Thumbnail
του Νίκου Τσούλια

Αφού ταλαιπώρησαν με το λαϊκισμό τους την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία, αφού καταπόνησαν τον ορθολογισμό και την κοινή λογική, αφού ζήσαμε για δύο χρόνια μια επικοινωνιακή καταιγίδα περί κατάργησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων και περί θέσπισης Εθνικού Απολυτηρίου, είδαμε δύο γεννητούρια – τέρατα! 

Ούτε οι Πανελλαδικές εξετάσεις καταργούνται – δεν θα μπορούσε βέβαια ποτέ να γίνει αυτό – ούτε Εθνικό Απολυτήριο (θα) έχουμε. Είναι πράγματι φοβεροί τύποι όλοι οι σχεδιαστές της εκπαιδευτικής πολιτικής της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. Συζητούσαν και μας βομβάρδιζαν κάθε ημέρα για τις ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση, για να δώσουν το απόλυτο τίποτα. Κατάφεραν όμως να διαμορφώσουν τοπίο αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης, που επιχειρούν να το κρύψουν από την εικονική επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.  (Περί αυτού θα επανέλθω). 

Τι μας λένε οι εμπνευστές περί της εκπαίδευσης του μέλλοντός μας και πιο συγκεκριμένα  για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις; 

«Α. Προς το παρόν οι τελικές εξετάσεις να συνεχίσουν να οργανώνονται πανελλαδικά με κοινά θέματα. 

Β. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα. 

Γ. Υπό αυτό το πρίσμα, σε βάθος χρόνου και όταν ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτήσει πάγια, ανεξάρτητα και αυτόνομα χαρακτηριστικά και γίνει αποδεκτή από την κοινωνία θα είναι δυνατόν οι τελικές Πανελλαδικές Εξετάσεις να αντικατασταθούν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις ή και από εργασίες που θα κάνουν οι μαθητές και μαθήτριες για τη λήψη του Απολυτηρίου» (ΙΕΠ).  

Λίγες ημέρες πριν είχαμε δημοσιεύσει άρθρο με τον τίτλο «Οι Πανελλαδικές ‘καταργούνται’, ζήτω οι Πανελλαδικές», που αποδίδει απόλυτα το συμβάν του πρωτόγνωρου παραλογισμού των ιθυνόντων. Είναι εντυπωσιακά μοναδικοί στην ιστορία της εκπαίδευσης και απόλυτα γραφικοί στη συνείδηση των εκπαιδευτικών. Δηλαδή όλη αυτή η φασαρία έγινε για να μας πουν το τι θα πρέπει να γίνει στο βάθος του χρόνου; Το έργο τους είναι για να νομοθετήσουν για το «σήμερα» ή για το βάθος του χρόνου; Στο βάθος του χρόνου θα τους ξαναβρούμε, για να μας πουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε; 

Πού είναι το Εθνικό Απολυτήριο; Αυτό το απολυτήριο που προτείνουν, είναι από εθνικής χροιάς πιο πίσω και από το απολυτήριο που ίσχυε δύο χρόνια πριν και το κατάργησαν γιατί δήθεν θα καταργούσαν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Αν λοιπόν στο «Εθνικό Απολυτήριο» μετράνε οι προφορικοί βαθμοί των τετραμήνων κατά 80%, ως προς τι ο χαρακτηρισμός περί «Εθνικού Απολυτηρίου»; Είναι δύσκολο να κατανοήσουν το τι θα γίνει στη συνέχεια, όταν θα έχουμε έκρηξη της προφορικής βαθμολογίας και τα ποσοστά των «αριστούχων» θα υπερβούν κάθε ιστορικό προηγούμενο και κάθε ευρωπαϊκό αντίστοιχο; 

Εκτός αν με αυτό τον τρόπο επιδιώκουν να …αυξήσουν το βαθμολογικό στάτους των Ελλήνων μαθητών και μετά να καμαρώνουν για αυτή την «επιτυχία» ως αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής τους «μεταρρύθμισης»! Δεν έχουν ακούσει άραγε γιατί καταργήθηκε η συμμετοχή κατά 25% των βαθμών των τριών τάξεων του Λυκείου στη βαθμολογία για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά τη δεκαετία του 1980; Δεν ζούσαν τότε στην Ελλάδα; Δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι αν ισχύσει αυτό το σύστημα, θα διαλύσουν το λύκειο; Είναι τόσο έντονος ο λαϊκισμός τους που έχει υπονομεύσει κάθε ίχνος ορθολογισμού τους ή μήπως είναι τόσο άσχετοι που δεν ξέρουν περί τίνος ακριβώς ασχολούνται;   

Είναι τόσο πλούσιο το υλικό του ανορθολογισμού και του παραλογισμού που έχουν δώσει, που δυστυχώς θα ασχοληθούμε επί μακρόν με αυτό αφήνοντας (και πάλι δυστυχώς) κατά μέρος την ουσία της εκπαίδευσης και την πραγματική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη.. 

Υ.Γ.

1. Αν όλη αυτή η συγκεκριμένη αντίληψη και πρακτική περί αντιμετώπισης ενός θέματος και περί εμφάνισης ενός σχεδίου γινόταν από έναν εκπαιδευτικό στη διαδικασία της διδασκαλίας του, οι μαθητές θα έκαναν το σταυρό τους… 

2. Ελπίζω να αμειφθούν ηθικά από την Πολιτεία οι συμμετέχοντες στην όλη υπόθεση. 

3. Εκτιμώ ότι ο ιστορικός της εκπαίδευσης θα έχει δυσκολίες ερμηνείας των γεγονότων…
 

Γραμματέας της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (ΠΕΚ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher 750 ευρώ: Εάν πήρες ΚΑΥΑΣ κλείδωσε το επίδομα εδώ με ένα κλικ στο ΕΚΕΚ

Αυτά είναι τα ελληνικά επώνυμα που προέρχονται από αλβανικές λέξεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδικός σταθμός
Αναγκαία η αύξηση των voucher και οι μόνιμοι διορισμοί σε παιδικούς σταθμούς
Απαιτείται σημαντική αύξηση των voucher και μόνιμοι διορισμοί σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και κέντρα δημιουργικής απασχόλησης
Αναγκαία η αύξηση των voucher και οι μόνιμοι διορισμοί σε παιδικούς σταθμούς
papaioannou
Νίκος Παπαϊωάννου: Τα κριτήρια για την κατανομή της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων
Καθορίστηκαν τα κριτήρια κατανομής της ετήσιας τακτικής επιχορήγησης στα Πανεπιστήμια με απόφαση του Νίκου Παπαϊωάννου - Μέχρι 15 Σεπτεμβρίου οι...
Νίκος Παπαϊωάννου: Τα κριτήρια για την κατανομή της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων
ANERGIA
Χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν να αποκλειστούν από το επίδομα ανεργίας
Σύμφωνα με τον Σύλλογο, η εφαρμογή των νέων όρων εγκυμονεί τον κίνδυνο αποκλεισμού χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αφήνοντάς τους χωρίς την...
Χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν να αποκλειστούν από το επίδομα ανεργίας
saek
Η Τριμελής Επιτροπή που θα αποφασίσει για τους νέους Διευθυντές σε 112 ΣΑΕΚ
Ανακοινώθηκαν τα μέλη της Επιτροπής που θα αναλάβει τις κρίσεις για 112 Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (πρώην ΙΕΚ)
Η Τριμελής Επιτροπή που θα αποφασίσει για τους νέους Διευθυντές σε 112 ΣΑΕΚ