Thumbnail
ΠΥΣΔΕ Λάρισας 

Άλλη μία μέρα έντασης αποδείχθηκε η Παρασκευή στις διευθύνσεις εκπαίδευσης της περιοχής, στο πλαίσιο της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων.

Αφορμή αυτή τη φορά το … ερώτημα αν οι υποψήφιοι έχουν ή όχι το δικαίωμα να ζητήσουν τα φύλλα αξιολόγησής τους, προκειμένου να υποβάλουν ένσταση επί των πινάκων με τα μόριά τους που έδωσε προχθές στη δημοσιότητα το διευρυμένο ΠΥΣΔΕ.

Όσο παράξενο κι αν ακούγεται στους … μη κατέχοντες την εκπαιδευτική πρακτική, χρειάστηκε η εισαγγελική παρέμβαση, αργά το μεσημέρι της Παρασκευής, προκειμένου οι υποψήφιοι να λάβουν τα φύλλα αξιολόγησής τους, ενόψει της ένστασής τους.

Μιλώντας για ενστάσεις, μαθαίνουμε ότι ο αριθμός τους, μόνο στο ΠΥΣΔΕ Λάρισας, είναι γύρω στις … 50, περίπου δηλαδή το ένα τρίτο όσων υπέβαλαν αρχικά αίτηση για μια θέση διευθυντή σχολείου!

Πηγή: onlarissa.gr

Στα σοβαρά προβλήματα που προέκυψαν κατά τη συνεδρίαση του ΣυμβουλίουΕπιλογής του ν. Λάρισας κάνει αναφορά και η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών ν. Λάρισας. Πρακάτω η ανακοίνωση:

Το Διευρυμένο ΠΥΣΔΕ Λάρισας σημαιοφόρος αδιαφάνειας και αυθαιρεσίας

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ- ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Εδώ και 20 ημέρες συνεδριάζουν τα διευρυμένα ΠΥΣΔΕ  (σαν Συμβούλια Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) με 7μελή σύνθεση εκ των οποίων τα 5 μέλη είναι διορισμένα από την ΠΔΕ, και τα δυο αιρετά μέλη  του σωματείου.  Σχετικά με το τι έγινε- και έγιναν πολλά και διάφορα- κατά την διαδικασία των συνεντεύξεων, θα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση του κλάδου όταν τελειώσει η όλη διαδικασία.

Καταγγέλουμε την πλειοψηφία  του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ για την απόφαση που πήραν να μην  ανακοινωθεί σε  όλα  τα μέλη  του  συμβουλίου  η αναλυτική  βαθμολογία  του  κάθε μέλους. Έφτασαν μάλιστα να αμφισβητήσουν  την παρουσία του αιρετού του κλάδου και μέλος των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων- Συνεργαζόμενοι  και να μην του επιτρέψουν την κατάθεση πρότασης για την διαδικασία ανοίγματος και ανακοίνωσης των βαθμολογιών, με το αιτιολογικό ότι δεν συμμετείχε στην διαδικασία επιλογής, την στιγμή που και στους 170 φακέλους των υποψηφίων υπήρχε μαζί με τα άλλα και το φύλλο αξιολόγησης του αιρετού μας με παύλα (-) στη θέση του βαθμού. Τη  στάση  αυτή την είχαμε μάλιστα δημόσια δηλώσει και την κάναμε πράξη και για την οποία  μπορεί  ο καθένας να μας κρίνει. Δεν  σταμάτησαν  εκεί  όμως συνέχισαν τον αντιδημοκρατικό τους κατήφορο μην επιτρέποντας τον αιρετό του κλάδου να συμμετέχει στην ψηφοφορία που ακολούθησε πάνω στην ίδια πρόταση που κατέθεσε μετά  ο  αιρετός  της ΔΑΚΕ (την οποία βέβαια  αποδέχτηκαν μια και συμμετείχε  στην βαθμολόγηση!!) με  γελοία και συνάμα καθεστωτικά επιχειρήματα. Αποφάσισαν  λοιπόν τις  βαθμολογίες με άκρα μυστικότητα να  τις βλέπει και να τις ανακοινώνει ανώνυμα  μόνο ο πρόεδρος (ΔΙΔΕ) του συμβουλίου. Τελικά μόνο η θέση της παράταξης και του αιρετού μας  στο συμβούλιο έγιναν γνωστά, τα υπόλοιπα αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό.  

  Αυτά τα πράγματα δεν έχουν ξαναγίνει!!!! Τα διορισμένα μέλη εκτός από την αποστολή που κλήθηκαν να εκτελέσουν, η οποία θα αποδειχθεί περίτρανα με την ανακοίνωση της βαθμολογίας αναλυτικά, θα έπρεπε να γνωρίζουν και στοιχειώδεις κανόνες της διαδικασίας. Η ΠΔΕ και το υπουργείο θα πάρουν θέση ή θα σφυρίζουν αδιάφορα;
Να σημειώσουμε ότι  η πρόταση την οποία επισυνάπτουμε - που δεν επέτρεψε η πλειοψηφία να κατατεθεί-  για τη διαδικασία ανοίγματος των φακέλων και καταγραφής των φύλλων αποτίμησης των υποψήφιων διευθυντών ήταν η γνωμοδότηση της κα  Τσίπρα Μαγδαληνής,  Νομικής Συμβούλου της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ  σε ανάλογο ερώτημα αιρετών της Α/θμιας. Είναι αυτονόητο για εμάς, πως στα πλαίσια της υπεράσπισης της δημοκρατικής λειτουργίας και της διαφάνειας η οποία αποτελεί πάγια θέση-διεκδίκηση του εκπαιδευτικού κινήματος, θα υποστηρίζαμε το ίδιο σθεναρά  την άποψη αυτή  ακόμη και εάν δεν προβλέπονταν από το νομοθετικό πλαίσιο.
Καλούμε:  τα   ΔΣ  της  ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ   να  πάρουν   θέση  άμεσα   για  αυτό  το  ζήτημα  στοιχειώδους δημοκρατίας.   

Δήλωση
Σχετικά με τη διαδικασία ανοίγματος των φακέλων  καταγραφής των φύλλων αποτίμησης των υποψήφιων διευθυντών που συζητήθηκε στη συνεδρίαση του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ  τη Τρίτη 18/7/2017 έχουμε να δηλώσουμε τα εξής:
 Διαφωνούμε κάθετα με τη διαδικασία που προτάθηκε κατά την οποία ο  πρόεδρος προτείνει το άνοιγμα των φακέλων από τον ίδιο και την ανακοίνωση της βαθμολογίας από αυτόν, χωρίς αναφορά στο μέλος του Συμβουλίου που την αποτύπωσε. Δηλαδή να μην γίνει σύνδεση της βαθμολογίας με το μέλος που την αποτυπώνει , ώστε να μην υπάρξει διαρροή.
Ως εκ τούτου:
Θεωρούμε ότι έτσι γίνεται παραβίαση της αρχής της ισότητας των μελών, αφού ένα μέλος του Συμβουλίου,        (συγκεκριμένα ο πρόεδρος) γνωρίζει και συνδέει οπτικά και ακουστικά την βαθμολογία με το μέλος που την αποτυπώνει , ενώ οι υπόλοιποι δεν έχουν ίδια αντίληψη, ούτε μπορούν να βεβαιώσουν την ακρίβεια όσων λέγονται. Σε ποια διάταξη νόμου προβλέπεται αυτό;
Θεωρούμε ότι η διαδικασία όπως προτάθηκε είναι αδιαφανής και ενέχει τον κίνδυνο παραποίησης των στοιχείων βαθμολογίας.
Το  πλαίσιο της διαδικασίας, που διέπει την επιλογή Διευθυντών είναι αυτό που προκύπτει από τις διατάξεις του ν. 4473/2017, ο οποίος τροποποίησε τις διατάξεις του ν. 3848/2010.
Στην υπ’ αρ. Φ.361.22/23 /91322 /E3/31-5-2017 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, εξειδικεύονται οι διατάξεις του ως άνω νόμου.
Από το περιγραφόμενο στο νόμο αναγκαίο περιεχόμενο του πρακτικού, στο οποίο πρέπει συνοπτικά να καταγράφονται οι γνώμες τις οποίες σχημάτισαν τα μέλη του συμβουλίου για έκαστο των υποψηφίων (όπως εξάλλου, επιβάλλεται και από την νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας), προκύπτει, ότι η άποψη του κάθε μέλους πρέπει να είναι φανερή και κατά γενική αρχή του Διοικητικού Δικαίου, επαρκώς αιτιολογημένη.
Επιχείρημα υπέρ της φανερής τοποθέτησης κάθε ενός εκ των μελών του Συμβουλίου αποτελεί, εξάλλου, και η γενική αρχή που διέπει τις αποφάσεις της Διοικήσεως, σύμφωνα με την οποία τα συλλογικά όργανα αποφασίζουν με φανερή ψηφοφορία, εκτός και εάν αντίθετη ρητή διάταξη νόμου, επιβάλλει την τήρηση μυστικής ψηφοφορίας (ΣτΕ 2486/1996, 1062/1952, 195/1984, 1336/1947).
Από τις ειδικές διατάξεις, που διέπουν την λειτουργία των Συμβουλίων Επιλογών, προκύπτει, ότι η γνώμη κάθε μέλους του Συμβουλίου, όπως έχει αποτυπωθεί στα φύλλα αξιολόγησης, επιβάλλεται να καταγραφεί στα πλαίσια της διαδικασίας και να αιτιολογηθεί επαρκώς. Σε αντίθετη περίπτωση, γεννάται ζήτημα ακυρότητας της διαδικασίας, σύμφωνα με την παγία νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Επιπροσθέτως, πέραν των ουσιαστικών και πρακτικών αιτιάσεων, που βάζουμε, ουδεμία ειδική διάταξη προβλέπει την μυστικότητα των επιμέρους απόψεων των μελών του Συμβουλίου. Τονίζεται, όπως και σε κάθε συλλογικό όργανο της διοικήσεως, δεν μπορεί να τεθεί ζήτημα εμπιστευτικότητας στα πλαίσια αυτού, όπως φαίνεται να επικαλούνται κάποιοι  αφού τα μέλη κάθε συλλογικού οργάνου είναι ισότιμα μεταξύ τους, πρέπει στα πλαίσιο της διαφάνειας και του ελέγχου  της διαδικασίας  να έχουν την ίδια πρόσβαση στις  σχετικές πληροφορίες που υπάρχουν και από καμία διάταξη νόμου, δεν απορρέει μία τέτοια επίκληση.
Ζητάμε κατά τη διαδικασία ανοίγματος των φακέλων με τα φύλλα αποτίμησης των υποψήφιων διευθυντών,  να ανακοινώνεται ακουστικά αλλά και οπτικά η βαθμολογία ξεχωριστά του κάθε μέλους του συμβουλίου. Ενημερώνουμε  τα  υπόλοιπα  μέλη  του  Συμβουλίου  πως:
  α) υπάρχει σχετική  γνωμοδότηση  της  Νομικού Συμβούλου  της ΑΔΕΔΥ  και  της ΔΟΕ  κ. Τσίπρα  Μαγδαληνής  σε  σχετικό  ερώτημα  που  επιβεβαιώνει  τη  θέση  μας   και  
β)εάν  ακολουθηθεί  διαδικασία  παράτυπη  όπως  αυτή  που προτάθηκε θα  προχωρήσουμε  σε  δημόσια  καταγγελία  της  πλειοψηφίας  του Συμβουλίου.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ- ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ολτεε
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
Τι συζήτησε το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ με την υφυπουργό Παιδείας κ.I.Λυτρίβη
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
τεχν
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες
Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κωνσταντίνος Καραγκούνης, ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 300.000 κενές θέσεις σε τεχνικές ειδικότητες,...
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες