Thumbnail
Γράφει ο Παναγιώτης Κάτσικας

Να πας κι εσύ εθελοντής

Γιατί αν δεν έρθεις μπορεί να σε ψάχνουνε

Να πας κι εσύ εθελοντής

Στου Καλατράβα τον τάφο μας θάβουνε

Να πας κι εσύ εθελοντής

Λόττο χαπάκια συσσίτιο μοιράζουνε

Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διατυμπανίζει τις προθέσεις της για διενέργεια ΑΣΕΠ και διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. 

Βρεθήκαμε από νωρίς σε ένα πρωτοφανές μπαράζ ανακοινώσεων, υποσχέσεων στα πλαίσια της "Λοβερδιάδας", αλληλοαναιρούμενων δηλώσεων που δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ο τρόπος με τον οποίο το Υπουργείο Παιδείας θα συμβίβαζε τις περικοπές του φθηνού σχολείου και της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με την πολιτική διάσωση του μάγου της επικοινωνίας Ανδρέα Λοβέρδου ο οποίος γνώριζε την τύχη των προηγούμενων διαχειριστών  της θέσης στην οποία προΐσταται.

Τα τελευταία χρόνια για να καλυφθούν τα κενά, αντί για διορισμούς εκπαιδευτικών, είδαμε την αύξηση αριθμών μαθητών στα τμήματα, την αύξηση ωραρίου, την κατάργηση και συγχώνευση σχολείων, την αποδιάρθρωση των υποστηρικτικών δομών. 

Παράλληλα κατέκλυσαν την εκπαίδευση και ευρύτερα το δημόσιο τα προγράμματα ΕΣΠΑ – κοινωφελής , τα προγράμματα «εκτάκτων αναγκών», «ειδικών συνθηκών και ειδικών διαδικασιών», καταστώντας το  ως το πιο βάρβαρο και στυγνό εργοδότη διαμορφώνοντας μισθούς 420 και 490 ευρώ.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Ανδρέας Λοβέρδος αποφάσισε για άλλη μια φορά να κάνει μία «Ρίκσσυ» με την κοινοτυπία. Σε χθεσινές του δηλώσεις προχώρησε σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία ζητώντας εθελοντές εκπαιδευτικούς να αποδεχτούν να εργαστούν δωρεάν για να καλυφθούν στα σχολεία οι 1.100 θέσεις οι οποίες υπολογίζεται ότι θα απομείνουν κενές στα σχολεία.

"Απομένουν ακόμη 1.100 κενά και μιλάω για κενά που αφορούν την επάρκεια στα σχολεία, όχι την πληρότητα, γιατί αυτός ο στόχος δεν επιτυγχάνεται πια. Δεν μπορώ να τα καλύψω αυτά τα 1.100 κενά γιατί δεν έχω άλλα κονδύλια" κλαίγεται ο Ανδρέας Λοβέρδος. "Αξεπέραστο το πρόβλημα λοιπόν. Τι να κάνω; Προσπαθώ κατ' αρχήν να βρω μια λύση που δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμα, αλλά επειδή δεν είμαι σίγουρος ότι θα προχωρήσει, σκέφτομαι ότι αν βρεθώ σε αδιέξοδο το μόνο που απομένει είναι να απευθυνθώ στον ανώνυμο εκπαιδευτικό ζητώντας την εθελούσια συνεισφορά του. Να δουλέψει χωρίς λεφτά για να καλυφθούν τα κενά, εθελοντικά δηλαδή, με αντάλλαγμα κάποια μόρια που θα τον βοηθήσουν όταν γίνουν προσλήψεις"

Από την κοινωφελή εργασία , στο Voucher και από το Voucher στην εθελοντική εργασία. Για εκπαιδευτικούς που θα μετατρέπονται σε "ωφελούμενους ανέργους", πολλών ταχυτήτων χωρίς εργασιακά ασφαλιστικά δικαιώματα, χωρίς συνδετικό ιστό. Πως και δεν ζήτησε από τους εκπαιδευτικούς να πληρώσουν για να εργαστούν. Ίσως και αυτό δεν είναι πολύ μακριά για τον Ανδρέα Λοβέρδο που παλαιότερα ως Υπουργός εργασίας έλεγε αναφορικά με το όριο ηλικίας των συντάξεων: "Οι άνθρωποι δεν πεθαίνουν κιόλας, ζούνε πολλά χρόνια μετά τη συνταξιοδότησή τους"!

Είναι φανερό πως ο νεοφιλελεύθερος μνημονιακός πειραματισμός εφαρμόζεται πρώτα και κύρια στον χώρο της εκπαίδευσης. Χρησιμοποιώντας τον δάσκαλο σαν πειραματόζωο και τον χώρο του σχολείου σαν πιλότο για το εργασιακό καθεστώς που θέλει να διευρύνει σε όλο το δημόσιο. Σε μια χώρα που σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Δικτύου Πληροφόρησης για την Εκπαίδευση, «Ευρυδίκη»,  οι  εκπαιδευτικοί εργάζονται τις περισσότερες ώρες από τους περισσότερους Ευρωπαίους συναδέλφους τους και μάλιστα με τους πιο χαμηλούς μισθούς. Σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς ο Υπουργός παίζει με την αξιοπρέπειά τους, μιλώντας για εθελοντική εργασία.

Η φαραωνική στάση του ΥΠΕΠΘ που υλοποιεί επί της ουσίας τις κυβερνητικές κατευθύνσεις μετατρέποντας την εργασία σε χόμπι, άδικα ψάχνει τον υποκινητή των μαθητών που κάνουν καταλήψεις και του "βγάζουν τη γλώσσα". Φτάνει να κοιτάξει στις συνθήκες που καλεί  τους δάσκαλους να εργαστούν, οι οποίες  αποτελούν για τα παιδιά το ναρκοθετημένο μέλλον που βρίσκεται μπροστά τους.

Στα κελεύσματα για εργασία αμισθί, ο μόνος δρόμος για τους εκπαιδευτικούς, όπως έλεγαν και οι στίχοι της Βαβυλώνα είναι ο δεθελοντισμός.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kina-koronoios.jpg
Έρευνα: Πώς ο κορονοϊός αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού
Ο κορονοϊός προσβάλλει περισσότερο άτομα που έχουν ήδη μεγάλες ποσότητες αθηρωματικής πλάκας στις αρτηρίες τους και αυτό εξηγεί εν μέρει γιατί τα...
Έρευνα: Πώς ο κορονοϊός αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού
nosokomeio-meth
Άφησαν γυναίκα αχειρούργητη με αιμορραγία στο μάτι – Τι καταγγέλλει ο γιος της
H επιμελήτρια της Οφθαλμολογικής ήταν απούσα στην εφημερία, δίνοντας συμβουλές σε ειδικευμένο μέσω τηλεφώνου, αρνούμενη να έρθει στην εφημερία για να...
Άφησαν γυναίκα αχειρούργητη με αιμορραγία στο μάτι – Τι καταγγέλλει ο γιος της
Κωνσταντίνου και Ελένης
Το απαγορευμένο φιλί: Γιατί ο ΑΝΤ1 έριξε «μαύρο» στο πασχαλινό επεισόδιο του «Κωνσταντίνου και Ελένης»
Ξέρετε γιατί ο ΑΝΤ1 έριξε «μαύρο» στο πασχαλινό επεισόδιο του «Κωνσταντίνου και Ελένης»
Το απαγορευμένο φιλί: Γιατί ο ΑΝΤ1 έριξε «μαύρο» στο πασχαλινό επεισόδιο του «Κωνσταντίνου και Ελένης»
emma
Συγκλονίζει η μητέρα της φοιτήτριας που σκοτώθηκε στη Θεσσαλονίκη: «Δεύτερο Πάσχα χωρίς εσένα»
«Μου λείπεις όσο δεν φαντάζεσαι .. Σ’ αγαπώ όσο οι λέξεις δεν μπορούν να περιγράψουν»
Συγκλονίζει η μητέρα της φοιτήτριας που σκοτώθηκε στη Θεσσαλονίκη: «Δεύτερο Πάσχα χωρίς εσένα»