Με αφορμή την είσοδο στις Ανώτατες Σχολές υποψηφίων με βαθμολογία που δεν ξεπερνάει το 2 και το 3 στην κλίμακα του 20 γνωστοί πρωθιερείς του νεοφιλελευθερισμού βρήκαν και πάλι την ευκαιρία να ξεσκονίσουν τα γνωστά ρεφρέν τους!
Ανοίγοντας στο διαπασών τις σειρήνες της εκπαιδευτικής τρομολαγνείας, υποκαθιστώντας την αναζήτηση των αιτίων από τη διαπίστωση των αποτελεσμάτων, κινητοποιεί τις συνήθεις κοινοτοπίες με τις οποίες τρέφεται η κοινή γνώμη, σερβίροντας της το «αυτονόητο»: Επιτέλους δεν μπορεί κανείς να εισάγεται με «λευκή κόλλα» !
Κανένας, φυσικά, δεν μπορεί να αισθάνεται ευχαριστημένος με το γεγονός της πρόσβασης στις Ανώτατες Σχολές υποψηφίων που δεν μπορούν να γράψουν περισσότερο από 2, 3 ακόμη και 5 μονάδες στην κλίμακα του 20. Αλλά οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε, ξύνοντας το λούστρο του επίσημου λόγου, ότι η ρύθμιση της βάσης του 10 δεν αποτέλεσε παρά μια ταξική φραγή, αλλά και έναν παραπλανητικό επίδεσμο στο χαραγμένο σώμα του σχολείου της ακριβοπληρωμένης αμάθειας.
Η θεσμοθέτηση της βάσης του 10 έγινε επί υπουργίας Μ. Γιαννάκου τον Σεπτέμβριο του 2005. Το βασικό επιχείρημα ήταν ότι «δεν μπορεί κάποιοι με απορριπτικές βαθμολογίες να εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» και ακολουθούσε η επίσημη υπόσχεση ότι «με τη βάση του 10 οι μαθητές θα αναγκαστούν να διαβάσουν περισσότερο και το επίπεδο των σχολών θα ανέβει».
Το γεγονός ότι οι βαθμολογικές επιδόσεις βρίσκεται σε ευθεία εξάρτηση της δυσκολίας ή της ευκολίας των θεμάτων και ότι ο θεματοθέτης μπορεί να δημιουργεί άλλοτε πληθωρισμό άριστων βαθμολογιών και άλλοτε εκατόμβες βαθμολογιών κάτω από τη βάση δεν φαίνεται να απασχολούσε την πολιτική ηγεσία. Παράλληλα το γεγονός ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι διαγωνισμός που έχει αποκλειστικό σκοπό να κατατάξει τους υποψηφίους σε μια σειρά ώστε να εισαχθούν όσοι προβλέπονται, έμενε στην αφάνεια.
Τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη εφαρμογή της βάσης του 10 διαψεύστηκαν πανηγυρικά όλοι οι μύθοι με τους οποίους η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε ντύσει την απόφασή της. Καμία βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος δεν υπήρξε, καθόλου δεν ανέβηκε το επίπεδο των μαθητών. Αντίθετα, μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των εισακτέων, αυξήθηκε η πελατεία των λεγόμενων κολεγίων, για τα οποία καμία βάση του δέκα δεν ίσχυε όταν ηχούσαν τα δίδακτρα.
Από τότε και κάθε χρόνο, με αφορμή το γεγονός ότι μια χούφτα τμήματα ανοίγουν τις πύλες τους με βαθμολογία 2, 3 και 4 κάποιοι εξακολουθούν με εισαγγελικό τρόπο να κουνάνε το δάχτυλο, ρίχνοντας την ευθύνη για τις χαμηλές βαθμολογίες στο δημόσιο σχολείο, στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, απαιτώντας, μέσα από μια καλοστημένη επιχείρηση πριμοδότησης γνωστών κοινοτοπιών, να επανέλθει η βάση του 10 με στόχο τον ουσιαστικό περιορισμό του αριθμού εισακτέων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη