Το τελευταίο διάστημα βλέπουν το φως της δημοσιότητας κείμενα γραμμένα από συλλόγους γονέων που ζητούν τη συνέχιση της θητείας συναδέλφων διευθυντών σε σχολεία που ήδη υπηρετούσαν.
Οι παρεμβάσεις αυτές στοχεύουν στο να επηρεάσουν τις αποφάσεις του ΠΥΣΠΕ κατά τη διαδικασία επιλογής διευθυντών. Επιχειρούν να λειτουργήσουν ως μέσο πίεσης προς το ΠΥΣΠΕ για να επηρεάσουν την απόφασή του, καθώς και αποτρεπτικά προς τους υπόλοιπους συναδέλφους υποψήφιους διευθυντές, ώστε να μην δηλώσουν τα συγκεκριμένα σχολεία.
Θεωρούμε ότι η τακτική αυτή είναι απαράδεκτη γιατί επιχειρεί μια ανοιχτή παρέμβαση στη διαδικασία επιλογής των διευθυντών από φορείς που δεν έχουν κανένα θεσμικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία. Αν και φαινομενικά οι επιστολές αυτές "στηρίζουν" τους συναδέλφους που έχουν τελέσει διευθυντές των συγκεκριμένων σχολείων, στην πραγματικότητα τους εκθέτουν στα μάτια τόσο των συναδέλφων συνυποψηφίων τους όσο και στο σύνολο του κλάδου.
Παρότι ως Σύλλογος έχουμε σταθεί ενάντιοι στην παρούσα διαδικασία επιλογής των διευθυντών, διεκδικώντας ότι η επιλογή πρέπει να γίνεται μέσα από διαδικασία εκλογής στους συλλόγους διδασκόντων, η συγκεκριμένη εξέλιξη ξεπερνά τα όρια. Θεωρούμε δεδομένο ότι κανείς συνάδελφος δεν θα στηριζόταν σε παρόμοια μέσα πίεσης προκειμένου να διεκδικήσει το να γίνει διευθυντής είτε σε ένα συγκεκριμένο σχολείο είτε γενικότερα, αλλά ούτε και να αποδέχεται, για λόγους συναδελφικότητας, τέτοιου είδους κείμενα. Ως εκπαιδευτικοί αξιολογούμαστε καθημερινά από τους μαθητές μας, την επαγγελματική και παιδαγωγική μας συνείδηση και διαμορφώνουμε τις απαραίτητες σχέσεις με το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών για μια ομαλή συνεργασία μαζί τους κρίσιμη στο εκπαιδευτικό μας έργο. Αυτή η διαδικασία γίνεται από χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα και δεν χρειάζεται, ούτε διεκδικεί τα φώτα της δημοσιότητας.
Πώς ένας συνάδελφος να διεκδικήσει τη θέση του διευθυντή σε ένα σχολείο όταν ο σύλλογος γονέων εκ των προτέρων και χωρίς να τον γνωρίζει έχει εχθρική στάση απέναντί του; Με τι όρους διαμορφώνεται η διαδικασία επιλογής σχολείων από τους υποψηφίους; Ποιος είναι αυτός που τις καθορίζει; Η υπηρεσιακή διαδικασία (ανεξάρτητα από το αν μας βρίσκει σύμφωνους ή όχι) ή οι καλές μαρτυρίες που μπορεί να εξασφαλίσει ο κάθε υποψήφιος;
Μέχρι πού είναι τα όρια της παρέμβασης των συλλόγων γονέων στα σχολεία; Αν σήμερα επιλέγουν τον διευθυντή αύριο θα επιλέγουν το δάσκαλο σύμφωνα με τις συμπάθειες που μπορεί να υπάρχουν; Οι εκπαιδευτικοί θα μετατραπούν σε δημοσιοσχεσίτες;
Η σημαντικότερη συνέπεια της συγκεκριμένης εξέλιξης είναι ότι προσπαθεί να διαμορφώσει μια κουλτούρα αξιολόγησης και μάλιστα με όρους γνωριμίας, σχέσεων και συνήθειας μέσα στα σχολεία. Ο διαχωρισμός των σχολείων και των εκπαιδευτικών σε καλούς και κακούς είναι βαθιά ταξικός και οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, σε κλείσιμο και υποχρηματοδότηση σχολείων και σε απολύσεις εκπαιδευτικών. Ας υπενθυμίσουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχει τοποθετηθεί επανειλημμένα ενάντια στη διαδικασία της αξιολόγησης. Οποιαδήποτε απόπειρα να εισαχθεί στα σχολεία θα τους βρει εναντίον της. Τέτοιες ενέργειες όπως η δημοσίευση παρόμοιων επιστολών και μάλιστα σε στιγμές κρίσεων βρίσκουν απέναντί τους το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη