niki_keramews2
«Περίπου 20.000 υποψήφιοι επέλεξαν ένα παιδαγωγικό τμήμα της Θεσσαλονίκης και ότι οι πρώτες 15 ή 17 σχολές σε προτιμήσεις είναι όλες παιδαγωγικές. Ναι μεν υπάρχουν ανάγκες στην εκπαίδευση, αλλά έχουμε χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Αυτό μας δείχνει να εστιάσουμε στο χάσμα που υπάρχει μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας» δήλωσε η υπουργός Παιδείας αναφορικά με τις προτιμήσεις των υποψηφίων.

Από τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις με την πανεπιστημιακή κοινότητα για τον καθορισμό κατώτατης βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ, αλλά και τη θεσμοθέτηση ορίου στην ολοκλήρωση των σπουδών (ν+2), όπως προανήγγειλε μιλώντας στο Πρακτορείο 104.9 η Νίκη Κεραμέως.

Με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι την προβληματίζει το γεγονός ότι «μεγάλο ποσοστό των επιτυχόντων πετυχαίνουν σε σχολές κάτω από τη βάση ή πολύ κάτω από τη βάση», προσθέτοντας πως 1 στους 4 υποψηφίους των Γενικών Λυκείων πέτυχε σε σχολή με βαθμό κάτω από τη βάση, ενώ σε ό,τι αφορά τους επιτυχόντες των επαγγελματικών λυκείων το ποσοστό ανέρχεται στο 40%. «Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει πάρα πολύ, και ως Πολιτεία» ανέφερε χαρακτηριστικά. 

«Οι προτιμήσεις των υποψηφίων δείχνουν το χάσμα μεταξύ εκπαίδευσης – αγοράς εργασίας»

Σημείωσε επίσης ότι θα πρέπει να εισαχθεί από την Α΄ Γυμνασίου επαγγελματικός προσανατολισμός στα σχολεία ώστε να «γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας». 

«Το δεύτερο στοιχείο που μας προβληματίζει είναι οι προτιμήσεις των υποψηφίων. Για παράδειγμα, η σχολή με τις περισσότερες προτιμήσεις όπου περίπου 20.000 υποψήφιοι επέλεξαν ένα παιδαγωγικό τμήμα της Θεσσαλονίκης και ότι οι πρώτες 15 ή 17 σχολές σε προτιμήσεις είναι όλες παιδαγωγικές».

«Ναι μεν υπάρχουν ανάγκες στην εκπαίδευση, αλλά έχουμε χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Αυτό μας δείχνει να εστιάσουμε στο χάσμα που υπάρχει μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας», σημείωσε. 

Τέλος στους αιώνιους φοιτητές

Σχετικά με τους αιώνιους φοιτητές, επανέλαβε ότι το νέο πλαίσιο θα αφορά τους φοιτητές που θα εισαχθούν στα πανεπιστήμια μετά την ψήφιση του σχετικού του νόμου και ότι θα υπάρχουν μεταβατικές διατάξεις για τους υπάρχοντες φοιτητές, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις από το νέο θεσμικό πλαίσιο (πχ. για θέματα υγείας).

«Το θέμα δεν είναι αν κοστίζουν ή όχι, δεν φαίνεται ότι επιβαρύνουν το σύστημα. Το θέμα είναι να περάσει μια αίσθηση πειθαρχίας στα πανεπιστήμια στο χρόνο ολοκλήρωσης των σπουδών», δήλωσε η υπουργός. 

Σημείωσε, επίσης, ότι στα θέματα που θα τεθούν το επόμενο διάστημα σε σχέση με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στις πρυτανικές Αρχές και σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς «περιλαμβάνονται ζητήματα υποδομών και ενίσχυσης εξωστρέφειας και θέματα διοίκησης πανεπιστημίων και η αποδέσμευση των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) από το δημόσιο λογιστικό. Όλα αυτά είναι στο πλαίσιο που θέλουμε να συζητήσουμε για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Διαβάστε ακόμα:

Σ. Ζαχαράκη: Διαβούλευση για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ και τους «αιώνιους» φοιτητές

Εισαγωγή στα ΑΕΙ: Στατιστικά προτιμήσεων ανά κατηγορία επιλογής

Προσλήψεις αναπληρωτών: Να καταγραφούν κενά/πλεονάσματα ζητά το υπ. Παιδείας (Έγγραφο)

ΠΑΣΑΔ: Εντός της ημέρας η πρόσκληση δήλωσης περιοχών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;