Thumbnail
Γράφει ο Θοδωρής Καψάλης, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής στην Α/θμια

Πόλεμος έχει ξεσπάσει στη Μεγαλόνησο ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και την κυβέρνηση του Νίκου Αναστασιάδη όταν η δεύτερη, σε υπουργικό συμβούλιο στις 4/7 αποφάσισε, μονομερώς, χωρίς να προηγηθεί οποιοσδήποτε διάλογος, περικοπές στο όνομα του εξορθολογισμού των δαπανών για την Παιδεία. Η κίνηση αυτή θεωρήθηκε αιτία πολέμου, με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις να προειδοποιούν ότι θα λάβουν σκληρά μέτρα με τη νέα σχολική χρονιά αν δεν υπάρξει διάλογος. Μια πρώτη γεύση αγώνα προγραμματίστηκε για την Παρασκευή 13 Ιουλίου, με εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Παιδείας στη Λευκωσία.

Σύμφωνα με πληροφορίες[i],  ο υπουργός παιδείας της Κύπρου, έβαλε στο τραπέζι το πλαίσιο, χτυπώντας ευθέως τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των συνδικαλιστικών τους εκπροσώπων με περικοπές στη μείωση των ωρών διδασκαλίας ανάλογα τα χρόνια υπηρεσίας, περικοπές των ωρών στους υπεύθυνους τμημάτων αλλά και στους συνδικαλιστικούς τους εκπροσώπους.

Στη διαμάχη αυτή έχουν εμπλακεί με δηλώσεις κατά των εκπαιδευτικών τόσο η ένωση Γονέων όσο και η Εκκλησία της Κύπρου, η οποία χαρακτήρισε  «απαράδεκτες τις απαιτήσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων», στοχοποίησε το έργο των εκπαιδευτικών κάνοντας λόγο για  «Πληθώρα ωρών διδακτικού χρόνου διατίθενται για δήθεν υπευθύνους τμημάτων, υπευθύνους εργαστηρίων,…», ενώ ισχυρίστηκε ότι «άλλες θα έπρεπε να ήταν οι προτεραιότητές τους και όχι ο κοντόφθαλμος συνδικαλισμός»!

Δηλώσεις, που προκάλεσαν τη σφοδρή αντίδραση τόσο των συνδικαλιστικών οργανώσεων (ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ) όσο και των ίδιων των εκπαιδευτικών. Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Θεολόγων προς τον Μακαριότατο: «Σας καλούμε να συνταχθείτε μαζί μας στον καλό αγώνα προάσπισης Αρχών, Αξιών και Ταυτότητας. Μην γίνεσθε ακούσια συνένοχος στη διάλυση που επιδιώκουν. Όχι μόνο οι Θεολόγοι αλλά και οι 13.000 μαχόμενοι εκπαιδευτικοί, σας θέλουμε δίπλα μας, στον πολυμέτωπο και σκληρό αγώνα που αυτή τη στιγμή διεξάγουμε».

Διάλογο από μηδενική βάση ή παραίτηση ΥΠΠ ζητούν οι εκπαιδευτικοί

Η ΟΕΛΜΕΚ (Μέση Εκπαίδευση) τόνισε ότι είναι προφανές πως συγκεκριμένα μέτρα αποφασίστηκαν μονομερώς από την κυβέρνηση και αλλοιώνουν τη φιλοσοφία του ανθρώπινου και δημοκρατικού σχολείου, που αποτελούσε τον απώτερο σκοπό της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. Ταυτόχρονα, αποφάσισε να προχωρήσει σε δυναμικά μέτρα, χωρίς να αποκλείει την απεργία διαρκείας.

Ο κ. Νικολαΐδης (αντιπρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ) δεν δίστασε να χαρακτηρίσει τον Αρχιεπίσκοπο αναξιόπιστο ιεράρχη, τονίζοντας συγκεκριμένα: «Έχει ξεκληρίσει την εκκλησιαστική περιουσία λόγω της διαχείρισής του, γι’ αυτό θα κάνει καλά ο Αρχιεπίσκοπος για θέματα οικονομίας να μη μιλά, καθώς έχει αποτύχει πλήρως. Ας περιοριστεί στα εκκλησιαστικά του καθήκοντα». Όσον αφορά τις δηλώσεις του Υπ. Παιδείας, ο κ. Νικολαΐδης, είπε ότι «το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να υποβάλει τάχιστα την παραίτησή του».

Από την πλευρά της η ΠΟΕΔ (Δάσκαλοι), έκανε λόγο για προσπάθεια στοχοποίησης των εκπαιδευτικών με τη δημοσιοποίηση λανθασμένων στοιχείων και επεσήμανε τον κίνδυνο να χαθεί ολόκληρη η επόμενη σχολική χρόνια. Ο κ. Χαραλάμπους (γ.γ. της ΠΟΕΔ) αμφισβήτησε και τις προθέσεις της συγκεκριμένης ηγεσίας της Συνομοσπονδίας Γονέων και τόνισε ότι αν νομίζουν ότι με τη στάση τους προσφέρουν υπηρεσία για να εκτονωθεί η κρίση, δυστυχώς – είπε – κάνουν ακριβώς το αντίθετο.

Η ΟΛΤΕΚ (Τεχνική Εκπαίδευση) σημείωσε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να θεωρεί τους εκπαιδευτικούς συνεργάτες του, αφού κατ’ επανάληψη οι παρεμβάσεις τους συνέβαλαν στην εξεύρεση λύσεων σε θέματα που αφορούν την Παιδεία. Αντ’ αυτού, οι συμπεριφορές που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί θίγουν την αξιοπρέπειά τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλευρό των μόνιμων εκπαιδευτικών τάσσεται και η ΟΑΕ (Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί) η οποία με ανακοίνωσή της υπερασπίζεται το έργο των συναδέλφων της μονίμων αλλά και των συνδικαλιστικών οργανώσεων που μέσω αυτών κατοχυρώνονται τα δικαιώματα όλων των εργαζομένων. Και διερωτάται: «Μήπως εισηγείται την επιστροφή σε καθεστώτα τυραννικά το ΥΠΠ;»

Ο Υπουργός Παιδείας Κύπρου, Κώστας Χαμπιαούρης, σε δηλώσεις του είπε ότι εάν δεν προχωρούσε με «αυτές τις απλές κινήσεις εξορθολογισμού τότε δεν θα μπορούσαν να είναι έτοιμα τα σχολεία λόγω στελέχωσης». Διάλογο ζητά και το Υπουργείο Παιδείας στη βάση όμως των εκθέσεων της Διεθνούς Τράπεζας και του Γενικού Ελεγκτή!

Και πρόσθεσε: «Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι έχουν παρθεί κάποιες αποφάσεις από το Υπουργικό Συμβούλιο στη βάση των οποίων γίνεται η στελέχωση των σχολείων ώστε να μπορέσουμε να είμαστε έτοιμοι τον προσεχή Σεπτέμβρη για να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία μας. Ακόμη και αυτά, μαζί με πολλά άλλα, είμαστε πρόθυμοι να μπούμε σε έναν ανοιχτό διάλογο, χωρίς να αποσύρουμε τις αποφάσεις του Υπουργικού διότι δεν μπορούμε να το κάνουμε, δεν είναι αρμοδιότητα μου»!!

Τα κόμματα

Κυνική η ανακοίνωση του Δημοκρατικού Συναγερμού (ΔΗΣΥ) που εστιάζει καταρχήν στη διάκριση των ρόλων λέγοντας: «Οι αποφάσεις είναι ζήτημα της κυβερνητικής πολιτικής. Και η κυβερνητική πολιτική χαράσσεται από την εκάστοτε κυβέρνηση που εκλέγεται από τους πολίτες, από την κοινωνία. Η συγκεκριμένη εντολή προς αυτή την κυβέρνηση δόθηκε μόλις πριν μερικούς μήνες»!

Παραμύθια της Χαλιμάς χαρακτήρισε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Λάρνακας Γιώργος Γεωργίου, τα όσα δηλώνει η κυβέρνηση για τα θέματα παιδείας. Πίσω από όλα βρίσκεται ο πρόεδρος της Δημοκρατίας ο οποίος εφαρμόζει συγκεκριμένη πολιτική στα θέματα Παιδείας. Ο κ. Γεωργίου εξέφρασε την άποψη ότι πρόκειται για πολύ συγκεκριμένες πολιτικές που συνάδουν με τη φιλοσοφία της κυβέρνησης, όπως και της Τρόικα και Παγκόσμιας Τράπεζας, φέρνοντας παράδειγμα τον εργατικό καιάδα στον οποίο έριξε η κυβέρνηση τριαντάμηνους εκπαιδευτικούς στους οποίους αποστερήθηκαν δικαιώματα παρά τις ευρωπαϊκές και κυπριακές νομοθεσίες.

Τα ζητήματα της εκπαίδευσης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο μοιάζουν να βρίσκονται σε κοινή πορεία. Περικοπές για εξοικονόμηση πόρων μεν, αλλά πιο βαθιά δε, είναι, η στόχευση στην κατάργηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης. Γενικότερα, στο ξερίζωμα κάθε εργασιακής και κοινωνικής κατάκτησης οι οποίες στέκονται πλέον εμπόδια στα συμφέροντα των μεγάλων ιδιωτικών εταιρειών εκμετάλλευσης της ανθρώπινης εργασίας και της ανθρώπινης ύπαρξης ευρύτερα.

 


[i] Τα στοιχεία αντλήθηκαν από Dialogos.com.cy

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aen.jpg
Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού: Λήγει μεθαύριο η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για τις προκαταρκτικές εξετάσεις
Οι εισακτέοι ορίστηκαν σε χίλιους πεντακόσιους εξηνταεννέα (1569) [επτακόσιοι εβδομηντατρείς (773) Πλοίαρχοι και επτακόσιοι ενενηνταέξι (796)...
Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού: Λήγει μεθαύριο η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για τις προκαταρκτικές εξετάσεις
seferoelyths
Σεφέρης – Ελύτης: Πήραν το Νομπέλ, τώρα το ΕΚΠΑ τους δίνει και το πτυχίο τους
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών τιμά τον Γιώργο Σεφέρη και τον Οδυσσέα Ελύτη, που παρότι εγγράφηκαν και οι δύο στη Νομική, δεν έφυγαν ποτέ πτυχιούχοι
Σεφέρης – Ελύτης: Πήραν το Νομπέλ, τώρα το ΕΚΠΑ τους δίνει και το πτυχίο τους
σεριφος
Γυμνασίο Σερίφου: Κατέκτησε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας ανάμεσα σε 11.000 συμμετοχές
Στην κατηγορία Niveau A1 : Olympie-Pierre de Coubertin για το έτος 2024
Γυμνασίο Σερίφου: Κατέκτησε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας ανάμεσα σε 11.000 συμμετοχές