Thumbnail
«Ενδεικτικά και μόνο στη Μύκονο λείπει σχεδόν το μισό εκπαιδευτικό προσωπικό από το νησί, στο Γυμνάσιο του νησιού (το μεγαλύτερο σχολείο των Κυκλάδων με 406 μαθητές) δεν υπάρχει μαθηματικός» τονίζουν σε ερώτησή τους προς την υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος και Νίκος Φίλης

Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τα προβλήματα κατά της έναρξη της σχολικής χρονιάς στις Κυκλάδες:

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020 και με δεδομένη την αναστολή των προσλήψεων Γενικής Εκπαίδευσης, παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των Τύπων (Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια και Ειδικά Σχολεία) των Κυκλάδων.

1. Με το ΦΕΚ 3256/23-08-2019 δημοσιεύθηκε η υπ’ αρ. 127895/Δ1/ 13-08-2019 Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Καθορισμός ομάδων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις οποίες ασκούν καθήκοντα μέλη ΕΕΠ του κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων».

Σε αυτήν, εξαιρέθηκαν οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Κυκλάδων και εισήχθησαν σχολεία μόνο της Δωδεκανήσου. Εντούτοις, όπως αναφέρει η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Πάρου στο με αρ. πρωτ. 51/06-09-2019, « η μη ύπαρξη υποστηρικτικής δομής ΕΔΕΑΥ σε Πάρο και Αντίπαρο, […] οι διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες, […] και οι προηγούμενοι πίνακες και εισηγήσεις» συνηγορούν στην άρση του αποκλεισμού των σχολείων της Περιφερειακής Ενότητας Πάρου-Αντιπάρου, καθώς και του συνόλου των νησιών των Κυκλάδων.

2. Με την Αρ.Πρωτ.134161/Υ2/30-08-2019/ΥΠΑΙΘ Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Έγκριση, εγκρίνεται η κατ΄ εξαίρεση λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑ.Λ για το σχολικό έτος 2019-2020.

Σε αυτήν την απόφαση, όπως καταγγέλλει και η από 07-09-2019 ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, δεν έχουν περιληφθεί ολιγομελή τμήματα σε Σύρο, Άνδρο, Τήνο, Νάξο, Πάρο, Κέα και Σαντορίνη. Σε κάποιες εξ αυτών των περιπτώσεων, υπάρχει και μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, δύνανται δηλαδή να λειτουργήσουν άμεσα χωρίς επιπλέον προσλήψεις.

3. Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία, τα κενά στα σχολεία του νομού Κυκλάδων ανέρχονται περίπου σε 100 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 200 στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε γενική και ειδική αγωγή, καθώς και σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, σε όλες τις ειδικότητες. Κάτω από αυτές τις συνθήκες πολλά από τα σχολεία της περιοχής μας δεν μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά, όπως είναι φυσικό, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ανακοίνωση της Ά ΕΛΜΕ Κυκλάδων (13-09-3019).

«Ενδεικτικά και μόνο στη Μύκονο λείπει σχεδόν το μισό εκπαιδευτικό προσωπικό από το νησί, στο Γυμνάσιο του νησιού (το μεγαλύτερο σχολείο των Κυκλάδων με 406 μαθητές) δεν υπάρχει μαθηματικός, στο ΓΕΛ και στο ΕΠΑΛ του νησιού δεν υπάρχουν καθηγητές για πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.»

4. Ο έλεγχος ασφαλείας σχολικών κτιρίων (στατικότητα, μόνωση, μηχανο-υδραυλικές εγκαταστάσεις, κτλ) πρέπει να αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Δυστυχώς, η κατανομή των αρμοδιοτήτων ευθύνης των σχολικών υποδομών σε Δήμους, Περιφέρεια και Υπουργεία Παιδείας και Υποδομών δεν έχει λειτουργήσει μέχρι τώρα με τρόπο αρκούντως συνεκτικό και αποτελεσματικό για να παρέχουμε στο μαθητικό πληθυσμό σύγχρονες και ασφαλείς εγκαταστάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα σχολεία της Σερίφου, όπως αναφέρει με το υπ’αρ. 2808/04-09-2019 έγγραφο του προς το Υπουργείο Παιδείας ο Δήμαρχος Σερίφου. Στο Γυμνάσιο χρειάστηκε να αποκλειστούν χώροι για να λειτουργήσει με ασφάλεια για τα παιδιά.

Επειδή, αφενός κατά τη Συνταγματική επιταγή η Πολιτεία οφείλει να μεριμνά για την απρόσκοπτη συμμετοχή όλου του μαθητικού πληθυσμού στην εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες και αφετέρου οι εξαιρέσεις για τις Κυκλάδες δικαιολογούνται απόλυτα λόγω της νησιωτικότητας καθώς και της μικρο-νησιωτικότητας.

Επειδή, λόγω του μικρού πληθυσμού και της μη δυνατότητας μετακίνησης μαθητών και μαθητριών και εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού είναι δεδομένη η αναγκαιότητα να παρέχεται σε κάθε νησί το σύνολο των εκπαιδευτικών και συναφών βοηθητικών υπηρεσιών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης στο πλαίσιο της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Ερωτάται η κα Υπουργός:

1. Προτίθεται να εκδώσει συμπληρωματική Υπουργική Απόφαση εντάσσοντας τις σχολικές μονάδων των Κυκλάδων στους πίνακες με τις προτεινόμενες ομάδες για την τοποθέτηση ψυχολόγων κλάδου ΠΕ23;
2. Προτίθεται να εγκρίνει την κατ’ εξαίρεση λειτουργία των ανωτέρω ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ;
3. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των δύο ανωτέρω ενεργειών;
4. Πότε θα γίνει πλήρωση των κενών και στις 2 βαθμίδες εκπαίδευσης στα σχολεία των Κυκλάδων;
5. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να καταγράψει και να προτεραιοποιησει τις ανάγκες σε σχολικές υποδομές, (νέες μονάδες και ανακαινίσεις παλαιών) σε συνεργασία με τους οικείους Δήμους;


Οι ερωτώντες Βουλευτές

Συρμαλένιος Νίκος

Φίλης Νίκος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητής ρεύμα Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
Για το σοβαρό ατύχημα μίλησε ο μαθητής στην Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή