Thumbnail
Του Παύλου Καταχανάκη

Διαβάζοντας τα φετινά θέματα Χημείας θεώρησα ότι θα δοθεί διευκρίνιση στο ερώτημα α του θέματος Γ1, συγκεκριμένα στην αντίδραση Ε→Θ σε συνδυασμό με την Α→Β . Με απορία όμως δεν είδα ουδεμία αναφορά στις κριτικές αρκετών συναδέλφων αλλά ούτε της Ένωσης Ελλήνων Χημικών όταν αξιολόγησαν τα θέματα ή όταν έδωσαν ενδεικτικές λύσεις. Επειδή δεν γνωρίζω τις οδηγίες που θα δοθούν στους διορθωτές των θεμάτων θεώρησα χρέος μου να μοιραστώ αυτόν τον προβληματισμό.

Οι απαντήσεις διαφέρουν εάν αντιδραστήριο Grignard είναι σε αναλογία αντίδραση (1÷2) για να πραγματοποιηθούν και οι δύο αντιδράσεις, δηλαδή να γίνει και η αντίδραση οξέος βάσεως και η αντίδραση προσθήκης!

Εάν τα αντιδραστήρια είναι σε αναλογία 1÷1 πραγματοποιείται η αντίδραση οξέος βάσεως παράγοντας ως (Θ) το:

Εάν όμως τα αντιδραστήρια είναι σε αναλογία 1÷2 θα πραγματοποιηθεί και η αντίδραση προσθήκης με προϊόν ως (Θ) το:

Οποιαδήποτε άλλη λύση έρχεται σε αντίθεση με την διδακτέα και εξεταστέα ύλη των πανελληνίων αλλά και με τις οδηγίες του υπουργείου περί επιστημονικά τεκμηριωμένων απαντήσεων, θεωρώντας φυσικά ότι το σχολικό βιβλίο είναι ένα αποδεκτό επιστημονικό σύγγραμμα για τις πανελλήνιες.

Μετά από τόσες εξαγγελίες του υπουργείου περί πάταξη της παπαγαλίας ελπίζω να μην τιμωρηθούν όσοι διάβασαν τις εντός ύλης ενότητες του σχολικού και όντως κατάλαβαν τι έγραφαν ή κάποιοι που ίσως διάβασαν και τα εκτός ύλης και θεώρησαν ότι αφού τα λέει το σχολικό είναι επιστημονικές γνώσεις!

Παρακάτω παραθέτω δυο «αποδείξεις» για το γιατί πραγματοποιείται η αντίδραση οξέος-βάσεως, η μια αναφερόμενη καθαρά σε ενότητες εντός διδακτέας και εξεταστέας ύλης και μια  δεύτερη η οποία περιέχει μια σελίδα εκτός ύλης η οποία όμως εφόσον υπάρχει στο σχολικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Νομίζω ότι το υπουργείο πρέπει να αναγνωρίσει , έστω με καθυστέρηση, το σφάλμα της κεντρικής επιτροπής θεμάτων η οποία θα έπρεπε να είχε δώσει διευκρινήσεις. Δεν γίνεται τα θέματα των εξετάσεων να έρχονται σε αντίθεση με το σχολικό βιβλίο ή να τιμωρούνται όσοι δεν αποστηθίζουν όσα τους διδάσκουμε.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ

Καταχανάκης Αγ. Παύλος
Χημικός

Υστερόγραφο 1
Για οποιονδήποτε θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου επί του θέματος το email μου είναι [email protected]

Υστερόγραφο 2
Στην προσπάθεια μου να αποδείξω την συγκεκριμένη ασάφεια στην εκφώνηση δεν χρησιμοποίησα βοηθήματα που λίγο πολύ χρησιμοποιούν όλοι οι καθηγητές και βασίστηκα αποκλειστικά στο σχολικό. Στα βοηθήματα   όλα αυτά τα θεωρούν αυτονόητα, τα αναγράφουν στη θεωρεία και περιέχουν και ασκήσεις πάνω σε αυτές τις αντιδράσεις και μπορεί να τα βρει οποιοσδήποτε στην οργανική χημεία σε ενότητες αντιδράσεων οξέων βάσεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Οδήγηση τέλος για ηλικιωμένους: Ποιοι χάνουν το δίπλωμα στα 65 και ποιοι στα 67

Voucher ΔΥΠΑ 750 ευρώ: - Πότε οι πληρώνεστε και που ξεκινάτε πρώτοι

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κάτοικοι της Γάζα ψάχνουν φαγητό κρατώντας τσουκάλες
Κρίσιμες εξελίξεις στη Γάζα: Τραμπ και Νετανιάχου εγκαταλείπουν τις διαπραγματεύσεις – Χιλιάδες νεκροί από πείνα
Πολιτικά «παιχνίδια» ενώ η Γάζα βυθίζεται σε πρωτοφανή ανθρωπιστική καταστροφή: Χιλιάδες νεκροί από την πείνα, βρέφη σκελετωμένα, γονείς ανήμποροι να...
Κρίσιμες εξελίξεις στη Γάζα: Τραμπ και Νετανιάχου εγκαταλείπουν τις διαπραγματεύσεις – Χιλιάδες νεκροί από πείνα
PARASTATIDIS
Στ. Παραστατίδης για το νομοσχέδιο στην Παιδεία: «Η αυστηροποίηση και ο αυταρχισμός είναι το καταφύγιο του ανίκανου»
«Το ΠΑΣΟΚ στοχεύει σε ένα δημοκρατικό πανεπιστήμιο με ισχυρή αυτονομία», σημείωσε κατά την εισήγησή του στη Βουλή ο Τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ
Στ. Παραστατίδης για το νομοσχέδιο στην Παιδεία: «Η αυστηροποίηση και ο αυταρχισμός είναι το καταφύγιο του ανίκανου»
δασκαλος
Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν: Αξιολόγηση μέσω email μέσα στο καλοκαίρι
Όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί , οι ενέργειες αφορούν την αποστολή ηλεκτρονικών εντολών εν μέσω καλοκαιριού, ενώ οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε...
Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν: Αξιολόγηση μέσω email μέσα στο καλοκαίρι