ΑΘΡΟΕΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ/ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΒΡΗΚΕ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ!
ΑΠΟ ΤΑ ΗΔΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΑ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΑ ΜΙΣΑ!
ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝΑΖΟΝΤΑ ΑΡΙΘΜΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ!
Η κυβέρνηση, μετά την τροπολογία με την οποία καταργεί τα τμήματα ένταξης και τη «ρύθμιση» με την οποία καταδικάζει χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία και τη μόνιμη ελαστική εργασία, τώρα κλείνει και νηπιαγωγεία! Σα να μην έφτανε το γεγονός ότι και αυτή, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, άφησε έξω από το δημόσιο νηπιαγωγεία 60.000 προνήπια, τώρα πετάει έξω και νήπια! Έτσι προχωρά στο «εξορθολογισμό» και της Προσχολικής Αγωγής (ΠΑ), πιστή στην υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής και στις κατευθύνσεις της ΕΕ.
Πριν προλάβει η εκπαιδευτική κοινότητα να συνειδητοποιήσει ότι η εξαγγελία για δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή αποτελεί μια ακόμη εξαγγελία εντυπωσιασμού και παραπλάνησης (ίδιας τακτικής με αυτής των προηγούμενων κυβερνήσεων), αφού τέσσερις μήνες μετά καμιά ενέργεια δεν έχει δρομολογηθεί ως προς την κατεύθυνση της υλοποίησής της (καταγραφή παιδιών, εύρεση κτιρίων, διορισμοί κ.ά.)…
Πριν προλάβει η εκπαιδευτική κοινότητα να υπερασπίσει τη διακριτότητα του ρόλου του Νηπιαγωγείου από αυτόν του παιδικού σταθμού, εν μέσω του πολέμου που της κήρυξαν ομάδες εντός κι εκτός κυβέρνησης, που υποβάλλουν προτάσεις τις οποίες καμουφλάρουν με ευρωπαϊκή, αλλά και μελετών του ΟΟΣΑ επικάλυψη, για ενοποίηση Παιδικών Σταθμών – Νηπιαγωγείων και κατάργηση της υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής…
Μια καινούρια τροπολογία-πατέντα του Υπουργείου Παιδείας κατατέθηκε στη Βουλή, η οποία θα δημιουργήσει κύματα ενθουσιασμού στους θεσμούς για τον ευφυή σχεδιασμό της και την αποτελεσματικότητά της ως προς την κατεύθυνση της θεαματικής μείωσης του κόστους στην Προσχολική εκπαίδευση! Ούτε οι ίδιοι οι θεσμοί δεν θα μπορούσαν να καταστρώσουν ένα τέτοιο σχέδιο που να ορίζει, ότι ο ελάχιστος αριθμός νηπίων ανά τμήμα θα καθορίζεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται όσο το δυνατό μεγαλύτερο δημοσιονομικό όφελος. Θα είναι για τις απομακρυσμένες περιοχές 5 νήπια α και β ηλικίας, αλλά για τα αστικά κέντρα 14 (από 7 που οριζόταν έως σήμερα σε όλη την επικράτεια σύμφωνα με τον Ν.4264 ΦΕΚ118/A/15-5-14 αρ.45 παρ.18).
Συγκεκριμένα,
με το άρθρο 35 παράγραφος 1α του νομοσχεδίου "Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις", ο ελάχιστος αριθμός των 7 νηπίων α και β ηλικίας για την ίδρυση-λειτουργία Νηπιαγωγείων αυτόματα θα διπλασιαστεί για Νηπιαγωγεία αστικών περιοχών τα οποία θα λειτουργούν μόνο αν έχουν 14 νήπια α και β ηλικίας! Για τις ημιαστικές περιοχές και την επαρχία θα αποφασίζουν οι περιφερειακοί διευθυντές για το ποιο Νηπιαγωγείο θα χαρακτηρίζεται ως απομακρυσμένο.
Το κάθε Νηπιαγωγείο θα έχει το δικό του ιδιότυπο «barcode» και ανάλογα με το χαρακτηρισμό του θα λειτουργεί ως απομακρυσμένο ή όχι (5 νήπια ή 14 νήπια).
Είναι κατανοητό ότι η σημασία που έχει ο χαρακτηρισμός είναι καθοριστική για τη λειτουργία Νηπιαγωγείου ή την κατάργησή του. Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων θα δημιουργηθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις, αφού κοντινά Νηπιαγωγεία θα έχουν διαφορετικό χαρακτηρισμό και άλλα θα μπορούν να λειτουργήσουν, ενώ άλλα θα καταργηθούν ή θα συγχωνευτούν. Τμήματα με μικρό αριθμό παιδιών τα οποία στεγάζονται σε μικρές αίθουσες –φαινόμενο συνηθισμένο λόγω της ελλιπούς μέριμνας για το κτιριακό, θα βρίσκονται στο έλεος της αβεβαιότητας για το θέμα της αναστολής της λειτουργίας τους.
