ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ
Δήλωση των Αιρετών για τις κρίσεις νέων Διευθυντών 21/6/17
Το Υπ. Παιδείας προχωράει σε νέες κρίσεις Δ/ντών σχολικών μονάδων σε μια περίοδο που υλοποιεί το 3ο και 4ο Μνημόνιο με τις σύστοιχες δεσμεύσεις που αυτά περιλαμβάνουν για το δημόσιο σχολείο. Πιο συγκεκριμένα, την υλοποίηση των απαιτήσεων του ΟΟΣΑ για προώθηση της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα (ατομική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, εξωτερική αξιολόγηση), την αναβάθμιση της ΑΔΙΠΠΔΕ και την καλλιέργεια μιας κουλτούρας αξιολόγησης στους εκπαιδευτικούς του δημόσιου σχολείου.
Σε μια περίοδο που συνεχίζει την κατεδάφιση – συρρίκνωση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών (υπ. αποφάσεις για νέο ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο, ρυθμίσεις για την ειδική αγωγή, περικοπές στη λειτουργία των σχολείων). Σε ένα γενικό τοπίο που χαρακτηρίζεται από την αιώνια λιτότητα, καθώς θα πρέπει να υπάρχουν αιματοβαμμένα δημοσιονομικά πλεονάσματα για τα επόμενα 45 χρόνια, μέχρι το μακρινό 2060 !!!
Σ΄ αυτή την κατεύθυνση το Υπουργείο στοχεύει σε ένα πιο ελεγχόμενο δυναμικό στελεχών που θα εφαρμόσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική αλλά και σε μια διαδικασία που θα αποτελέσει βήμα αποδοχής και προώθησης αυτής της πολιτικής. Διατηρεί και επιτείνει όλο το αυταρχικό ιεραρχικό πλέγμα της λειτουργίας των σχολείων, διευρύνοντας τα όρια δράσης των δ/ντών (καθηκοντολόγιο, διακριτοί ιεραρχικοί ρόλοι , αποψίλωση των αρμοδιοτήτων του Συλλόγου Διδασκόντων).
Ταυτόχρονα επιμένει σε ένα αποξενωμένο από την βάση και την πραγματική λειτουργία των σχολείων σύστημα επιλογής στελεχών το οποίο:
- Επαναφέρει την παλιά «σίγουρη» διαδικασία επιλογής δ/ντών με τη μοριοδότηση (εμπειρία, πτυχία βεβαιώσεις κλπ) και τη συνέντευξη μέσω της οποίας θα μπορεί – όπως έκαναν στο παρελθόν όλες οι ηγεσίες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ – να ελέγξει την τελική επιλογή των στελεχών.
- Καταργεί τα όποια ψήγματα παρέμβασης των εκπαιδευτικών της βάσης (καθολική ψηφοφορία με δεσμευτική μοριοδότηση και δυνατότητα αποκλεισμού υποψηφίων).
Με τη διαδικασία συμβουλευτικής «γνωμοδότησης» εισάγει αξιολογική διαδικασία που καθόλου δεν μπορεί να επηρεάσει – καθορίσει το αποτέλεσμα των κρίσεων, αλλά νομιμοποιεί την αξιολόγηση ως μια “φυσική” διαδικασία, προετοιμάζοντας πολιτικά το έδαφος για την επόμενη σχολική χρονιά. Θέλει να κρύψει ότι οι νέοι διευθυντές θα κληθούν να υλοποιήσουν την αυτοαξιολόγηση, άμεσα από το Σεπτέμβριο όπως προβλέπει το συμπληρωματικό Μνημόνιο για την εκπαίδευση (σε συμφωνία με την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ) και στη συνέχεια την αξιολόγηση των συναδέλφων.
Από αυτή την άποψη θεωρούμε ότι οι υποψήφιοι δ/ντές οφείλουν να τοποθετηθούν απέναντι στους συναδέλφους τους ότι θα σταθούν με τη μεριά του εκπαιδευτικού κινήματος και εφόσον επιλεγούν, δε θα αποδεχτούν το ρόλο του αξιολογητή ούτε θα συμβάλουν στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και της αξιολόγησης.
Οι νέοι διευθυντές οφείλουν να ακούσουν τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς της Α/θμιας οι οποίοι όρθιοι, παρά τις πιέσεις, τους εκβιασμούς και την παραπληροφόρηση, έκαναν κουρέλια και απονομιμοποίησαν την κατ’ επίφαση γνωμοδοτική διαδικασία της «ειδικής συνεδρίασης των μονίμων συνυπηρετούντων».
Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ:
- Αγωνιζόμαστε για την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, για την αποφασιστική ενίσχυση του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων στη λειτουργία του σχολείου. Επιμένουμε σε ένα αντιεραρχικό, δημοκρατικό μοντέλο λειτουργίας του σχολείου με όλες τις αποφάσεις στο Σύλλογο Διδασκόντων με διευθυντή/συντονιστή αιρετό κι ανακλητό συνάδελφο αποκλειστικά από το Σύλλογο Διδασκόντων.
- Αγωνιζόμαστε ενάντια στο σχολείο της αγοράς. Παλεύουμε για ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο με 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.
Με βάση αυτά αλλά και τη δέσμευσή μας σύμφωνα με όλες τις ανακοινώσεις μας όλα τα αυτά τα χρόνια ως ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στο ΠΥΣΠΕ της Γ΄Αθήνας ότι ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕ και ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΑΣΤΕ καθορίζουμε και τη στάση μας ως αιρετών στο συμβούλιο επιλογής και
Δηλώνουμε ότι:
● Θα συνεχίσουμε να είμαστε όπως και σε όλα τα υπηρεσιακά συμβούλια «το μάτι, το αυτί και η φωνή» του εκπαιδευτικού κινήματος. Θα παρακολουθούμε τη διαδικασία σε όλες τις φάσεις και θα καταγγείλουμε τις τυχόν μεθοδεύσεις από τη μεριά της διοίκησης.
● Δε θα μπούμε στη διαδικασία αξιολόγησης –βαθμολόγησης. Θα απέχουμε βάζοντας παύλα (–).
● Θεωρούμε ότι εκπροσωπούμε το εκπαιδευτικό κίνημα και τους Συλλόγους και δε δρούμε προσωπικά. Στο μέτρο των δυνατοτήτων που υπάρχουν θα επιδιώξουμε να εφαρμόσουμε την πάγια θέση μας, όπως κάναμε και το 2011, και με τη στάση μας να λειτουργήσουμε αποτρεπτικά στην επιλογή ως στελεχών συναδέλφων/ισσων οι οποίοι/ες έχουν σε βάρος τους καταγγελίες για αυταρχική, αντιδημοκρατική ή αντισυναδελφική συμπεριφορά και παραβίαση εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των συναδέλφων. Σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε όλους τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών της Γ΄Αθήνας να μας κοινοποιήσουν τις καταγγελίες που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας.
ΒΑΪΝΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
αιρετός εκπρόσωπος στο ΠΥΣΠΕ Γ΄ Αθήνας
εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
(ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ)
τηλ. 6976556513. http://vainasp.wordpress.com/
mail: [email protected]
αναπληρωματικός ΣΑΜΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ τηλ. 6973317602
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη