Μεγάλων διαστάσεων αντιδραστική εξέλιξη αποτελεί το εκπαιδευτικό μνημόνιο που συμφωνήθηκε με την τρόικα (θεσμούς) και τον Υπουργό Παιδείας στα πλαίσια της Γ’ αξιολόγησης. Μέρος αυτού, θα περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο που καταθέτει η κυβέρνηση στη βουλή, σήμερα Τρίτη, 9/1. Ό,τι δε συμπεριληφθεί τώρα, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί και υπογράψει να νομοθετηθεί από το 3ο δεκαήμερο του Ιανουαρίου και μετά.
Αποτελείται από πλήθος αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων σε Α’ βάθμια, Β’ βάθμια και Γ’ βάθμια εκπαίδευση.
Ειδικά για την Α’ βάθμια περιλαμβάνει:
α) την κατάργηση της ώρας της σίτισης ως διδακτικό ωράριο και για τους υπεύθυνους του ολοημέρου
β) 30ωρο υποχρεωτικής παραμονής με νέο καθηκοντολόγιο που περιλαμβάνει νέα εξωδιδακτικά καθήκοντα ακόμα και την παροχή σχολικών γευμάτων στους μαθητές
γ) Νέες συγχωνεύσεις Δημοτικών και Νηπιαγωγείων
δ) Αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση (σε πρώτη φάση των στελεχών)
Όλα τα παραπάνω σημαίνουν χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας για όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών, αύξηση της παραμονής στο σχολείο, ανάθεση διαφόρων εργασιών στα κενά, σταδιακή αύξηση του ωραρίου, αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτική κινητικότητα! Το υπουργείο και η κυβέρνηση εφαρμόζει με ευλάβεια το μνημόνιο που ψήφισε αυτή και όλο το αστικό μπλοκ (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ) και αποσκοπεί στην υλοποίηση των πολιτικών ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ, κεφαλαίου και εργοδοσίας σε βάρος της εργαζόμενης πλειοψηφίας.
Συγκεκριμένα για την Α’ Αθήνας σημαίνει επιδίωξη για 48 συγχωνεύσεις Δημοτικών, και πάνω από 100 Νηπιαγωγείων, περισσότερες από 180-200 χαμένες θέσεις εργασίας όλων των ΠΕ, 30ωρη παραμονή στο σχολείο.
Α. Συγχωνεύσεις
Στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη βουλή μπροστά στην γ’ αξιολόγηση, άρθρο 246, σελ. 419, καθορίζει τα νέα κριτήρια συγχωνεύσεων/καταργήσεων. Το πιο σημαντικό είναι ότι επαναφέρει τη συζήτηση για την οργανικότητα των σχολικών μονάδων που ζήσαμε επί Γιαννάκου, Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου. Συγκεκριμένα αναφέρει ως ένα από τα κριτήρια των συγχωνεύσεων: την οργανικότητα προκειμένου για σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο νόμο 1566/85 (άρθρο 4, παράγραφος 6). Μόνο που εκεί ο 1566/85 καθορίζει ως 6θέσιο το σχολείο που έχει 151 και πάνω μαθητές (!!!). Η απλή διαίρεση σημαίνει ότι ένα σχολείο για να έχει οργανικότητα 6θεσίου χρειάζεται να έχει σε όλες τις τάξεις 25 μαθητές και σε μία 26(!!!), δηλαδή πάνω από το σημερινό όριο μαθητών ανά τμήμα.
Δείτε τον πίνακα του 1566/85, άρθρο 4, παρ. 6
6. Η οργανικότητα των δημοτικών σχολείων προσδιορίζεται από την αναλογία είκοσι πέντε (25) μαθητών προς ένα (1) δάσκαλο για τα μονοθέσια και διθέσια και για τα λοιπά τριάντα (30) μαθητών προς ένα ( 1 ) δάσκαλο, ως εξής:
Δάσκαλοι Οργανικότητα
10 έως 25 1 Μονοθέσιο
26 έως 50 2 Διθέσιο
51 έως 90 3 Τριθέσιο
91 έως 120 4 Τετραθέσιο
121 έως 150 5 Πενταθέσιο
151 έως 180 6 Εξαθέσιο
181 έως 210 7 Επταθέσιο
211 έως 240 8 Οκταθέσιο
241 έως 270 9 Εννεαθέσιο
271 έως 300 10 Δεκαθέσιο
301 έως 330 11 Ενδεκαθέσιο
331 έως 360 12 Δωδεκαθέσιο
Με βάση αυτό στο μάτι του κυκλώνα πιθανόν να βρεθούν χιλιάδες σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα και φυσικά όλα τα συστεγαζόμενα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, με βάση τις δηλώσεις του υπουργού παιδείας Κ. Γαβρόγλου. Αρκεί να πούμε ότι στην Α’ διεύθυνση κανένα σχολείο δεν πληροί τους παραπάνω όρους για να θεωρηθεί 6θέσιο! Ακόμα και 16θέσιο σχολείο, με βάση τον πίνακα που παραπέμπει το πολυνομοσχέδιο θα μετατραπεί σε 11θέσιο οργανικά! Ταυτόχρονα, η Α’ Διεύθυνση Αθήνας καταγράφει ως συστεγαζόμενα 48 Δημοτικά και πάνω από 100 Νηπιαγωγεία. Τα Δημοτικά είναι:
|
Αν πραγματοποιηθούν οι συγχωνεύσεις σε αυτά τα σχολεία χάνονται:
*Τα τμήματα που θα επιδιωχθεί να συμπτυχθούν από τη συγχώνευση αυτών των σχολείων είναι περίπου 25. Ακόμα 15 περίπου θέσεις ΠΕ70 θα χαθούν, λόγω των ωρών που θα προστεθούν από την μείωση των θέσεων των διευθυντών/ντριών.
Σε όλα αυτά χρειάζεται να προστεθεί η ενεργοποίηση των τριμελών επιτροπών που θέτει το ΠΔ79 για την εγγραφή των μαθητών. Φυσικά, ανυπολόγιστος είναι ο αριθμός των οργανικών που χάνονται αν αντιστοιχηθούν μαθητές/δάσκαλοι/οργανικότητα!
Β. Ακύρωση της διδακτικής ώρας της σίτισης και σχολικά γεύματα
Ο υπουργός παιδείας Κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε ότι συμφώνησαν με τους «θεσμούς» να μην υπολογίζεται η ώρα της σίτισης ως διδακτική για κανέναν ούτε για τον υπεύθυνο ημέρας του ολοημέρου. Αυτό σημαίνει ότι μόνο στην Α’ Αθήνας όπου η χρονιά ξεκίνησε με αίτημα λειτουργίας 730 ολοήμερων τμημάτων, θα χαθούν περισσότερες από 150 θέσεις εργασίας. Το θέμα αποκτά εξαιρετική σημασία γιατί ουσιαστικά με την κατάργηση της διδακτικής ώρας της σίτισης σχεδόν ένας εκπαιδευτικός σε κάθε σχολική μονάδα θα «περισσεύει» πλασματικά. Σε αυτό χρειάζεται να προσθέσουμε ότι 45 ΔΣ στην Α’ Αθήνας έχουν ενταχθεί, με ευθύνη της Α’ Διεύθυνσης, στα σχολικά γεύματα. Αν λειτουργήσουν όπως ορίζει η εγκύκλιος, τρώγοντας οι μαθητές στο σχολείο και χωρίς να υπολογίζεται η ώρα αυτή ως διδακτική, τότε ακυρώνονται όλα τα τμήματα των ολοημέρων αυτών των σχολείων από 13.15-2.00, με ότι σημαίνει αυτό για απλήρωτη εργασία και χαμένες θέσεις.
Γ. 30ωρη υποχρεωτική παραμονή και νέο καθηκοντολόγιο
Η υποχρέωση 30ωρης παραμονής είναι στην ουσία έμμεση αύξηση του ωραρίου που προετοιμάζει και την άμεση. Η προσθήκη μάλιστα νέων καθηκόντων για τους εκπαιδευτικούς, όπως αυτό της παροχής γευμάτων, στην πραγματικότητα θεσμοθετεί εργασιακές υποχρεώσεις άλλων επαγγελμάτων, διάφορων εντελώς με του εκπαιδευτικού, όπως αυτό του τραπεζοκόμου, του επιστάτη, του υπεύθυνου ποιότητας τροφίμων κ.λπ. Η υποχρέωση να διορθώνουμε υποχρεωτικά τα γραπτά στο σχολείο είναι άλλο ένα σχέδιο της «ευφάνταστης» κυβέρνησης «να μας βάλει τα δυο πόδια σε ένα παπούτσι». Το σημαντικότερο όμως, είναι ότι στις εξωδιδακτικές υποχρεώσεις μας συμπεριλαμβάνει όλες τις διαδικασίες που αφορούν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, επιδιώκοντας με αυτό τον τρόπο να φτιάξει ένα ασφυκτικό κι ανελαστικό πλαίσιο χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Άλλωστε, είναι σαφές ότι οι διατάξεις αυτές συμπεριλήφθησαν στο πολυνομοσχέδιο για να ανοίξουν την πόρτα στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου με πολυποίκιλους τρόπους!
Να μην λογαριάζουν χωρίς το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα!
Η μαχόμενη εκπαίδευση δε θα περιμένει να εξελιχθεί η νέα αντιδραστική επίθεση κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μαθητών κι εκπαιδευτικών. Θα οργανώσει την αντεπίθεση απέναντι στις πολιτικές της Ε.Ε., του Δ.Ν.Τ. και της κυβέρνησης με συντονισμένους αγώνες σύγκρουσης κι ανατροπής, ενάντια στην διάλυση του δημόσιου σχολείου, στις ελαστικές σχέσεις εργασίας, την ανεργία.
ΔΕΝ ΘΑ ΨΗΦΙΣΤΟΥΝ-ΔΕΝ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ!
Όλοι/όλες στην απεργία την Παρασκευή 12/1
Στην Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση συμμετέχουν:
Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση/Αριστοτέλης,
Ανεξάρτητη Παρέμβαση/Αθηνά,
Δάσκαλοι σε Kίνηση/Παρθενώνας,
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση/Ρόζα Ιμβριώτη, Εκπαιδευτικοί σε δράση/Μ. Παπαμαύρος, Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση/Μακρυγιάννης
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
Των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΠΕ της Α’ Διεύθυνσης Αθήνας
Ρέππα Ντίνα (τακτική),
τηλ: 6977003052 paremvasisntina@gmail.com
Μιλτσακάκη Μιχάλη, (αναπληρωματικός)
τηλ: 6974513866 [email protected]
Εκλεγμένων με το Ψηφοδέλτιο της
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ
9/1/2018
Το ΠΥΣΠΕ και τα υπηρεσιακά συμβούλια δεν είναι «άβατο». Οι αιρετοί εκπρόσωποί έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν τα Εκπαιδευτικά Σωματεία και όλους τους συναδέλφους για το ότι συμβαίνει σε αυτά. Υπερασπίζονται τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα με όρους κινήματος και όχι προσωπικών εξυπηρετήσεων. Φως στα σκοτεινά δωμάτια, άμμος στα γρανάζια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη