Thumbnail
Αναστάτωση στη ΔΑΚΕ καθηγητών έχει προκαλέσει η τοποθέτηση του προέδρου της ΟΛΜΕ -και μέλους της- κ.Θ.Τσούχλου στη Βουλή για το ζήτημα των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων, των οποίων η ΟΛΜΕ ζητάει την κατάργηση σε πλήρη αντίθεση με τις προθέσεις της υπουργού Παιδείας.

Του Νίκου Μάστορα

Οπως προέκυψε σήμερα -προφανώς μετά από συννενοήσεις με το υπουργείο Παιδείας και για να καταλαγιάσει η αναστάτωση που προκλήθηκε στη Νέα Δημοκρατία-  η ΔΑΚΕ εξέδωσε ανακοίνωση επιχειρώντας να καλύψει τόσο τον κ.Τσούχλο, όσο και να υποστηρίξει ότι οι δικές της θέσεις δεν απέχουν τόσο πολύ απο τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας για τα Πρότυπα-Πειραματικά, τονίζοντας ότι διαφωνεί με τα Πρότυπα-Πειραματικά της ...κυρίας Διαμαντοπούλου.

Στην ανακοίνωσή της η ΔΑΚΕ αναφέρει τα εξής:

Με αφορμή την τοποθέτηση του Προέδρου της ΟΛΜΕ Θόδωρου Τσούχλου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για τα πρότυπα σχολεία και τον θόρυβο που προκάλεσαν συγκεκριμένα Μ.Μ.Ε, η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δηλώνει τα εξής:

Α. Ο Θόδωρος Τσούχλος είναι στέλεχος της παράταξης της ΔΑΚΕ, πρωτίστως όμως είναι Πρόεδρος της ΟΛΜΕ και εκφράζει τις απόψεις της πλειοψηφίας του κλάδου. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε πιστεύει ότι ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας είναι Πρόεδρος όλων των καθηγητών και υποχρεούται να υπερασπίζεται τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου, και όχι να εκφράζει τις προσωπικές του απόψεις, ή τις απόψεις της παράταξής του.

Β. Η συμμετοχή της ΟΛΜΕ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής είναι υψίστης σημασίας διαδικασία και επιβάλλεται η Ομοσπονδία να εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο της. Η καινοφανής άποψη ότι ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ δε θα έπρεπε να συμμετέχει και να στείλει μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ,  που να συμφωνεί με την ψηφισμένη θέση του κλάδου για τα πρότυπα δηλώνει παντελή άγνοια για τα συνδικαλιστικά ήθη. Άλλωστε η παράταξη της ΔΑΚΕ, από θέση αρχής, σέβεται τις θέσεις που έχουν νομίμως ψηφιστεί από τον κλάδο.

Γ. Ο συνάδελφος Πρόεδρος της ΟΛΜΕ δεν είναι επικεφαλής της παράταξης της ΔΑΚΕ, όπως λανθασμένα αναφέρθηκε σε αρκετά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε εκφράζεται από τα κείμενά της, τα οποία υπογράφουν ο Πρόεδρος και ο Γραμματέας της παράταξης. Μάλιστα, ο συνάδελφος Πρόεδρος της ΟΛΜΕ, επί τη αναλήψει των καθηκόντων του, παραιτήθηκε από Γραμματέας της ΔΑΚΕ Καθηγητών, έτσι ώστε να μη συγχέονται από τους συναδέλφους οι δύο αυτές ιδιότητες.

Δ. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών έχει τοποθετηθεί εναντίον των Πρότυπων-Πειραματικών Σχολείων της κυρίας Διαμαντοπούλου, διότι πιστεύει ότι είναι διαφορετικός ο ρόλος ενός Πρότυπου Σχολείου και διαφορετικός ενός Πειραματικού.

Η παράταξη μας θεωρεί ότι τα Πρότυπα Σχολεία πρέπει να απευθύνονται σε μαθητές που έχουν εξαιρετικές επιδόσεις.  Στα σχολεία αυτά οι μαθητές θα πρέπει να επιλέγονται κατόπιν εξετάσεων. Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι ζητάμε την ενίσχυση του ρόλου αυτών των σχολείων.

Από την άλλη πλευρά τα Πειραματικά Σχολεία, θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστήμια. Στα σχολεία αυτά θα κάνουν πρακτική οι φοιτητές και μελλοντικοί καθηγητές και θα εφαρμόζονται καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, τα νέα Προγράμματα Σπουδών και θα δοκιμάζεται στην πράξη η καταλληλότητα των διδακτικών εγχειριδίων. Στα σχολεία αυτά το δείγμα των μαθητών επιβάλλεται να είναι τυχαίο, προκειμένου να έχουν αποτελεσματικότητα οι ανωτέρω δράσεις.

Είναι προφανές λοιπόν ότι η ΔΑΚΕ Καθηγητών είναι εναντίον του υφιστάμενου καθεστώτος (Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία), διότι είναι αδύνατον ένα τέτοιο σχολείο να επιτελέσει αντιφατικούς ρόλους. Όπως είναι λοιπόν φανερό η θέση της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είναι διαφορετική από την άποψη της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ.

Εν κατακλείδι μας προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση ο αδικαιολόγητος θόρυβος που προκάλεσε η αυτονόητη υποχρέωση του Προέδρου της ΟΛΜΕ να εκφράσει την άποψη της πλειοψηφίας του κλάδου, ακολουθώντας τη συνήθη συνδικαλιστική τακτική. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο θόρυβος αυτός προκλήθηκε αθέλητα και δεν αποτελεί ηθελημένη στοχοποίηση του Προέδρου της Ομοσπονδίας και της ΔΑΚΕ Καθηγητών. Σε κάθε περίπτωση η ΔΑΚΕ Καθηγητών καλύπτει απόλυτα το Στέλεχος της και θεωρεί ότι επιτελεί τα καθήκοντά του με συνέπεια"

Τι είχε πει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Στις 21 Οκτωβρίου ο κ.Τσούχλος μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων είχε ζητήσει την κατάργηση των Προτύπων σχολείων   χαρακτηρίζοντάς τα "ελιτίστικα σχολεία" και προκαλώντας εκνευρισμό  της κ.Κεραμέως.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜ ανέφερε μεταξύ άλλων (δείτε εδώ) ότι η Ομοσπονδία "θεωρεί ως απαράδεκτο τον θεσμό των Προτύπων Σχολείων και από σειρά ετών, έχει απαιτήσει την οριστική κατάργησή τους. Όσον αφορά τα Πειραματικά έχουμε την άποψη ότι οι μαθήτριες και μαθητές πρέπει να επιλέγονται μετά από κλήρωση, έτσι ώστε να επιτελείται ο παιδαγωγικός στόχος αυτών των σχολείων.Με την καθιέρωση εισαγωγικών εξετάσεων, βρισκόμαστε ενώπιον μιας διαστρεβλωμένης και αντιπαιδαγωγικής αντίληψης της "αριστείας". Επιπλέον έχει παρατηρηθεί μια πρωτοφανής έξαρση της προσφυγής των μαθητών στην παραπαιδεία και τα ιδιωτικά φροντιστήρια. Η κοινωνία μας δεν χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία, αλλά την ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Η κρατική μέριμνα οφείλει να θέσει ως προτεραιότητα τις σχολικές μονάδες των δυσπρόσιτων περιοχών και όχι φυσικά τα πρότυπα».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ταινία
Στο Γραφείο Καθηγητών | The Teachers’ Lounge, του Ιλκέρ Τσατάκ
Το γραφείο των καθηγητών μάς ανοίγει τις πόρτες του και αντικρίζουμε ένα σχολείο που αποτελεί το «πρότυπο» για όσους αρέσκονται να πιστεύουν ότι οι...
Στο Γραφείο Καθηγητών | The Teachers’ Lounge, του Ιλκέρ Τσατάκ