Thumbnail
Του Δ. Αποστολόπουλου

Ένα από τα κίνητρα για την προσέλκυση μαθητών στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και μάλιστα υψηλού επιπέδου, κατάρρευσε με την ψήφιση του «νέου νόμου Γαβρόγλου».

Με το «νέο νόμο  Γαβρόγλου» οι εισακτέοι  από ΕΠΑ.Λ. το 2019 θα είναι περίπου 1.200 (18%)  λιγότεροι, σε σχέση με το 2018 ,  σε Πολυτεχνικές, Ιατρικές, Φαρμακευτικές, Κτηνιατρικές, Γεωπονικές, Οικονομικές κλπ. σχολές. 

Αν πράγματι ο Υπουργός πιστεύει ότι, ή Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει να είναι  μια ισχυρή συνιστώσα του εκπαιδευτικού συστήματος που στηρίζει την ανάπτυξη και προετοιμάζει τους νέους για την είσοδό τους στα Πανεπιστήμια από  τη μια μεριά  και από την άλλη  στην ενεργό επαγγελματική ζωή μέσω ενός πραγματικά αναβαθμισμένου  πτυχίου. Θα έπρεπε στην τροποποίηση που κατέθεσε στο νομοσχέδιο για την εισαγωγή των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. - που είχε, παρεμπιπτόντως,  ξεχάσει να μνημονεύσει στο αρχικό σχέδιο νόμου – να εισηγηθεί ότι σε πρώτη φάση οι εισακτέοι από τα ΕΠΑ.Λ. θα είναι 20%  επί  του συνόλου των  εισακτέων σε όλες τις σχολές που προβλέπεται οι εισαγωγή τους.

Δυστυχώς, ο Υπουργός με την εισήγησή του πρόσθεσε ακόμα ένα λιθαράκι στην απαξίωση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Ακολουθεί πίνακας στον οποίο φαίνεται  η μείωση των εισακτέων – εκτίμηση – κατά 1.200 (18%) σε σχέση με το 2018.  

Οι υπολογισμοί, στον παρακάτω πίνακα, έγιναν με βάση τα δεδομένα (αριθμός εισακτέων ανά σχολή) του 2018 προσαρμοσμένα στα δεδομένα  του «νέου νομοσχέδιου  Γαβρόγλου».

Σχολές  που μπορούν να εισαχθούν μαθητές από ΕΠΑ.Λ. με το «νέο νόμο Γαβρόγλου». 

Εισακτέοι το 2018 από ΕΠΑ.Λ.

(ΕΚΤΙΜΗΣΗ)    Εισακτέοι το 2019 από ΕΠΑ.Λ.  με τα  ποσοστά του «νέου νόμο Γαβρόγλου»

Πανεπιστήμια (Γεωπονικές, Οικονομικές, Φυσικής Αγωγής, Νοσηλευτικής, Πληροφορικής  κλπ)

   21.505 • 5% = 1.075

         21.505 • 10% = 2.151

Πολυτεχνικές, Ιατρικές, Φαρμακευτικές, Κτηνιατρικές, Φυσικής, Βιολογίας & Γεωλογίας 

    10.013 • 5 % =  501

             10.013 • 5 % =  501

Α-ΤΕΙ που έγιναν το 2018 Παν/μιο Δυτικής Αττικής

      4.633 • 10% = 463

               4.633 • 10% = 463

Α-ΤΕΙ που έγιναν το 2019 Παν/μια

 22.794 • 20% =4.558

          22.794 • 10% = 2.279

ΑΣΠΑΙΤΕ

           400 • 20% = 80

                     400 • 20% = 80

ΑΣΤΕ

            202• 20% = 40 

                      202• 20% = 40 

ΣΥΝΟΛΟ

                         6.717

                                  5.514  

ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟ 2018  →  1.203  (18%) λιγότεροι το 2019     

 

     14/05/2019         

  Αποστολόπουλος Δημήτριος                                                                                                    

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;