Thumbnail
Σύνοδος Πρυτάνεων

Υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης: Κλίμα συμφωνίας για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στα Πανεπιστήμια, εθνικός διάλογος για την Παιδεία

Εξερχόμενος από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, δήλωσε σε εκπροσώπους των ΜΜΕ:

«Η κυβέρνηση και οι πρυτάνεις έχουμε μια κοινή αγωνία να βοηθήσουμε το Πανεπιστήμιο. Αυτό το θεσμό που έχει συμβάλει τα μέγιστα και μπορεί να συμβάλει  στην ανάπτυξη της χώρας και την προκοπή του λαού. Να το βοηθήσουμε μέσα σε συνθήκες οικονομικής  δυσπραγίας να αποτελέσει μοχλό μιας νέας αναγεννητικής προσπάθειας της χώρας.
Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο πρέπει να το βοηθήσουμε όλοι και από μέσα και από έξω.  Είχαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα ανταλλαγή απόψεων, είμαστε σε κοινή πορεία υπάρχει συναντίληψη. Όποια προβλήματα  λειτουργικά και επείγοντα προκύψουν συναινετικά θα τα επιλύσουμε.
Για τα οικονομικά ζητήματα που οι Πρυτάνεις επεσήμαναν, αυτά είναι γνωστά σε όλους μας, με τις συνεχείς περικοπές τα τελευταία χρόνια της κρατικής επιχορήγησης. Αυτά είναι θέματα που αφορούν όλους μας,  δεν αφορούν μόνο το Πανεπιστήμιο  αλλά ολόκληρη την ελληνική  οικονομία. Εχουμε σκέψεις για να περιστείλουμε έξοδα που επιβαρύνουν  το Πανεπιστήμιο, όπως  για παράδειγμα το ενεργειακό κόστος. Είμαστε σε μία διαδικασία συζήτησης με τη ΔΕΗ, προκειμένου  να εντάξουμε τα Πανεπιστήμια στα μειωμένα τιμολόγια.
Θα κουβεντιάσουμε και με την ΚΕΔΕ προκειμένου να συμφωνήσουμε σε μία μείωση ή και απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη, διότι νομίζουμε ότι τα Πανεπιστήμια που προσφέρουν στην τοπική ανάπτυξη και την οικονομία θα πρέπει να ενισχυθούν από τους τοπικούς φορείς.
Υπάρχουν ακόμη σκέψεις όπως η αξιοποίηση των κληροδοτημάτων και για μια πιο ευέλικτη διαδικασία, όπως τα θέματα της καθαριότητας και της ασφάλειας. Να φύγουμε από το ακριβό εργολαβικό μοντέλο και να οδηγηθούμε  σε φθηνότερες και αποδοτικότερες υπηρεσίες  για το Πανεπιστήμιο».
Σε ερώτηση για τον εθνικό διάλογο ο κ. Φίλης απάντησε:
«Δεν βιαζόμαστε να έχουμε ένα έτοιμο νομοσχέδιο. Αντιθέτως επισπεύδουμε τον εθνικό διάλογο προκειμένου ως την Άνοιξη να έχουμε ορισμένες καταλήξεις σε μείζονα ζητήματα για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και ειδικότερα για τα Πανεπιστήμια, αξιοποιώντας το δημοσιοποιημένο νομοσχέδιο  αλλά και τις προτάσεις που θα κατατεθούν, σε έναν απροκατάληπτο και  ευρύ διάλογο. Ο διάλογος δεν θα περιοριστεί σε κάποιες κουβέντες σε  μία  επιτροπή αλλά θα αγκαλιάσει το σύνολο των εκπαιδευτικών μονάδων
Οι βασικές μεταρρυθμίσεις του νόμου είναι αντικείμενο διαλόγου».
Σε ερώτηση αν ετέθη από τους Πρυτάνεις το θέμα της έκδοσης ΠΝΠ για τις εκλογές των πρυτανικών αρχών στα Πανεπιστήμια είπε:
«Νομίζω ότι υπάρχει κλίμα συμφωνίας για την αποκατάσταση του δημοκρατικού δικαιώματος των Πανεπιστημιακών να μπορούν να έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν».
Σε ερώτηση για το πώς σχολιάζει την επίθεση εναντίον Πανεπιστημιακού του ΕΚΠΑ σχολίασε:
«Προφανές είναι ότι κάθε πράξη βίας μας βρίσκει αντίθετους. Στο Πανεπιστήμιο, πρέπει να υπάρχει διάλογος και συνεργασία . Ακόμη  και για τις θέσεις που λογικό είναι να υπάρχει διαφορά απόψεων εντός του Πανεπιστημίου δεν πρέπει αυτές να καταλήγουν σε πράξεις βίας.
Θα ήθελα όμως για μια ακόμα φορά να τονίσω ότι το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι οι διώξεις που έχουν ασκηθεί εναντίον των λεγόμενων διαθεσίμων και άλλων  συνδικαλιστών, σε κάθε περίπτωση δεν έχουν καμία βασιμότητα. Οι άνθρωποι έχουν δικαιωθεί  για τους αγώνες που έχουν κάνει και επιστρέφουν στο Πανεπιστήμιο».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανελλ
Οδηγίες και περσινά θέματα για τις εξετάσεις στα Μαθηματικά ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.
Οδηγίες για την εξέταση των Μαθηματικών στις προαγωγικές και Απολυτήριες εξετάσεις των ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ.,Π.ΕΠΑ.Λ. και ΕΝΕΕΕΓΥΛ
Οδηγίες και περσινά θέματα για τις εξετάσεις στα Μαθηματικά ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.
EIDIKI-AGOGI
Τι θα ισχύσει για προσλήψεις και διορισμούς εκπαιδευτικών το 2025: Μέχρι πότε ισχύουν οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής του ΑΣΕΠ
Τι προβλέπει ο νόμος για την ισχύ των Πινάκων Κατάταξης στην Ειδική Αγωγή
Τι θα ισχύσει για προσλήψεις και διορισμούς εκπαιδευτικών το 2025: Μέχρι πότε ισχύουν οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής του ΑΣΕΠ
IDIKI AGOGI
Αναλυτικό χρονολόγιο για τις Προκηρύξεις Εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή: Από την έκδοση έως τους οριστικούς πίνακες
Η πορεία των προκηρύξεων για τη συγκρότηση των Πινάκων Κατάταξης των υποψηφίων Εκπαιδευτικών μέσα από ένα αναλυτικό χρονολόγιο
Αναλυτικό χρονολόγιο για τις Προκηρύξεις Εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή: Από την έκδοση έως τους οριστικούς πίνακες
εξετασεις
Τα θέματα στα Πρότυπα Γυμνάσια και κάποιες σκέψεις για τη δοκιμασία αυτή
«Καθώς ο στόχος είναι να αξιολογηθούν μαθητές με αυξημένες ικανότητες στα Μαθηματικά τα θέματα είναι δίκαια και αντιπροσωπευτικά των απαιτήσεων των...
Τα θέματα στα Πρότυπα Γυμνάσια και κάποιες σκέψεις για τη δοκιμασία αυτή