Thumbnail
Του Παύλου Καταχανάκη

Διαβάζοντας τα φετινά θέματα Χημείας θεώρησα ότι θα δοθεί διευκρίνιση στο ερώτημα α του θέματος Γ1, συγκεκριμένα στην αντίδραση Ε→Θ σε συνδυασμό με την Α→Β . Με απορία όμως δεν είδα ουδεμία αναφορά στις κριτικές αρκετών συναδέλφων αλλά ούτε της Ένωσης Ελλήνων Χημικών όταν αξιολόγησαν τα θέματα ή όταν έδωσαν ενδεικτικές λύσεις. Επειδή δεν γνωρίζω τις οδηγίες που θα δοθούν στους διορθωτές των θεμάτων θεώρησα χρέος μου να μοιραστώ αυτόν τον προβληματισμό.

Οι απαντήσεις διαφέρουν εάν αντιδραστήριο Grignard είναι σε αναλογία αντίδραση (1÷2) για να πραγματοποιηθούν και οι δύο αντιδράσεις, δηλαδή να γίνει και η αντίδραση οξέος βάσεως και η αντίδραση προσθήκης!

Εάν τα αντιδραστήρια είναι σε αναλογία 1÷1 πραγματοποιείται η αντίδραση οξέος βάσεως παράγοντας ως (Θ) το:

Εάν όμως τα αντιδραστήρια είναι σε αναλογία 1÷2 θα πραγματοποιηθεί και η αντίδραση προσθήκης με προϊόν ως (Θ) το:

Οποιαδήποτε άλλη λύση έρχεται σε αντίθεση με την διδακτέα και εξεταστέα ύλη των πανελληνίων αλλά και με τις οδηγίες του υπουργείου περί επιστημονικά τεκμηριωμένων απαντήσεων, θεωρώντας φυσικά ότι το σχολικό βιβλίο είναι ένα αποδεκτό επιστημονικό σύγγραμμα για τις πανελλήνιες.

Μετά από τόσες εξαγγελίες του υπουργείου περί πάταξη της παπαγαλίας ελπίζω να μην τιμωρηθούν όσοι διάβασαν τις εντός ύλης ενότητες του σχολικού και όντως κατάλαβαν τι έγραφαν ή κάποιοι που ίσως διάβασαν και τα εκτός ύλης και θεώρησαν ότι αφού τα λέει το σχολικό είναι επιστημονικές γνώσεις!

Παρακάτω παραθέτω δυο «αποδείξεις» για το γιατί πραγματοποιείται η αντίδραση οξέος-βάσεως, η μια αναφερόμενη καθαρά σε ενότητες εντός διδακτέας και εξεταστέας ύλης και μια  δεύτερη η οποία περιέχει μια σελίδα εκτός ύλης η οποία όμως εφόσον υπάρχει στο σχολικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Νομίζω ότι το υπουργείο πρέπει να αναγνωρίσει , έστω με καθυστέρηση, το σφάλμα της κεντρικής επιτροπής θεμάτων η οποία θα έπρεπε να είχε δώσει διευκρινήσεις. Δεν γίνεται τα θέματα των εξετάσεων να έρχονται σε αντίθεση με το σχολικό βιβλίο ή να τιμωρούνται όσοι δεν αποστηθίζουν όσα τους διδάσκουμε.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ

Καταχανάκης Αγ. Παύλος
Χημικός

Υστερόγραφο 1
Για οποιονδήποτε θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου επί του θέματος το email μου είναι [email protected]

Υστερόγραφο 2
Στην προσπάθεια μου να αποδείξω την συγκεκριμένη ασάφεια στην εκφώνηση δεν χρησιμοποίησα βοηθήματα που λίγο πολύ χρησιμοποιούν όλοι οι καθηγητές και βασίστηκα αποκλειστικά στο σχολικό. Στα βοηθήματα   όλα αυτά τα θεωρούν αυτονόητα, τα αναγράφουν στη θεωρεία και περιέχουν και ασκήσεις πάνω σε αυτές τις αντιδράσεις και μπορεί να τα βρει οποιοσδήποτε στην οργανική χημεία σε ενότητες αντιδράσεων οξέων βάσεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

elliniki-glossa
Τι σημαίνει η λέξη «Φαταλισμός»;
Μια έννοια που αναφέρεται στην πίστη ότι όλα όσα συμβαίνουν είναι προκαθορισμένα και αναπόφευκτα, ανεξάρτητα από τις ανθρώπινες προσπάθειες
Τι σημαίνει η λέξη «Φαταλισμός»;
καθηγητές
Όταν το σχολείο τελειώνει στις 14:00… αλλά οι απαιτήσεις συνεχίζονται
Η αλήθεια είναι σκληρή: κάθε ώρα που ένας δάσκαλος ή καθηγητής περνά στην τάξη, είτε για «απασχόληση» είτε για αντικατάσταση, είναι διδακτικό έργο....
Όταν το σχολείο τελειώνει στις 14:00… αλλά οι απαιτήσεις συνεχίζονται