Γίνονται όλα τα απαραίτητα ώστε το κτιριακό συγκρότημα που φιλοξενεί το Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο Κισάμου να δεχτεί άμεσα όλες τις παρεμβάσεις ασφάλειας και αναβάθμισης που χρειάζονται. Αυτό επισήμανε ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης από το Καστέλι Κισάμου Χανίων, όπου και βρέθηκε σήμερα το μεσημέρι προκειμένου να συνομιλήσει με μαθητές γονείς και τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης ώστε να λυθούν τα προβλήματα που τους απασχολούν σχετικά με τη σχολική κτιριακή δομή της περιοχής.
Η κινητοποίηση των μαθητών και η αποχή τους από τα μαθήματα και η κατάληψη των σχολείων τους, δεν άφησε τον κ. Διγαλάκη απροβλημάτιστο, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και για το λόγο αυτό βρέθηκε εκ νέου στην περιοχή ώστε να ακούσει τις προτάσεις, τους προβληματισμούς αλλά και να συνομιλήσει ειλικρινώς με τους μαθητές και τους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας.
«Βρίσκομαι εδώ λόγω του ενδιαφέροντος μου για τις σχολικές μονάδες, όλου του νομού, όπως και στο παρελθόν έχω επισκεφτεί ξανά και το λύκειο Κισάμου καθώς και άλλες σχολικές μονάδες του νομού Χανίων. Εδώ βρίσκομαι κυρίως για το θέμα του κτιριακού ζητήματος του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ Καστελίου διότι η κατάσταση δεν είναι η καλύτερη. Το προηγούμενο διάστημα είχα μιλήσει με τον αρμόδιο υπουργό αλλά και με τη διοίκηση των κτιρίων του δημοσίου, ενώ το Σεπτέμβριο ένα κλιμάκιο είχε επισκεφτεί το λύκειο Κισάμου. Τις επόμενες ημέρες, αρχές του Νοεμβρίου, ένα κλιμάκιο θα επισκεφθεί και πάλι τις κτιριακές εγκαταστάσεις που στεγάζεται το Επαγγελματικό Λύκειο και το Γενικό Λύκειο προκειμένου να γίνουν τα τοπογραφικά διαγράμματα και τα διαγράμματα κάλυψης των εγκαταστάσεων, στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στην τακτοποίηση του αυθαιρέτου μιας και το κτίριο είναι αυθαίρετο καθώς και στην έκδοση οικοδομικής άδειας προκειμένου να δημοπρατηθούν ηλεκτρονικά και άμεσα οι εργασίες αποκατάστασης».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Βασίλη Διγαλάκη, οι εργασίες και παρεμβάσεις αφορούν σε μονώσεις, υγρομονώσεις, αντικεραυνική προστασία, ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και παράλληλα με αυτές όπως ανέφερε: «Παράλληλα θα γίνει και η μελέτη της στατικής επάρκειας η οποία και χρειάζεται για να διαπιστώσουμε αν χρειάζονται μεγαλύτερες επεμβάσεις σε δεύτερη φάση».
