Thumbnail
ΕΛΜΕ Χανίων

  Στις 14 Μάρτη ο Υπουργός Παιδείας δημοσιοποίησε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το εξεταστικό σύστημα και το Λύκειο. Οι προτάσεις αυτές κινούνται στην κατεύθυνση του σχεδίου που κατατέθηκε από το Σεπτέμβρη με κάποιες αλλαγές (o βαθμός απολυτηρίου δεν θα μετρήσει φέτος, η πρώτη δήλωση προτίμησης για τα πανεπιστήμια θα γίνει τον Οκτώβρη και η κοινωνιολογία αντικαθιστά τα Λατινικά) που δεν αλλάζουν όμως την ουσία. Στην πραγματικότητα με το νόμο-έκτρωμα που προτίθεται να ψηφίσει η κυβέρνηση κάνει μία ακόμα τομή με την οποία αλλάζει με ριζικό τρόπο τη δημόσια εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα και ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια. Με αυτό τον τρόπο, προχωρά στην υλοποίηση των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που είχαν αποτυπωθεί στο πόρισμα Λιάκου και στις μελέτες του ΣΕΒ και του ΙΟΒΕ. Ο στόχος είναι σαφής, η πλήρης προσαρμογή της εκπαίδευσης στην αγορά και τις ευρύτερες αναδιαρθρώσεις που συντελούνται. Δεν ικανοποιεί κανένα αίτημα του κλάδου και τις ανάγκες της εκπαίδευσης.

  Το «νέο» Λύκειο :

Καταργεί τα μορφωτικά δικαιώματα και τις ανάγκες των νέων. Η Γενική γνώση ολοκληρώνεται πρόωρα, στη Β΄ Λυκείου, καθιστώντας τη Γ΄ Λυκείου προπαρασκευαστικό–«φροντιστηριακό» έτος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν μέχρι στιγμής υπήρχε ένας λειψός χαρακτήρας γενικής εκπαίδευσης και μόρφωσης στο σχολείο αυτός χάνεται ακόμα περισσότερο. Αντί για τη γενική, σύγχρονη και ολοκληρωμένη εκπαίδευση όλων των παιδιών στα πλαίσια ενός ενιαίου, δημόσιου και δωρεάν, δωδεκάχρονου σχολείου, βαθαίνει ακόμη περισσότερο ο διαχωρισμός του διπλού δικτύου γενικής–τεχνικής εκπαίδευσης, ενώ διαμορφώνεται νέος διχασμός εντός των μαθητών της γενικής εκπαίδευσης. Μειώνονται δραματικά οι ώρες μαθημάτων γενικής παιδείας, προαναγγέλλεται αύξηση της ύλης των μαθημάτων προσανατολισμού, αφαιρούνται σημαντικά διδακτικά αντικείμενα και πρακτικά στέλνεται στα αζήτητα ο γενικός μορφωτικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης. Ιδιαιτέρως, η αναμόρφωση μαθημάτων δεν υποτάσσεται βασικά σε μορφωτικά κριτήρια αλλά υποτάσσεται σε ανάγκες διαχείρισης προσωπικού ή εξυπηρέτησης των εξετάσεων. Ο απόφοιτος του «νέου» Λυκείου θα αδυνατεί να κατανοήσει την κοινωνική- φυσική πραγματικότητα γύρω του. 

Ενισχύει τους ταξικούς φραγμούς, κατηγοριοποιεί μαθητές-σχολεία και σχολές. Στο τέλος της Β Λυκείου, μέσω των μηχανογραφικών θα γίνεται «ταξική» ταξινόμηση των μαθητών σε κατηγορίες. Αυτούς που υπό το βάρος των οικονομικών δυσκολιών και των εξετάσεων θα επιλέξουν να μην συνεχίσουν στην γ’βάθμια, σε αυτούς που θα προορίζονται για τα τμήματα χαμηλής ζήτησης και σε αυτούς που θα δίνουν πανελλαδικές για τα τμήματα υψηλής ζήτησης. Ο χωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων ουσιαστικά «σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης», ασχέτως του ονόματος που θα τους δοθεί, όχι μόνο αντίκειται σε όποια μορφωτική διάσταση αλλά γίνεται με αγοραίους όρους προσφοράς και ζήτησης. Τμήματα και επιστημονικά αντικείμενα που «δεν παίζουν στην αγορά» και δεν «προσελκύσουν» εισακτέους θα έχουν ορατό το ενδεχόμενο της κατάργησης τους. 

Οξύνει τον ανταγωνισμό, την πίεση στους μαθητές. Οι εξετάσεις για το απολυτήριο Λυκείου παύουν να είναι ενδοσχολικές με θέματα και διόρθωση γραπτών από τους καθηγητές του σχολείου. Προβλέπει πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε επίπεδο δήμου ή νομού με θέματα που θα επιλέγονται από ομάδα καθηγητών που διδάσκουν το μάθημα στο Δήμο ή το νομό, με κλειστά γραπτά και διόρθωση των γραπτών από καθηγητές άλλων σχολείων. Ενώ οι «ριζοσπαστικές λύσεις» υπόσχονταν λιγότερα φροντιστήρια, η πραγματικότητα δείχνει πως ακόμη και η απόκτηση του απολυτηρίου θα βυθίζει τους μαθητές σε μια πιο έντονη βαθμοθηρία, άγχος, αγωνία και φροντιστήρια για τις ενδοσχολικές εξετάσεις που προσομοιάζουν σε πανελλαδικές. Στόχος είναι λιγότεροι μαθητές να παίρνουν απολυτήριο και να οδηγούνται βίαια στην εγκατάλειψη του Λυκείου. 

Διαμορφώνει τη βάση για την υποβάθμιση του απολυτηρίου των ΕΠΑΛ. Το απολυτήριο των ΕΠΑΛ δεν θα μπορεί να οδηγήσει στην εισαγωγή σε κάποιο τμήμα (ΤΕΠ), χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα πηγαίνουν στα διετή προγράμματα που δημιουργούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιπέδου 5 και όσοι θέλουν να εισαχθούν σε κάποιο Τμήμα μιας Σχολής θα μπορούν μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Επιδιώκει όπως παλιότερα η Διαμαντοπούλου και ο Αρβανιτόπουλος τη στροφή του μεγαλύτερου ποσοστού των μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση, που όλο και περισσότερο υποβαθμίζεται σε κατάρτιση, και μαθητεία και στα Διετή Προγράμματα Σπουδών που ιδρύονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα καθ’ υπόδειξη της αγοράς. Η κατάργηση των ΤΕΙ και οι συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ σημαίνει μείωση της πρόσβασης των μαθητών των ΕΠΑΛ στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αφού από τα μηχανογραφικά φέτος εξαφανίζονται τα τμήματα των ΤΕΙ. 

Υποβαθμίζει τους εκπαιδευτικούς. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μέσα σε αυτό το τοπίο θα επιδεινωθεί και στο διδακτικό και στο εργασιακό επίπεδο. Στην υπάρχουσα εργασιακή υποβάθμιση θα προστεθεί και η εργασιακή ομηρία με τη μείωση ωρών και αντικειμένων. Επιπλέον η απόσπαση της Γ' τάξης από το Λύκειο και τη γενική παιδεία και η πλήρης διαφοροποίηση του Γενικού Λυκείου από τα ΕΠΑΛ, διαμορφώνει τη βάση και για την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
 

  Το εκπαιδευτικό κίνημα (μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί-γονείς), άμεσα να οργανώσουμε τον αγώνα υπερασπίζοντας το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά κι εργασιακά δικαιώματα ενάντια στους ταξικούς φραγμούς. Οι μαχητικές μαθητικές κινητοποιήσεις στην αρχή της χρονιάς και η εμφάνιση μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών τον Γενάρη δημιουργούν την δυνατότητα να ορίσουμε εμείς το σκηνικό στην εκπαίδευση! Για το ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, δωδεκάχρονο σχολείο, για όλους χωρίς διακρίσεις και με ίσες ευκαιρίες. Να αμφισβητήσουμε τις κυρίαρχες επιλογές που χειροτερεύουν ακόμη περισσότερο το σχολείο, τη μόρφωσή μας, την ζωή μας.
  Καλούμε την ΟΛΜΕ να ορίσει άμεσα ΓΣ και να προκηρύξει απεργιακό βήμα και κλιμάκωση του αγώνα.
   Δημιουργούμε σε συντονισμό με τους γονείς και τους μαθητές στη διαμόρφωση ισχυρού μετώπου ανατροπής των αντιεκπαιδευτικών μέτρων.
   Απόσυρση νομοσχεδίου, όχι στο νέο Λύκειο.
   Υποστηρικτικές, ενισχυτικές δομές για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ο μικρός Αμίρ δολοφονήθηκε στη Γάζα ενώ έπαιρνε φαγητό
Ο δεκάχρονος Αμίρ πήρε κάτι ψίχουλα, είπε «ευχαριστώ» – και τον σκότωσαν
12 χιλιόμετρα πείνας, μια σφαίρα θανάτου – Η τραγωδία του Αμίρ και οι βόμβες πάνω σε παιδιά που ζητούν ψωμί στη Γάζα
Ο δεκάχρονος Αμίρ πήρε κάτι ψίχουλα, είπε «ευχαριστώ» – και τον σκότωσαν
ekpaideftikos-aithousa.jpg
Τμήματα Ένταξης 2025-2026: Νέο πλαίσιο στελέχωσης – Συγκριτική ανάλυση παλιού και νέου νόμου και επιπτώσεις στην εκπαίδευση
Τμήματα Ένταξης 2025-2026: Νέο μοντέλο στελέχωσης – Αναλυτική σύγκριση με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο και οι συνέπειες για το εκπαιδευτικό...
Τμήματα Ένταξης 2025-2026: Νέο πλαίσιο στελέχωσης – Συγκριτική ανάλυση παλιού και νέου νόμου και επιπτώσεις στην εκπαίδευση
Ο Στέφανος Κασσελάκης με τον Παύλο Πολάκη συζητούν
Μωραΐτης κατά Κασσελάκη: «Κατηγορεί την αντιπολίτευση ενώ κάνει σαφάρι στη Ζάμπια»
Ο πρώην υποστηρικτής του Κασσελάκη και συνδιαμορφωτής της ιδρυτικής διακήρυξης του Κινήματος Δημοκρατίας εξαπολύει σφοδρή επίθεση: «Μας εξαπάτησε –...
Μωραΐτης κατά Κασσελάκη: «Κατηγορεί την αντιπολίτευση ενώ κάνει σαφάρι στη Ζάμπια»
δουκας
Σφοδρή αντιπαράθεση Δούκα – Ισραηλινού πρέσβη για τα φιλοπαλαιστινιακά γκράφιτι στην Αθήνα
Νόαμ Κατς για τα γκράφιτι υπέρ της Παλαιστίνης: «Η Αθήνα στο επίκεντρο του αντισημιτισμού» - Ο Χάρης Δούκας απαντά: «Δεν δεχόμαστε μαθήματα...
Σφοδρή αντιπαράθεση Δούκα – Ισραηλινού πρέσβη για τα φιλοπαλαιστινιακά γκράφιτι στην Αθήνα