Αρχίζουν λοιπόν αθρόες συγχωνεύσεις- καταργήσεις Νηπιαγωγείων ιδιαίτερα στην επαρχία, στην οποία τα παιδιά θα υποχρεώνονται να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις για να φοιτήσουν σε Νηπιαγωγείο, με ό,τι κινδύνους εγκυμονεί αυτό. Επιπλέον, θα αυξηθεί κατακόρυφα το ποσοστό διαρροής στην υποχρεωτική αυτή βαθμίδα της εκπαίδευσης, λόγω του γεγονότος ότι πολλοί γονείς δε θα δεχτούν να στείλουν τα παιδιά τους σε Νηπιαγωγεία τα οποία δεν είναι κοντά στον τόπο κατοικίας τους.
Είναι αλήθεια ότι σε μία τέτοια οριακή κατάσταση που βιώνουμε ως χώρα και ως εκπαίδευση, το έδαφος είναι πρόσφορο για τη στοχευμένη από το Υπουργείο Παιδείας, μεθόδευση της διαμόρφωσης και προβολής προτάσεων από κάποιες σκιώδεις ομάδες του χώρου της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης προκειμένου να προωθηθούν νομοσχέδια με αντιπαιδαγωγικό και αντιεκπαιδευτικό, αλλά «φιλικό προς τους θεσμούς» χαρακτήρα μνημονιακής πολιτικής.
Εμείς παλέψαμε και συνεχίζουμε να παλεύουμε:
- για το «Νηπιαγωγείο του χωριού ή της γειτονιάς», το Νηπιαγωγείο όπου το νήπιο (4-6 ετών) δε χρειάζεται να κάνει χιλιόμετρα για να το προσεγγίσει,
- για το Νηπιαγωγείο όπου ο αριθμός των παιδιών να μην υπερβαίνει τα 15 ανά τμήμα (πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας εδώ και χρόνια τεκμηριωμένο πλήρως από παιδαγωγική άποψη).
Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να κλείσει σχολεία με γνώμονα τις καταστροφικές για την εκπαίδευση πολιτικές λιτότητας και το όφελος από τη μείωση του δημοσιονομικού κόστους.
· Απαιτούμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να αποσύρει αυτή τη νομοθετική ρύθμιση, η οποία έχει ως στόχο τη συρρίκνωση και τη διάλυση της προσχολικής εκπαίδευσης
· Καλούμε τη ΔΟΕ να αναλάβει πρωτοβουλίες για την απόσυρση της επίμαχης διάταξης
· Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε εγρήγορση και να ανοίξουν τη συζήτηση σχετικά με το θέμα στα πλαίσια των Συλλόγων Διδασκόντων
Συμπεριλαμβάνουμε το αίτημα για απόσυρση της επίμαχης διάταξης στα αιτήματα της κινητοποίησης της Παρασκευής 15 Απρίλη και καλούμε σε μαζική και δυναμική συμμετοχή.
Το θέμα μας αφορά όλους, γιατί αν το Υπουργείο διπλασιάζει αυθαίρετα τον ελάχιστο αριθμό παιδιών για λειτουργία Νηπιαγωγείου, το οποίο ανήκει στην υποχρεωτική εκπαίδευση, ανοίγει ο δρόμος και για ανάλογες ρυθμίσεις σε επίπεδο τμήματος (πχ. αύξηση ελαχίστου αριθμού μαθητών για δημιουργία ολοήμερου τμήματος κά.) και στην υπόλοιπη εκπαίδευση.
Συναδέλφισσες –οι,
Είναι σαφές ότι τα μεγάλα ζητήματα του Νηπιαγωγείου όπως η δίχρονη υποχρεωτική δημόσια Προσχολική Αγωγή, η εφαρμογή του ωραρίου των Νηπιαγωγών (διανύουμε τον τέταρτο χρόνο από την ψήφιση του νόμου και δεν έχει εκδοθεί υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του) το κτιριακό, η αποδυνάμωση του Ολοήμερου και άλλα πολύ σημαντικά προβλήματα δεν απασχολούν το Υπουργείο, αφού καμιά ενέργεια δεν έχει γίνει προς την κατεύθυνση της επίλυσής τους.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει να αναλάβουμε δράση με την ενεργό συμμετοχή μας (κατάθεση κειμένων –προτάσεων–συμμετοχή σε ομάδες) στο πλαίσιο των διεργασιών για την ημερίδα για την Προσχολική Αγωγή, που θα γίνει από τη ΔΟΕ στην Αθήνα στα τέλη Μαΐου.
Είναι πολύ σημαντικό να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, να κάνουμε προτάσεις και ολοκληρωμένα σχέδια για το Νηπιαγωγείο, αλλά και να σταματήσουμε τη ροή της εφαρμογής αυτής της επικίνδυνης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής προτού μας συμπαρασύρει όλους, παιδιά, εκπαιδευτικούς και κοινωνία. Ήδη το πλήγμα που έχουν επιφέρει οι μνημονιακές πολιτικές στην εκπαίδευση είναι πολύ μεγάλο.
Η δύναμή μας είναι μεγάλη και φαίνεται στις δύσκολες στιγμές. Φάνηκε στον αγώνα κατά της αξιολόγησης-χειραγώγησης. Θα φανεί και τώρα!
Να τους σταματήσουμε και να σχεδιάσουμε τη δική μας εκπαιδευτική πολιτική για το Νηπιαγωγείο με βάση το Νηπιαγωγείο που οραματιζόμαστε! Γιατί μόνο εμείς έχουμε τη δύναμη που μας δίνει η δουλειά μας καθημερινά, ο αγώνας μας!
Απαιτούμε να πάρει πίσω η κυβέρνηση τη ρύθμιση για την Προσχολική Αγωγή
ΟΛΕΣ & ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΑΠΡΙΛΗ 11.30
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Φώτης Μαντζώρος Μαρίνα Ζαχαροπούλου
Παραθέτουμε την απόφαση της ΔΟΕ με Αρ. πρωτ. 542/1-4—2016 που έχουμε ήδη κοινοποιήσει
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Το Νηπιαγωγείο επιτελεί έργο αποφασιστικής σημασίας για την αναβάθμιση όλης της εκπαίδευσης σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου. Τα αποτελέσματα πολλών ερευνών παγκόσμια αποδεικνύουν τα σημαντικά οφέλη για τα παιδιά που έχουν παρακολουθήσει υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης. Η προσβασιμότητα και συμμετοχή σε τέτοια προγράμματα έχει μακροπρόθεσμα ευεργετικά αποτελέσματα τόσο στη σχολική πορεία όσο και στη ζωή των παιδιών. Επίσης, συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα της αντιστάθμισης ποικίλων ανισοτήτητων και δυσκολιών που αντιμετωπίζουν παιδιά, τα οποία προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα. Η δίχρονη Προσχολική Αγωγή δίνει τη δυνατότητα πρώιμης ανίχνευσης τυχόν δυσκολιών και συστηματικής προληπτικής παρέμβασης.
Στην Ελλάδα, τα ποσοστά προσβασιμότητας σε δομές Προσχολικής Εκπαίδευσης για τα παιδιά 4 χρόνων είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Κάθε χρόνο 60.000 χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός Νηπιαγωγείου μια και η φοίτηση εκεί είναι συνήθως θέμα τύχης και αποτέλεσμα κληρώσεων. Η εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών και στο χώρο της εκπαίδευσης πλήττει καίρια την προσχολική αγωγή (κατάργηση νηπιαγωγείων, αδιοριστία, ελλείψεις υποστηρικτικών δομών κλπ.).
Η θέσπιση της υποχρεωτικής φοίτησης για το ένα έτος προσχολικής αγωγής έγινε το 2006 έπειτα από αγώνες δεκαετιών και αποτελεί κατάκτηση της μεγάλης απεργίας του κλάδου. Η ικανοποίηση του αιτήματος της Δ.Ο.Ε. για την υποχρεωτική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής γίνεται αντικείμενο επικοινωνιακών κόλπων από την πλευρά του Υπουργείου.
Οι ανέξοδες εξαγγελίες του κ. Υπουργού για δίχρονη Προσχολική Αγωγή τη στιγμή που οι υπάρχουσες κτιριακές υποδομές είναι ανεπαρκείς (και σε ένα μεγάλο βαθμό ακατάλληλες) για την κάλυψη των αναγκών των νηπίων ενώ οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών είναι ζητούμενο δίχως απάντηση, φανερώνουν περιφρόνηση προς το θεμελιώδη ρόλο της προσχολικής αγωγής και το έργο των λειτουργών της.
Είναι αυτονόητο ότι δεν νοείται ως δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή η έμμεση ιδιωτικοποίηση μέσω παροχής voucher προς τους γονείς των προνηπίων, ή την εκχώρηση της στους δήμους κάτι που μας βρίσκει απόλυτα αντίθετους. Η προσχολική αγωγή γενικεύεται μόνο μέσα από τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών και την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών ώστε να καλυφθούν πλήρως οι εκπαιδευτικές ανάγκες νηπίων και προνηπίων.
Το έργο των Νηπιαγωγών είναι εξαιρετικά δύσκολο και επιβαρύνεται λόγω των μεγάλων σε αριθμό παιδιών τμημάτων, του οξύτατου κτιριακού προβλήματος που αντιμετωπίζουν τα Νηπιαγωγεία (πολλά από τα οποία στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια), της υποχρηματοδότησης και της επιφόρτισης των προϊσταμένων με διοικητικά καθήκοντα.
Είναι επιτακτική ανάγκη να εκπονηθεί και να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατό, ένα οργανωμένο και μελετημένο σχέδιο για το Νηπιαγωγείο, το οποίο θα παρέχει σε όλα τα παιδιά 4-6 χρόνων δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.
Διεκδικούμε:
•Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν, δεκατετράχρονο σχεδιασμό για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο – Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο).
•Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 χρονών, στα Δημόσια Νηπιαγωγεία με την αναλογία 1 προς 15.
•Άμεση έκδοση Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο των νηπιαγωγών μετά τη θεσμοθέτησή του με το Ν. 4115/2013 λαμβανομένων υπ' όψιν των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν.
•Ανέγερση νέων κτιριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής .
•Να προσδιοριστεί άμεσα η οργανικότητα των Νηπιαγωγείων αφού ληφθούν υπ' όψιν και οι ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας σύμφωνα με το Ν. 4115/13 και να αποδοθεί η οργανικότητα που αντιστοιχεί σε κάθε Νηπιαγωγείο ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών.
•Τα ολοήμερα Νηπιαγωγεία να λειτουργούν μέσα από τις κατάλληλες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, με το κατάλληλο βοηθητικό προσωπικό.
•Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε όλα τα νηπιαγωγεία και στελέχωσή τους με νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής.
•Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και τον άμεσο διορισμό των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.
•Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς νηπίων και προνηπίων.
Το ΔΣ της ΔΟΕ εκτιμά ότι το ζήτημα της προσχολικής αγωγής βρίσκεται σε ιδιαίτερα κρίσιμο σημείο: η συνέχιση της υποβάθμισης της προσχολικής αγωγής (κτιριακό, υπερπληθή τμήματα, προνήπια που μένουν εκτός δημόσιου Σχολείου, αδιοριστία κλπ.)- όπως και του δημόσιου Σχολείου γενικότερα, η σαφής προσπάθεια ιδιωτικοποίησης (μέσω των voucher) αλλά και οι ανέξοδες επικοινωνιακού τύπου εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας δημιουργούν ένα νέο τοπίο.
Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις το ΔΣ της ΔΟΕ αναλαμβάνει πρωτοβουλία ώστε με τον πιο ενωτικό τρόπο τόσο στο εσωτερικό του κλάδου όσο και στην κοινωνία να αναδείξει και να επιλύσει τα τεράστια ζητήματα της προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Σε αυτά τα πλαίσια ανοίγει τη συζήτηση στον κλάδο και στην κοινωνία
Καλεί τους Συλλόγους εκπαιδευτικών να συζητήσουν το ζήτημα τόσο με τους συναδέλφους (με όποιον τρόπο κρίνουν προσφορότερο πχ. Γενικές Συνελεύσεις, ανοιχτά καλέσματα Νηπιαγωγών) όσο και με την κοινωνία (πχ. συσκέψεις με γονείς).
Προγραμματίζει ημερίδα πριν τη λήξη του σχολικού έτους, περί τα τέλη Μαΐου, με τη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών της περιοχής πραγματοποίησης και τουλάχιστον ενός εκπροσώπου από κάθε Σύλλογο της Χώρας καθώς και εισηγήσεις Πανεπιστημιακών οι οποίοι στηρίζουν το αίτημα της δίχρονης υποχρεωτικής Αγωγής. Εκτιμά ότι η εκπροσώπηση του συλλόγου, όπου είναι αυτό δυνατό, από συνάδελφο Νηπιαγωγό θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο την διεξαγωγή της συζήτησης. Τα έξοδα μετακίνησης θα επιβαρύνουν τους Συλλόγους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη