Thumbnail
Η ακτινογραφία της πρότασης για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και εθνικό απολυτήριο

Ενώ οι μαθητές προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές του 2017,  αναμένεται η τελική πρόταση του ΙΕΠ για τον τρόπο εισαγωγής των στα ΑΕΙ και ΤΕΙ η οποία επικεντρώνεται γύρω από την αναβάθμιση του απολυτηρίου στο οποίο θα οδηγεί η επιτυχής φοίτηση στο Λύκειο.

"Είναι σημαντικό το Απολυτήριο να αποκτήσει αξία διότι αυτό θα ενισχύσει την ποιότητα της παρεχόμενης σχολικής εκπαίδευσης. Ένα Απολυτήριο με κύρος και νόημα θα καλλιεργήσει στην κοινωνία εκείνη την κουλτούρα που σε βάθος χρόνου θα επιτρέψει στο σχολείο να αποκτήσει σταδιακά ουσιαστική εκπαιδευτική και διδακτική ισχύ”

Α. Προς το παρόν οι τελικές εξετάσεις να συνεχίσουν να οργανώνονται πανελλαδικά με κοινά θέματα .

Β. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα.

Γ. Υπό αυτό το πρίσμα, σε βάθος χρόνου και όταν ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτήσει πάγια, ανεξάρτητα και αυτόνομα χαρακτηριστικά και γίνει αποδεκτή από την κοινωνία θα είναι δυνατόν οι τελικές Πανελλαδικές Εξετάσεις να αντικατασταθούν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις ή και από εργασίες που θα κάνουν οι μαθητές και μαθήτριες για τη λήψη του Απολυτηρίου. Αυτό θα προτείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η οποία θα συνεδριάσει την Πέμπτη (σ.σ. αναβλήθηκε η προγραμματισμένη συνεδρίαση για Τρίτη) , παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, με θέμα : Αναβάθμιση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση..

Η Επιτροπή , σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εισηγείται επίσης:

1ον. Το Εθνικό Απολυτήριο να αποτελεί εισιτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

2ον .Για την απόκτηση του Απολυτηρίου θα παίζουν ρόλο δύο παράγοντες

-ο προφορικός βαθμός των δύο τετραμήνων

– η συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα

– ο βαθμός που θα πετυχαίνουν οι μαθητές στις εξετάσεις θα προσμετράται σε ποσοστό 20% στον βαθμό του Απολυτηρίου -το υπόλοιπο 80% θα προσμετράται από τα δύο τετράμηνα της Γ’ Λυκείου.

Η Επιτροπή εισηγείται:

-Τη δημιουργία μιας κοινής Α’ τάξης Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου με πολυκλαδικό χαρακτήρα.

-Στη Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου δραστική μείωση του αριθμού των μαθημάτων με στόχο τον εξορθολογισμό του προγράμματος σπουδών. Για τη Β΄ Λυκείου η Επιτροπή προτείνει να διατηρηθεί ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχουν στους μαθητές ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων πριν προβούν στη Γ΄ Λυκείου στην επιλογή πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης.

Στη Γ’ Λυκείου, η Επιτροπή εισηγείται τα υποχρεωτικά μαθήματα περιορισμένα με έντονη την παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Δίωρα μαθήματα Τέλος η Επιτροπή προτείνει

-Αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων στη Β και Γ Λυκείου σε συγκεκριμένα μαθήματα, με τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων.

-Η λογική αυτή, σύμφωνα με την Επιτροπή, μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα εάν τα ενοποιημένα πεδία διδάσκονται σε μεγαλύτερες χρονικές ενότητες. Για παράδειγμα μπορεί να καθιερωθεί συνεχές δίωρο αντί για μία σχολική ώρα των 45 λεπτών

Α. Προς το παρόν οι τελικές εξετάσεις να συνεχίσουν να οργανώνονται πανελλαδικά με κοινά θέματα.

Β. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα.
Γ. Υπό αυτό το πρίσμα, σε βάθος χρόνου και όταν ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτήσει πάγια, ανεξάρτητα και αυτόνομα χαρακτηριστικά και γίνει αποδεκτή από την κοινωνία θα είναι δυνατόν οι τελικές Πανελλαδικές Εξετάσεις να αντικατασταθούν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις ή και από εργασίες που θα κάνουν οι μαθητές και μαθήτριες για τη λήψη του Απολυτηρίου.

Αυτό θα προτείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η οποία θα συνεδριάσει την Πέμπτη (σ.σ. αναβλήθηκε η προγραμματισμένη συνεδρίαση για Τρίτη) , παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, με θέμα : Αναβάθμιση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση..

Η Επιτροπή , σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εισηγείται επίσης:

1ον. Το Εθνικό Απολυτήριο να αποτελεί εισιτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

2ον .Για την απόκτηση του Απολυτηρίου θα παίζουν ρόλο δύο παράγοντες: -ο προφορικός βαθμός των δύο τετραμήνων

– η συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα

– ο βαθμός που θα πετυχαίνουν οι μαθητές στις εξετάσεις θα προσμετράται σε ποσοστό 20% στον βαθμό του Απολυτηρίου

-το υπόλοιπο 80% θα προσμετράται από τα δύο τετράμηνα της Γ’ Λυκείου.

Η Επιτροπή εισηγείται:

-Τη δημιουργία μιας κοινής Α’ τάξης Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου με πολυκλαδικό χαρακτήρα.

-Στη Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου δραστική μείωση του αριθμού των μαθημάτων με στόχο τον εξορθολογισμό του προγράμματος σπουδών. Για τη Β΄ Λυκείου η Επιτροπή προτείνει να διατηρηθεί ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχουν στους μαθητές ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων πριν προβούν στη Γ΄ Λυκείου στην επιλογή πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης.

Στη Γ’ Λυκείου, η Επιτροπή εισηγείται τα υποχρεωτικά μαθήματα περιορισμένα με έντονη την παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Δίωρα μαθήματα Τέλος η Επιτροπή προτείνει

-Αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων στη Β και Γ Λυκείου σε συγκεκριμένα μαθήματα, με τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων.

-Η λογική αυτή, σύμφωνα με την Επιτροπή, μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα εάν τα ενοποιημένα πεδία διδάσκονται σε μεγαλύτερες χρονικές ενότητες. Για παράδειγμα μπορεί να καθιερωθεί συνεχές δίωρο αντί για μία σχολική ώρα των 45 λεπτών.

Οι παραπάνω πληροφορίες για την πρόταση του ΙΕΠ σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ έχουν πηγή τον diorismo.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κοσμάς μαρινάκης
Κοσμάς Μαρινάκης LIVE στο BBC – Το βίντεο που αγνόησαν τα ελληνικά ΜΜΕ
Έλληνας ακαδημαϊκός Κοσμάς Μαρινάκης εμφανίστηκε στο BBC News για να αναλύσει τη συνάντηση Τραμπ – Πούτιν στην Αλάσκα. Ποιος είναι και γιατί τα...
Κοσμάς Μαρινάκης LIVE στο BBC – Το βίντεο που αγνόησαν τα ελληνικά ΜΜΕ
Άδωνις Γεωργιάδης
Άδωνις Γεωργιάδης για την κατάσταση στην υγεία: «Δεν θέλω να μου πείτε μπράβο, με σιχαίνεστε, δεν σας αρέσω, αλλά όχι οτι το σύστημα καταρρέει»

Ο Υπουργός Υγείας

Άδωνις Γεωργιάδης για την κατάσταση στην υγεία: «Δεν θέλω να μου πείτε μπράβο, με σιχαίνεστε, δεν σας αρέσω, αλλά όχι οτι το σύστημα καταρρέει»
Φοιτήτριες ΠΤΔΕ
Πιστοποιούνται 2500 Απόφοιτοι και Τελειόφοιτοι Παιδαγωγικών στην Ειδική Αγωγή από 25/8
Όλοι οι πρόσφατοι απόφοιτοι αλλά και τελειόφοιτοι τμημάτων παιδαγωγικών σπουδών στην Ελλάδα αποκτούν πιστοποιητικό εξειδίκευσης στην Ειδική αγωγή και...
Πιστοποιούνται 2500 Απόφοιτοι και Τελειόφοιτοι Παιδαγωγικών στην Ειδική Αγωγή από 25/8