότεινε δε να γίνει μια ανοιχτή ενημερωτική εκδήλωση, και παράλληλα συντονιστικό όργανο να επιδιώξει συνάντηση με την Υπ. Παιδείας με συγκεκριμένο σχέδιο.
Από το Σύλλογο Γυναικών Καρδίτσας η κ. Αργ. Χαλάτση, μεταξύ άλλων είπε: «Όσον αφορά την αναστολή λειτουργίας του συγκεκριμένου πανεπιστημιακού τμήματος που σχετίζεται με την φροντίδα των παιδιών και μάλιστα των βρεφών και της πρώτης προσχολικής ηλικίας. Τμήμα δηλαδή που αφορά την στήριξη της μητρότητας και της οικογένειας. Ένα τμήμα που τα παιδιά που θα το επέλεγαν θα ήταν κύρια νέες κοπέλες και που εξηγεί την παρουσία μας εδώ αφού διαχρονικά στηρίζουμε την μητρότητα και διεκδικούμε την προστασία και στήριξη της θέλουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
1.Είναι απαραίτητο αυτό το τμήμα; Σαφώς και είναι με τις προϋποθέσεις που θα αναφέρουμε πιο κάτω.
2.Ποια ήταν η υποδομή που υπήρξε για την εύρυθμη λειτουργία του; Καμία!
Ότι είχε και το τμήμα τεχνολόγων τροφίμων που στεγάζονταν σε κτιριακές εγκαταστάσεις σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με ότι αυτό σημαίνει.
3.Με τι προσωπικό ΔΕΠ θα λειτουργούσε αυτό το τμήμα; Μόνιμο με ανάλογα προσόντα; Όχι βέβαια. Τίποτα απ’ αυτά δεν είχε προβλεφτεί. Το βέβαιο είναι ότι και αυτό το τμήμα θα λειτουργούσε όπως τα υπόλοιπα με προσωπικό με ευέλικτες σχέσεις εργασίας δηλαδή ωρομίσθιοι, συμβασιούχοι, κ.λ.π.
4.Ποιά ήταν η φοιτητική μέριμνα γι΄αυτά τα παιδιά, φοιτητικές εστίες, σίτιση κ.λ.π.; Καμία! Όπως δεν υπάρχει και για τα υπόλοιπα τμήματα που λειτουργούν ή είναι πολύ ελλιπής.
5.Τα παιδιά αυτά ποιο επαγγελματικό μέλλον θα είχαν; Θα είχαν επαγγελματικά δικαιώματα; Η ίδια η ονομασία του τμήματος «Αγωγή και Φροντίδα στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» που διαφοροποιείται από τα άλλα τμήματα βρεφονηπιοκόμων παραπέμπει σε προβληματική ασάφεια και γι’ αυτό το ζήτημα. Ακόμα όμως και αν είχαν, ποια είναι η κατάσταση των παιδικών σταθμών που θα καλούνταν κύρια να στελεχώσουν; Παράδειγμα ο παιδικός του ΟΑΕΔ ή οι ελάχιστοι δημοτικοί βρεφικοί σταθμοί που καλύπτουν ανάγκες λαϊκών οικογενειών της Καρδίτσας και μάλιστα νέων ζευγαριών.
Όλ’ αυτά και άλλες πλευρές που θα μπορούσαν να ειπωθούν οδηγούν στην αιτία και στην εξήγηση γιατί η κυβέρνηση ανέστειλε την λειτουργία του. Γιατί απλά δεν «ενδιαφέρει την αγορά». Η μόνη λύση είναι μια πραγματικά Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου το κάθε πανεπιστημιακό Τμήμα, μέσα από αναβαθμισμένες σπουδές, θα υπηρετεί ένα αντικειμενικά καθορισμένο επιστημονικό αντικείμενο, σε συνδυασμό με τις διευρυμένες σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.
Αυτό προϋποθέτει, γενναία κρατική χρηματοδότηση των ΑΕΙ, δωρεάν φοίτηση, στέγαση και σίτιση των φοιτητών. Αν δεν αγωνισθούμε για όλα αυτά, αν δεν πάμε στην καρδιά του προβλήματος και σταθούμε στο επιχείρημα «ο νομός θα χάσει ένα τμήμα» στην λογική δηλαδή ότι χάνουμε τον φοιτητή «πελάτη», τότε δεν μπορεί να υπάρξει ουσιαστική διεκδίκηση που θα έχει λαϊκή υποστήριξη και δράση κατά συνέπεια ούτε αποτέλεσμα θα έχει. Κανένας αγώνας καμιά διεκδίκηση δεν μπορεί τελικά να έχει αποτέλεσμα αν δεν χτυπά την αιτία που δημιουργεί τα προβλήματα».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν και καθηγητές, οι κ. Βίτσας, Καραστεργίου, Καραθάνος, οι οποίοι, μεταξύ άλλων στα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν φοιτητές και καθηγητές, ενώ θα μεταφέρουν το αίτημα για εκπροσώπησή τους στο συντονιστικό που θα συγκροτηθεί.
Το λόγο επίσης πήραν και δημοτικοί σύμβουλοι.

σχετικά άρθρα

«Ο βιαστής είσαι εσύ!»: Από την Κρήτη έως τη Χιλή ο ύμνος κατά της βίας εναντίον των γυναικών
«Ο βιαστής είσαι εσύ!»: Από την Κρήτη έως τη Χιλή ο ύμνος κατά της βίας εναντίον των γυναικών
Συνθήματα κατά της βίας εναντίον των γυναικών από την Χιλή μέχρι το Ηράκλειο Κρήτης υψώνονται μαζί με το τραγούδι της φεμινιστικής συλλογικότητας...
«Ο βιαστής είσαι εσύ!»: Από την Κρήτη έως τη Χιλή ο ύμνος κατά της βίας εναντίον των γυναικών
Νίκη Κεραμέως: Ανακατανομή των Προγραμμάτων και των ωραρίων σε ΠΕ και ΔΕ
Νίκη Κεραμέως: Ανακατανομή των Προγραμμάτων και των ωραρίων σε ΠΕ και ΔΕ
Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Καθημερινή, η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μεταξύ άλλων τόνισε πως η τράπεζα θεμάτων θα εφαρμοστεί από το επόμενο...
Νίκη Κεραμέως: Ανακατανομή των Προγραμμάτων και των ωραρίων σε ΠΕ και ΔΕ