Κ. Γαβρόγλου: Το ΙΚΥ συμβάλλει στην ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης
Παρέμβαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου στη συνάντηση του ΔΣ του ΙΚΥ

«Η μεγάλη επιτυχία του ΙΚΥ είναι ότι το Διοικητικό του Συμβούλιο μέσα από συστηματικές συζητήσεις διαμόρφωσε ένα πλέγμα πολιτικών τις οποίες κατάφερε με την συνεργασία και των εργαζομένων να υλοποιήσει με εξαιρετική επιτυχία» ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου κατά την παρουσίαση του Απολογισμού Έργου του Δ.Σ. του Ι.Κ.Υ., χαρακτηρίζοντας ως άλμα τα αποτελέσματα του έργου του Ιδρύματος.

Ο Υπουργός σημείωσε ότι κυρίαρχος στόχος των πολύπλευρων δραστηριοτήτων του Ι.Κ.Υ. είναι η ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου και του δημόσιου σχολείου. «Η δημόσια παιδεία είναι το σύνολο αυτών των διεργασιών και θεωρώ ότι το Ι.Κ.Υ. έχει συμβάλει στην ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μας. Και η συμβολή αυτή γίνεται σε μια Ευρώπη που αυτό το ζήτημα της δημόσιας εκπαίδευσης ‘παίζεται’ σε επίπεδο πολιτικό. Το Ι.Κ.Υ έρχεται να συμπληρώσει δράσεις ενίσχυσης της εκπαίδευσης του ΕΛΙΔΕΚ και της Γενικής Γραμματείας του ΕΣΠΑ. Είναι θετικό που υπάρχουν πολλοί φορείς και ενισχύουν τη δημόσια παιδεία».

Ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι «αρχίζει στη χώρα να υπάρχει αποδοχή των διαδικασιών αξιολόγησης. Χρειάστηκε δεκαετίες για να γίνει αποδεκτό στην ακαδημαϊκή κοινότητα της Ευρώπης. Το γεγονός ότι στην Ελλάδα υπάρχει αυτή η αποδοχή, είναι ένα στοιχείο που δείχνει ότι η επιστημονική κοινότητα συνεχίζει να λειτουργεί με ολοένα και μεγαλύτερη πίστη στην ακαδημαϊκότητα».

Αναφερόμενος στην πρωτοβουλία που εξελίσσεται στην Ευρώπη για τη δημιουργία ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων χωρίς αποκλειστική αναφορά στην χωρικότητα, ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Είναι μια νέα πραγματικότητα. Εμείς πιέσαμε τα Πανεπιστήμιά μας να κάνουν αίτηση. Σήμερα υπάρχουν αιτήσεις από 4 Πανεπιστήμια σε 4 διαφορετικά κονσόρτσια. Σε 10 χρόνια θα υπάρχει ένας εντελώς διαφορετικός ακαδημαϊκός χάρτης στην Ευρώπη και δεν πρέπει τα ελληνικά Πανεπιστήμια να μείνουν έξω από αυτόν εξαιτίας φοβιών αδιευκρίνιστου χαρακτήρα».

Ο Υπουργός επεσήμανε το γεγονός ότι το Ι.Κ.Υ ενέταξε ισότιμα τις Ανθρωπιστικές Σπουδές με τις υπόλοιπες, σημειώνοντας ότι στην Ευρώπη διαγράφεται ένας κίνδυνος εργαλειοποίησής τους. Τέλος, ανάφερε ότι η νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων θα πρέπει να συνδεθεί με μια πολιτική περιφερειακότητας, θέμα που είναι χρήσιμο να μελετηθεί από το Ι.Κ.Υ.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οηε
Έκτο βέτο των ΗΠΑ για την εκεχειρία στη Γάζα: Αντιδράσεις και αδιέξοδο στο Συμβούλιο Ασφαλείας
«Ο κόσμος βλέπει. Τα κλάματα των παιδιών θα έπρεπε να μας ραγίζουν την καρδιά, η αγωνία των μανάδων να συνταράσσει τη συνείδησή μας», δήλωσε ο...
Έκτο βέτο των ΗΠΑ για την εκεχειρία στη Γάζα: Αντιδράσεις και αδιέξοδο στο Συμβούλιο Ασφαλείας
τροχαιο
Τρομακτικό τροχαίο στην Τραγωδία στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας: Ένας νεκρός και δύο τραυματίες
Η τραγωδία στην Αθηνών – Λαμίας υπενθυμίζει για ακόμη μία φορά ότι η οδική ασφάλεια παραμένει ζητούμενο στη χώρα μας.
Τρομακτικό τροχαίο στην Τραγωδία στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας: Ένας νεκρός και δύο τραυματίες
δασκα
Καταγγελίες εκπαιδευτικών για παραβίαση του εργασιακού ωραρίου και παράλογο φόρτο εργασίας
Σε πολλές περιπτώσεις οι καθηγητές υποχρεώνονται να εργάζονται πάνω από 15 ώρες την ημέρα, αναλαμβάνοντας επιπλέον καθήκοντα πέραν της διδασκαλίας,...
Καταγγελίες εκπαιδευτικών για παραβίαση του εργασιακού ωραρίου και παράλογο φόρτο εργασίας
Χαϊδελβέργη
Heidelberg Laureate Forum 2025: Η Χαϊδελβέργη γίνεται το κέντρο της παγκόσμιας επιστημονικής συνάντησης
Νέοι ερευνητές στα μαθηματικά και την πληροφορική συναντούν βραβευμένους με Turing, Fields και Abel
Heidelberg Laureate Forum 2025: Η Χαϊδελβέργη γίνεται το κέντρο της παγκόσμιας επιστημονικής συνάντησης