Thumbnail

Eπίθεση κατά του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, εξαπέλυσε η τομεάρχης παιδείας της ΝΔ Νίκη Κεραμέως, κατά τη σημερινή συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του Σχεδίου νόμου για τις Δομές Εκπαίδευσης.

Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά

Δεν είναι η πρώτη φορά που ευτελίζετε την κοινοβουλευτική διαδικασία, ωστόσο αυτή τη φορά ξεπεράσατε τον εαυτό σας. Γιατί;

1. Γιατί καταθέσατε το νομοσχέδιο στη Βουλή το βράδυ της Παρασκευής στις 10.20 και λίγο αργότερα το σώμα των βουλευτών ενημερώθηκε ότι η πρώτη ανάγνωση θα γινόταν τη Δευτέρα στις 15.00

2. Γιατί αποφασίσατε να ψηφισθεί με διαδικασίες εξπρές, για να προλάβετε, δήθεν την έναρξη της σχολικής χρονιάς

3. Και λέω δήθεν, γιατί είχατε όλο τον χρόνο από τις 26 Μαρτίου που ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση (δηλ. 2,5 ολόκληρους μήνες) να το καταθέσετε με κανονικές διαδικασίες ώστε να μπορέσει να γίνει ουσιαστική συζήτηση

4. Γιατί το κείμενο που καταθέσατε στη Βουλή είναι υπερδιπλάσιο εκείνου που θέσατε σε δημόσια διαβούλευση, με άλλα λόγια παραβιάζετε εκ νέου τον κανονισμό της Βουλής εισάγοντας πλήθος διατάξεων που δεν τέθηκαν ποτέ σε δημόσια διαβούλευση.» είπε χαρακτηριστικά.

Καταργούνται Δομές 

Με το παρόν νομοσχέδιο απλώς καταργούνται με τρόπο απόλυτο και μηδενιστικό, χωρίς προηγούμενη αξιολόγηση, και αντικαθίστανται από νέες, μη λειτουργικές επιστημονικά και παιδαγωγικά δομές. Δομές που έχουν αποδείξει μέσα στο χρόνο πως υποστηρίζουν σημαντικά την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως ο θεσμός των σχολικών συμβούλων. Αντί να ενισχύει την υποστήριξη του σχολείου στον φυσικό του χώρο, εισάγει μια συγκεντρωτική, υδροκεφαλική, απρόσωπη υπερδομή, απομακρυσμένη από τις σχολικές μονάδες. Με απλά λόγια, οι σύλλογοι διδασκόντων, οι μαθητές και οι γονείς, αφήνονται στην τύχη τους να «αυτορρυθμίζονται», χωρίς άμεση παιδαγωγική και επιστημονική υποστήριξη και καθοδήγηση, χωρίς διαμεσολάβηση σε περιπτώσεις διαχείρισης κρίσεων. Ίσως κι εδώ να ελπίζετε σε ένα «ρωμαλέο μαθητικό κίνημα», το οποίο θα καλύψει τα κενά της νομοθέτησής σας.

Στην  επιλογή στελεχών βρίσκεται ο πυρήνας της νομοθετικής σας πρωτοβουλίας, ο πραγματικός σας στόχος, που δεν είναι άλλος από την άλωση της εκπαιδευτικής διοίκησης από κομματικά στελέχη, η πλήρωση των θέσεων ευθύνης με περγαμηνές, όχι αξιοσύνης, αλλά κομματικής αφοσίωσης και πειθαρχίας. Και προς αυτή την κατεύθυνση η ηγεσία μηχανεύθηκε πολλούς τρόπους.

Εκεί όμως που η φαντασία σας ξεπερνάει τα όρια είναι στο άρθρο 30, όπου ορίζονται οι θητείες των στελεχών. Εκεί, με προκλητικό και πρωτοφανή τρόπο εισάγετε μια ρύθμιση προδήλως αντισυνταγματική, σύμφωνα με την οποία δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους εκπαίδευσης. Θεσπίζοντας απόλυτο κώλυμα για τα εν λόγω στελέχη, στην ουσία προβαίνετε σε άδικο αποκλεισμό όλων των στελεχών με εμπειρία στη διοίκηση από το να συμμετέχουν στην διαδικασία. Κ. Υπουργέ, δεν φαίνεται να έχετε βάλει μυαλό από το πλήθος των διατάξεων της Κυβέρνησής σας που έχουν κριθεί αντισυνταγματικές από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Το σύστημα που προτείνετε, προβλέπει αξιολόγηση για τα στελέχη της εκπαίδευσης από τους υφισταμένους τους με ανώνυμα ερωτηματολόγια. Κύριε Υπουργέ, και πάλι δεν μαθαίνετε από τα λάθη του όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος. Πάλι μυστικές διαδικασίες; Πάλι κρυφά ερωτηματολόγια; Η διαδικασία αξιολόγησης χωρίς επώνυμη, τεκμηριωμένη αξιολόγηση και δυνατότητα αμφισβήτησης από τον κρινόμενο έναντι του κρίνοντος είναι, σύμφωνα με πρόσφατη νομολογία, αντισυνταγματική.

Εμείς, στον αντίποδα, θα προχωρήσουμε σε ιεραρχικά προκαθορισμένες επιλογές στελεχών, με διαδικασίες ΑΣΕΠ για όλους, από κεντρικά συμβούλια, σε καθεστώς διαφάνειας και αξιοκρατίας.

Περαιτέρω, από την διαδικασία αξιολόγησης αποκλείονται οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης. Γιατί, κύριε Υπουργέ; Η αξιολόγηση θα έπρεπε να αποτελεί ζητούμενο για όλους τους δημόσιους λειτουργούς που, με υψηλή αίσθηση καθήκοντος, υπηρετούν ο καθένας στον τομέα του. Μια αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, με στόχο τη βελτίωση όλων και συνεπαγωγικά τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Εσείς και η ιδεολογία που πρεσβεύετε αποστρέφεστε την αξιολόγηση, την απορρίπτετε μετά βδελυγμίας, γιατί για εσάς το απόλυτο πολιτικό πρόταγμα είναι η εξίσωση όλων προς τα κάτω.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αγωνιστικη παρεμβαση
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
«Αποτελεί όμως επικίνδυνη αυταπάτη να πιστεύουμε ότι το σωματείο μας θα έχει αγωνιστική κατεύθυνση όταν η πλειοψηφία στο ΔΣ αποτελείται από...
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
κινητοποιηση
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
«Η υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας»
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
ασλανιδης
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
Ασλανίδης και Καρυστιανού είχαν ζητήσει προ ημερών την αντικατάσταση του ανακριτή Μπαϊκάμη για παράβαση καθήκοντος
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
αλκοολ
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή
Ο υπεύθυνος του μαγαζιού συνελήφθη με την κατηγορία της έκθεσης, ενώ ανάλογες κατηγορίες αντιμετωπίζει και ο καθηγητής
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή