Thumbnail
Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

Προτεραιότητα στην ειδική αγωγή τώρα!

      Η πολιτική και εκπαιδευτική προτεραιότητα στην ειδική αγωγή προκύπτει επιτακτικά για πολλούς και σημαντικούς λόγους. Δεν αποτελεί κάποιου είδους παραχώρηση αλλά μορφωτικό και κοινωνικό δικαίωμα για την πρώτιστη επιλογή της διαρκούς και συστηματικής προαγωγής «ίσων ευκαιριών γι’ όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες». 

      Η σημερινή κρίση – μαζί με το μείζον ζήτημα της υπέρβασής της -  επιτάσσει τη στήριξη εκείνων των κοινωνικών ομάδων που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες. Και οι ανάγκες αυτές δεν οριοθετούνται μόνο στο οικονομικό πεδίο αλλά με βάση το γενικότερο κοινωνικό και πολιτισμικό, ανθρωπιστικό και εκπαιδευτικό πεδίο. Ένα μεγάλο μέρος των παιδιών και των νέων με αναπηρία που βρίσκονται σε σχολική ηλικία είναι σήμερα έξω από την εκπαίδευση – στοιχείο πρωτόγνωρο για ευρωπαϊκή χώρα -, απόρροια της ελλειμματικής εκπαιδευτικής πολιτικής των κυβερνήσεων. Ιδιαίτερα για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η συμμετοχή των μαθητών αυτών στη «σχολική πραγματικότητα» είναι απαράδεκτα μικρή.

      Η Ειδική Αγωγή αποτελεί μια σύγχρονη μεταρρυθμιστική πρόταση στην εκπαίδευση που μπορεί να μετασχηματίσει σε πιο προοδευτικές κατευθύνσεις συνολικά το ελληνικό σχολείο. Προκρίνει ένα «σχολείο για όλα τα παιδιά», τη φοίτηση των παιδιών στο σχολείο της γειτονιάς τους. Συνθέτει ένα νέο περιεχόμενο στην ουμανιστική θεώρηση της εκπαίδευσης, που ανατρέπει παγιωμένες προκαταλήψεις και μεσαιωνικές διακρίσεις της σύγχρονης ιστορίας μας. Είναι μια ριζοσπαστική επιστημονική θεώρηση στην εκπαίδευση και στη γενικότερη μόρφωση των παιδιών και των νέων.

     Βασικός παράγοντας για την προαγωγή της Ειδικής Παιδαγωγικής είναι η άρτια επιστημονική και εκπαιδευτική κατάρτιση των εκπαιδευτικών, που θα αναλάβουν αυτό τον κρίσιμο κοινωνικό και μορφωτικό ρόλο. Οποιαδήποτε άλλη λύση όχι μόνο δεν προωθεί τις βασικές αρχές της ειδικής αγωγής αλλά δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα στην όλη προσπάθεια για μια «ενιαία εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, για όλους τους νέους».

      Αντί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε μια ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος, διαμορφώνει ένα περισσότερο επιβαρυμένο και ανορθολογικό περιεχόμενο στο ζήτημα των εκπαιδευτικών που θα διδάσκουν στα σχολεία ειδικής αγωγής. Προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών από την εφαρμογή του 3ου Μνημονίου με ισοπεδωτικό τρόπο παραβλέποντας κάθε επιστημονική και παιδαγωγική αντίληψη και ισοπεδώνοντας τις βασικές αντιλήψεις που προκύπτουν τόσο από τις Διεθνείς Διακηρύξεις όσο και από την αναγκαία εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία. Αντί να προκρίνονται οι εκπαιδευτικοί που είναι κατάλληλα καταρτισμένοι, όπως επιτάσσει η Παιδαγωγική και η επιστήμη, αυτοί υπολείπονται έναντι των υπόλοιπων εκπαιδευτικών με θεσμικό τρόπο μέσα από μια απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση.

      Έτσι,  το Σεπτέμβριο του 2016 ψήφισε την τροπολογία με ΦΕΚ 159/Α/6-9-2016 «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» το άρθρο 48 της οποίας περιλαμβάνει «Ρύθμιση θεμάτων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», όπου αναφέρει ότι «μπορούν πλέον να αποσπώνται σε δομές ειδικής αγωγής μόνιμοι εκπαιδευτικοί ακόμη και χωρίς κανένα απολύτως προσόν» (!!!) σε περίπτωση αδυναμίας πλήρωσης των κενών.

      Είναι απαράδεκτο να γίνεται άλλη μια διάκριση σε βάρος των βασικών φορέων της ειδικής αγωγής, των κατάλληλα καταρτισμένων εκπαιδευτικών, και αντί να ανοίγουμε νέους δρόμους στην εκπαίδευση να γυρίζουμε πίσω στις εποχές των προκαταλήψεων και των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων για την ειδική αγωγή αλλά και για όλους τους μαθητές.

      Απαιτούμε:

·        Να ισχύουν τα ίδια κριτήρια διορισμού μεταξύ των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και των μόνιμων εκπαιδευτικών.

·        Να αναπτυχθεί αυτόνομα η ειδική αγωγή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως συμβαίνει σ’ όλες τις χώρες της Ευρώπης.

·        Να υπάρχει ισονομία στη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, όπως όλων των υπόλοιπων εκπαιδευτικών.

Η Γραμματεία της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (ΠΕΚ)

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 22/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kriti
Χανιά: Ο Κρητικός που σκότωσε Γερμανό αλεξιπτωτιστή με μια πέτρα και ο θρυλικός πίνακας στον Γαλατά
Δεν έγινε ποτέ ξανά στην Ευρώπη ένας άοπλος ή άθλια εξοπλισμένος λαός, να πολεμήσει άρτια εξοπλισμένους και εκπαιδευμένους στρατιώτες…
Χανιά: Ο Κρητικός που σκότωσε Γερμανό αλεξιπτωτιστή με μια πέτρα και ο θρυλικός πίνακας στον Γαλατά
sxol_eksoterikou.jpg
Γκουδούλας : Στον... «αέρα» σχολικό συγκρότημα 900 ελληνόπουλων στο Μόναχο
H υπόθεση αυτή αφορά κοντά  στους 900 μαθητές- Ελληνόπουλα - Τι δήλωσε ο καθηγητής – ερευνητής στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου, Θωμάς Γκουδούλας
Γκουδούλας : Στον... «αέρα» σχολικό συγκρότημα 900 ελληνόπουλων στο Μόναχο