Ερωτηθείς ο κ. Διγαλάκης για τα κενά που υπάρχουν σε σχολεία και της Κισάμου και των Σφακίων αλλά και άλλες σχολικές μονάδες απάντησε: «Οι ελλείψεις των εκπαιδευτικών είναι θέμα γενικότερο. Το θέμα αναπληρωτών αφορούσε σε 5.000 κενά από την προηγούμενη όμως πολιτική ηγεσία οι πιστώσεις ανέρχονταν μόνο για 1700 θέσεις εκπαιδευτικών. Έγιναν ενέργειες από την παρούσα πολιτική ηγεσία να βρεθούν οι πιστώσεις από άλλους πόρους και αυτό έχει ήδη γίνει και προχωράει γρηγορότερα μάλιστα από το παρελθόν, σε πανελλαδικό επίπεδο σε σχέση με το ποσοστό κάλυψης των κενών που υπάρχουν και από τα προηγούμενα χρόνια. Όλα γίνονται με ρυθμούς πιο γρήγορους και από τα προηγούμενα χρόνια». Σχετικά με το γεγονός πως αρκετοί καθηγητές δυσκολεύονται να πάνε στις δυσπρόσιτές περιοχές ή ακόμα και δεν τις επιλέγουν καν, ο Υφυπουργός ανέφερε ότι: «Το ζήτημα αυτό έχει να κάνει με το συνολικότερο θέμα των δυσπρόσιτων περιοχών αλλά και με τη διαδικασία κάλυψης των κενών. Αυτά είναι θέματα που απαιτούν νομοθετικές ρυθμίσεις οι οποίες θα γίνουν άμεσα». Τέλος σε ότι αφορά την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και αν αυτές τελικά υπάρξουν, ο κ. Διγαλάκης ανέφερε πως είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης, δεν είναι όμως αρμόδιος για το ζήτημα, δε θα ήθελε να δεσμευτεί, διαβεβαίωσε παρά ταύτα, ότι οι διαδικασίες προχωρούν και είναι θέμα προτεραιότητας για το υπουργείο.
Ο υφυπουργός αναφέρθηκε στους επτά μαθητές από τον Πλατανιά που πήγαιναν στο ΕΠΑΛ Χανίων και λόγω των καταστροφών στην περιοχή τους που δεν κατάφεραν να πηγαινοέρχονται στο σχολείο τους στα Χανιά, δεν κατάφεραν να εισέλθουν στο πανεπιστήμιο, σημειώνοντας πως αδικήθηκαν. Προσέθεσε πως μαθητές που φοιτούσαν στο λύκειο του Πλατανιά εισήλθαν στο πανεπιστήμιο, όμως «οι μαθητές οι οποίοι δεν μπορούσαν λόγω των καταστροφών να φτάσουν στο ΕΠΑΛ στα Χανιά, λόγω του ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη διάταξη δεν μπόρεσαν να ωφεληθούν από τον νόμο, μιας και δεν προέβλεπε αυτή την περίπτωση και πραγματικά πρόκειται για μία αδικία. Δυστυχώς δεν υπήρχε ούτε το περιθώριο ούτε το πλαίσιο ώστε να διορθωθεί αυτό φέτος. Θα διορθωθεί όμως από τον επόμενο χρόνο χωρίς όμως να γνωρίζω για τα συγκεκριμένα παιδιά τους επτά μαθητές, δεν γνωρίζω αν θα μπορέσει να υπάρξει μία μεταβατική διάταξη ώστε να ενταχθούν και εκείνα στη νομοθετική ρύθμιση που θα υπάρξει».
Απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για την εικόνα και την κατάσταση των πανεπιστημίων της χώρας, ο Βασίλης Διγαλάκης απάντησε: «Με το νόμο που περάσαμε το καλοκαίρι για το άσυλο αυτό που πραγματικά έγινε είναι ότι επανήλθε η ακαδημαϊκή ελευθερία στα πανεπιστήμια. Τα πανεπιστήμια μας χρειάζονται μία συνολικότερη μεταρρύθμιση και πρόθεσή μας είναι μέχρι το τέλος του έτους να έρθει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο οι άξονες του οποίου θα είναι η ενίσχυση του αυτοδιοίκητου η αναβάθμιση της αξιολόγησης και η ανάπτυξη της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων μας. Σε ό,τι αφορά όμως και την εικόνα των κτιρίων και εγκαταστάσεων, να γνωρίζεται πως όταν η κουλτούρα στο πανεπιστήμιο έχει τις κατευθύνσεις που ανέφερα, αυτόματα αναβαθμίζονται όλα. Αν πάτε στο Πολυτεχνείο Κρήτης, θα διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχουν ούτε γκράφιτι ούτε άλλα πράγματα που συνηθίζει κάποιος να βλέπει στα πανεπιστήμια μας».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη