Ο πρωθυπουργός μπήκε στη συζήτηση που έγινε για το αντικανονικό γκολ του τελικού και το κύπελο που πήγε στον ΠΑΟΚ. Τον έβαλε ο Μητσοτάκης στο τερέν του ποδοσφαίρου με την κακόγουστη αντιπολιτευτική κορώνα για "πέτσινο" γκολ, χάρη στον πρόεδρο του ΠΑΟΚ.
Οι πολλές προβολές replay είναι, προφανώς, διαφωτιστικές.Τα "πέτσινα" είναι πολύ δυσδιάκριτα σε άλλους χώρους , όπως στην εκπαίδευση.
Μια και καταπιάστηκαν οι πολιτικοί μας με τα "πέτσινα" γκολ, πως βλέπουν μια ανάλογη και πιο δυσπρόσιτη, προφανώς, διεργασία και διαβούλευση, ώστε να εντοπιστούν τα "πέτσινα" θεωρούμενα μετρήσιμα κι αδιαμφισβήτητα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν τις υποψηφιότητες για τις θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης; Πώς μπορούμε εδώ να βρούμε κάτι ανάλογο με τις διαδικασίες replay του ποδοσφαίρου; Δεν είναι το που όλοι στην εκπαίδευση μιλούν για αυτό το θέμα. Είναι πολλαπλώς θεμελιωμένος ο ισχυρισμός ότι πολλοί μεταπτυχιακοί τίτλοι και διδακτορικά-υπάρχουν και πολλές εξαιρέσεις που καταποντίζονται μαζί με τα"ξερά"-είναι προιόν συναλλαγών, εμπορευματοποίησης,αντιγραφών και άλλων πρακτικών(γραφεία συγγραφής ή επιτήδειοι συγγραφής, Πανεπιστήμια αλλοδαπής, κ.α). Υπάρχουν και Πανεπιστημιακά Τμήματα και ΜΠΣ άσχετα με τις Επιστήμες της Αγωγής που χορηγούν τίτλους με θέματα εκπαίδευσης!!!
Το φαινόμενο αυτό τείνει να αποκτήσει εκρηκτικές διαστάσεις εάν δεν αναχαιτισθεί έγκαιρα κι αποτελεσματικά. Κάτι πρέπει να γίνει ώστε να αποθαρρύνονται οι εμπλεκόμενοι από τέτοιου είδους πρακτικές που υποβαθμίζουν,εξευτελίζουν και εκφυλίζουν τα ΜΠΣ,τους μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους. Και , μάλιστα , με ακριβά δίδακτρα. Η μάχη που δίνει το Υπουργείο κατά των διδάκτρων είναι μυωπική,εάν δε συνοδευτεί από μέτρα και διαδικασίες ανάσχεσης του φαινομένου. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ανταγωνιστικά αναδειχτεί σε "επιχειρηματίες τους εαυτού τους".
Μια σκέψη προς αυτή την κατεύθυνση είναι: οι όποιοι τίτλοι να μην αντιμετωπίζονται τυφλά ως μετρήσιμα ντοκουμέντα. Να εξετάζονται συνολικά και εφ όλης της ύλης. Γιατί ένα διδακτορικό δεν επιδέχεται κριτική αμφισβήτηση, ενδεχομένως, και αρνητική κρίση; Γιατί, στη συνέντευξη δεν είναι δυνατόν να εντοπισθούν ζητήματα πατρότητας και ποιότητας; Τι εξυπηρετεί η τυφλή ζυγαριά των ισόποσων μορίων; Τι είδους αντικειμενικότητα είναι αυτή που συγκαλύπτει μια μεγάλη παθογένεια. Οι διιαδικασίες επιλογής είναι κολυμβήθρες του Σιλωάμ που ξεπλένουν τις βρωμιές των κίβδηλων τροπαιούχων!
Ζητώ συγγνώμη από τους άξιους μελετητές και ερευνητές εκπαιδευτικούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης που απέκτησαν επάξια, και με τήρηση των ακαδημαικών διαδικασιών και αρχών, τους τίτλους σπουδών που έχουν στο βιογραφικό τους. Είναι πάρα πολλοί και εξαιρετικοί. Το μαρτυρεί και η εν γένει εκπαιδευτική και ερευνητική τους παρουσία. Το ατυχές είναι ότι όσο δεν αντιμετωπίζονται δραστικά οι παθογένειες αυτού του είδους , θα πνίγονται μέσα στο θόρυβο του "όλοι το ίδιο είναι". Αυτοί οι εκπαιδευτικί πρέπει να πρωτοστατήσουν σε αυτή τη διαδικασία γιατί υπερασπίζονται το ακαδημαικό τους ήθος
Εάν η ΑΓΟΡΑ των μεταπτυχιακών ενημερωθεί για τις πολιτικές διαύγειας, διαφάνειας, ακαδημαικής δεοντολογίας και κρίσης των τίτλων σπουδών, μετά την απόκτησή τους, κάθε φορά που θα υποβάλλονται,ίσως το φαινόμενο αναχαιτισθεί.
Εάν στις επιλογές που έρχονται ισχύσει η τυφλή μέτρηση των λεγόμενων αντικειμενικών κριτηρίων και η συνέντευξη εξελιχθεί σε μια τελετουργική επισφράγιση των μετρήσιμων, θα έχουμε το θρίαμβο της ασυδοσίας των όποιων επιτήδειων που θα καλούνται να αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης. Το ΣτΕ καλά θα κάνει να μην ασχολείται με την άσκηση εκπαιδευτικής πολιτικής, με τις νομοτεχνικές επινοήσεις...
Η ανακοίνωση του ΓΓ του Υπουργείου Παιδείας (βλ. πιο κάτω) είναι διάτρητη, απλοική και τυφλή. Προσφέρει μετρήσιμα αντικειμενικά δήθεν μόρια, χωρίς να εξετάζεται η εγκυρότητα, η αξιοπιστία και η ακαδημαική προέλευση των τίτλων και του περιεχομένου (θεωρητικού και ερευνητικού) που αντιστοιχεί στους τίτλους που υποβάλλονται.Κι αυτό δεν είναι αριστερή προσέγγιση στο ζήτημα τόσο των μεταπτυχιακών/διδακτορικών σπουδών όσο και στη συμβουλευτική και στη διοίκηση της εκπαίδευσης! Το πολιτικό κόστος μετράει για αυτούς που δεν τολμούν να βάλουν τη σφραγίδα τους σε μια πονεμένη ιστορία που εγγίζει και τους πανεπιστημιακούς. Έχουν την ευθύνη των μεταπτυχιακών σπουδών που υλοποιούνται στα ιδρύματά τους. Έχουν και την ευθύνη και την αρμοδιότητα όταν,στις εκλογές των μελών ΔΕΠ ως εκλέκτορες παραβλέπουν υποψηφιότητες που στερούνται συναφών με το αντικείμενο της εκλογής διδακτορικών διατριβών. Οι σχετικές περιπτώσεις δεν είναι λίγες. Μηχανικοί, οικονομολόγοι, μαθηματικοί, πληροφορικοί, κ.α έχουν διεισδύσει στα Πανεπιστημιακά παιδαγωγικά τμήματα, χωρίς διδακτορικό στις "Επιστήμες της Αγωγής". Ποιος Υπουργός και ποια κυβέρνηση θα βάλει χέρι σε όλα τούτα;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη