Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΥΠΟΠΑΙΘ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΜΠΑΛΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΩΝ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ

Μια γόνιμη συζήτηση με τους πρυτάνεις των Πανεπιστημίων, είχε ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, κατά τη συνεδρίαση της Συνόδου των Πρυτάνεων στην Αθήνα.

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, ο κ. Μπαλτάς είπε: «Διευκρίνισα στους Πρυτάνεις ότι ως προς την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, δεν θίγονται οι ειδικοί λογαριασμοί έρευνας των Πανεπιστημίων, άρα και δεν υπάρχει κανένας λόγος αναταραχής στα Πανεπιστήμια.

Υπάρχει μια σαφής διάκριση μεταξύ των αποθεματικών και των διαθεσίμων. Τα αποθεματικά σε ό,τι αφορά τον ειδικό λογαριασμό έρευνας δεν θίγονται με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Ως προς τα υπόλοιπα χρήματα, είτε βρίσκονται στην Τράπεζα της Ελλάδος, είτε αλλού, για τα Πανεπιστήμια είναι το ίδιο».

Για το Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, ο κ. Μπαλτάς σημείωσε: «Άκουσα τις απόψεις των Πρυτάνεων με τους οποίους είμαστε σε μια διαδικασία γόνιμης συνέχειας του διαλόγου για το διάστημα που απομένει μέχρι την κατάθεση του Πολυνομοσχεδίου στη Βουλή».

Ερωτηθείς για το θέμα της δημιουργίας ξενόγλωσσων τμημάτων για σπουδές αλλοδαπών φοιτητών στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, με καταβολή διδάκτρων -τμήματα τα οποία δεν έχουν ιδρυθεί σε κανένα ΑΕΙ- ο κ. Μπαλτάς δήλωσε:

«Αυτός είναι ένας ανενεργός νόμος του κ. Λοβέρδου, ο οποίος -έτσι ξαφνικά- δίνει τη δυνατότητα να δημιουργούνται κάποια προπτυχιακά ξενόγλωσσα τμήματα τριετούς διάρκειας, χωρίς να προβλέπεται η διαδικασία με την οποία θα μπορούσαν να φοιτήσουν εκεί οι προπτυχιακοί φοιτητές. Δηλαδή, δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε καν με ποιου είδους απολυτήριο θα εγγράφονταν οι φοιτητές αυτοί, αφού δεν θα ήταν Έλληνες. Μάλιστα, η διάταξη προέβλεπε την έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων για την ενεργοποίησή της, όμως τα Προεδρικά Διατάγματα δεν εκδόθηκαν ποτέ. Άρα έγινε ένας θόρυβος άνευ ουσίας και άνευ νοήματος. Το κύριο θέμα με τα ξενόγλωσσα τμήματα για τους αλλοδαπούς φοιτητές είναι ότι προέβλεπαν τριετείς προπτυχιακές σπουδές. Δηλαδή, σπουδές άλλου τύπου από τις τετραετούς διάρκειας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Και αυτό, είναι κάτι που υπηρετεί τη μνημονιακή αντίληψη, αυτή που λέει ότι πρέπει να μειωθούν τα έτη σπουδών στα Πανεπιστήμια και την οποία δεν υιοθετούμε. Πάντως, το συνολικό θέμα των ξενόγλωσσων σπουδών στην Ελλάδα είναι μεγάλο. Θα το δούμε εν καιρώ και όχι σε αυτό το Πολυνομοσχέδιο».

 

Κάνε εγγραφή στο newsletter στο Carrefour και κέρδισε 200€   


Πλατφόρμες, σανδάλια, canvas, flatforns από 9,90€ μόνο στο shoedeal.gr Το νέο e-outlet!  

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
mixanografiko14_638631239.jpg
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ
Τάσεις αγοράς: Ποια επαγγέλματα υγείας "εκτοξεύονται" - Γιατί δεν είναι μόνο οι υψηλές βάσεις το κλειδί για επαγγελματική επιτυχία
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