Σε συνεδρίασή του το ΠΥΣΔΕ στις 18/1 καθόρισε τα κενά στις ειδικότητες που προσλήφθηκαν αναπληρωτές για να τοποθετηθούν στα σχολεία. Από τα 27 κενά που διαμορφώθηκαν για όλες τις ειδικότητες ως Παρεμβάσεις δια του εκπροσώπου του σχήματός μας που είναι μέλος του ΠΥΣΔΕ δε συμφωνήσαμε για τα δύο κενά της ειδικότητας ΠΕ03 οι συνάδελφοι να μετακινούνται για 2 ώρες σε άλλο σχολείο γιατί διαφωνούμε στις μετακινήσεις για δύο ώρες των συναδέλφων.
Ζητήσαμε να δοθεί ως κενό στις προτιμήσεις των αναπληρωτών κενό της ειδικότητας ΠΕ03 που δημιουργήθηκε από άδεια συναδέλφου η οποία κοινοποιήθηκε στο ΠΥΣΔΕ κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης. (Η πρόταση απορρίφτηκε 4-1)
Στην ίδια συνεδρίαση κατά θέσαμε πρόταση που αφορά τους συναδέλφους αναπληρωτές. Οι τοποθετήσεις των συναδέλφων, ιδιαίτερα των αναπληρωτών, να γίνονται από το ΠΥΣΔΕ με την παρουσία τους. Η πρόταση καταψηφίστηκε (4-1).
Μια τέτοια διαδικασία διασφαλίζει τη συνεννόηση μεταξύ των συναδέλφων για τα σχολεία που επιθυμούν, πέρα από τη σειρά κατάταξης τους με βάση τα μόριά τους, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να διευκολύνονται όσοι συνάδελφοι έχουν λόγους να βρεθούν σε συγκεκριμένα σχολεία.
Η διαδικασία αυτή να γίνεται παρουσία όλων και όχι εκ των υστέρων, μετά τις τοποθετήσεις και με διαδικασίες που δεν είναι γνωστές σε όλους τους αναπληρωτές. Ιδιαίτερα, μια τέτοια διαδικασία διασφαλίζει :α) να κοινοποιούνται στους συναδέλφους όλα τα κενά, και να σταματήσει η απόκρυψη κενών σχολείων που γίνεται κάθε χρόνο με τα κενά της ειδικής αγωγής β) να σταματήσει ο ορισμός των κενών να προσδιορίζεται με βάση τον αριθμό των αναπληρωτών που έχουν προσληφθεί, (που επίσης γίνεται στις ειδικότητες γενικής και τεχνικής παιδείας,) γ) να μη γίνεται ο προσδιορισμός των κενών μόνο από το Διευθυντή Εκπ/σης για τους αναπληρωτές παράλληλης στήριξης.
Δηλώσαμε ότι θα αποχωρήσουμε από τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ όταν συζητήθηκε η διαμόρφωση ενός κενού στην ειδικότητα ΠΕ86 μέσα από μια απαράδεκτη και παράτυπη διαδικασία που προτάθηκε. Με βάση τις τοποθετήσεις όλων των μελών του ΠΥΣΔΕ επιχειρήθηκε να συνεχίσει να ισχύει μια άτυπη διαδικασία που ακολουθούν στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, να υπάρχει ιεραρχία μεταξύ μονίμων και αναπληρωτών. Μάλιστα ο Διευθυντής Εκπ/σης πρότεινε να είναι σε ισχύ μια τέτοια διαδικασία μέχρι το ΠΥΣΔΕ να την ξανασυζητήσει. Η διαδικασία αυτή δίνει το δικαίωμα στους μόνιμους συνάδελφους που έχουν ήδη τοποθετηθεί σε προηγούμενες φάσεις τοποθετήσεων (λειτουργικά υπεράριθμοι, διάθεση, αποσπασμένοι), όταν προκύπτουν νέα κενά, να μπορούν να τοποθετούνται σε αυτά και τα κενά που οι ίδιοι θα αφήνουν (προφανώς πιο μακριά από αυτά στα οποία τώρα μετακινούνται) να δίνονται για κάλυψή τους στους αναπληρωτές.
Προτάθηκε από τα τέσσερα άλλα μέλη του ΠΥΣΔΕ μια μόνιμη συναδέλφισσα που τοποθετήθηκε στο ΕΠΑΛ Σταυρού να μετακινηθεί στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά και το κενό που η ίδια αφήνει (με συμπλήρωση σε άλλα τρία σχολεία) να δοθεί για την τοποθέτηση αναπληρωτή. Η συνάδελφος τοποθετήθηκε αρχικά στο 1ο Γ/Σ Λαγκαδά (28/8/2018), στη συνέχεια στο ΕΠΑΛ Κουφαλίων (17/10/2018) και μετέπειτα στο ΕΠΑΛ Σταυρού και στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά (19/11/2018). Ο αιρετός της ΔΑΚΕ επιχειρηματολόγησε ότι η συνάδελφος δικαιούται να μετακινηθεί γιατί σε ένσταση για την τοποθέτησή της υπάρχει απόφαση του ΠΥΣΔΕ ότι αργότερα θα μετακινηθεί και μέχρι τότε να παραμείνει στο Σταυρό για να βοηθήσει το σχολείο.
Διαμαρτυρηθήκαμε σε όλους τους τόνους για την απαράδεκτη στάση όλων των μελών του ΠΥΣΔΕ και ιδιαίτερα του Διευθυντή Εκπ/σης γιατί θέλουν να τηρείται στο ΠΥΣΔΕ ιεραρχία μεταξύ μονίμων και αναπληρωτών στις τοποθετήσεις, να δίνουν υποσχέσεις σε συναδέλφους όταν συζητούνται εντάσεις τους ότι αργότερα θα υπάρξει ευνοϊκότερη μεταχείρισή τους ή δικαίωση της ένστασής τους, να εισάγουν στο ΠΥΣΔΕ θέμα συζήτησης χωρίς αίτηση ενδιαφερομένου και χωρίς κοινοποίηση στα σχολεία ότι μπορούν και άλλοι συνάδελφοι να κάνουν χρήση αυτής της διαδικασίας.
Ζητήσαμε να ενημερωθούμε για τις προηγούμενες αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ που αφορούν το συγκεκριμένο ζήτημα, πριν αποφασίσει το ΠΥΣΔΕ. Δηλώθηκε από το Διευθυντή ότι αυτό δε μπορεί να γίνει στη συγκεκριμένη συνεδρίαση και το θέμα θα συζητηθεί σε συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ την Πέμπτη 24/1, στις 11.00 π.μ.
Πέραν των άλλων που θέσαμε και αποδεικνύουν απαράδεκτες και παράτυπες διαδικασίες που ίσχυαν στο προηγούμενο ΠΥΣΔΕ σε θέματα τοποθετήσεων, τις οποίες συζητάει και ετοιμάζεται να υιοθετήσει και το νέο ΠΥΣΔΕ, τίθεται ένα ζήτημα σχετικά με την κάλυψη όλων των κενών στην ειδικότητα ΠΕ86 από την αρχή της χρονιάς για όλα τα σχολεία και άρα και στο ΕΠΑΛ Σταυρού. Υπήρχαν συνάδελφοι από την αρχή της χρονιάς που δεν κάλυπταν ωράριο και για αυτό με απόφαση του ΠΥΣΔΕ έγινε και μετακίνηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι ατέρμονες και χρονοβόρες διαδικασίες που ακολουθεί το ΠΥΣΔΕ στις τοποθετήσεις έχει ως αποτέλεσμα άνισους όρους στις τοποθετήσεις των συναδέλφων και σε βάρος σχολείων που με καθυστερήσεις καλύπτουν τα κενά τους, ιδιαίτερα τα πιο απομακρυσμένα.
Καλούμε το ΠΥΣΔΕ να σταματήσει να αντιμετωπίζει τους αναπληρωτές με άνισους όρους και ως καθηγητές δεύτερης κατηγορίας και να μην γίνει καμία μετακίνηση μονίμου καθηγητή σε κενό που αυτή την περίοδο προορίζεται για τους αναπληρωτές. Να σταματήσει την άτυπη τήρηση ιεραρχίας σε βάρος των αναπληρωτών. Είναι ιδιαίτερα απαξιωτική μια τέτοια αντιμετώπιση απέναντι σε ένα μεγάλο κομμάτι της εκπαίδευσης, τους συναδέλφους αναπληρωτές. Η κυβέρνηση, στα πλαίσια μιας γενικευμένης αντεργατικής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που ακολουθεί, επιδιώκει ακαριαία χτυπήματα στα εργασιακά του δικαιώματα με το προσοντολόγιο έκτρωμα που ψήφισε.
Καλούμε τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ να πάρουν θέση και να απαιτήσουν το ΠΥΣΔΕ σχετικά με το ζήτημα που πρόκυψε να μην προχωρήσει σε καμία αδικία σε βάρος των αναπληρωτών και τα κενά που προορίζονται για τους αναπληρωτές να δίνονται χωρίς καμία αλλαγή για τη δική τους τοποθέτηση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη