Thumbnail
Συνέντευξη στον Νίκο Χατζηνικολάου

Για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, για ανατροπή του κανονισμού 1 προς 10 που ισχύει στο δημόσιο σε ότι αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό και για τον έλεγχο λειτουργίας των κέντρων μεταλυκειακής εκπαίδευσης και συγκεκριμένα μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μίλησε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό RealFM και στον Νίκο Χατζηνικολάου.

Ο κ. Λοβέρδος για την έναρξη της σχολικής χρονιάς δήλωσε: «Τα βιβλία είναι στη θέση τους στο 95%. Σε ό,τι αφορά το προσωπικό η έκταση του προβλήματος δεν είναι αυτή που προβλέπει ότι θα είναι η Εφημερίδα των Συντακτών, αλλά η βάση της κριτικής είναι σωστή, γιατί μας λείπει μόνιμο διδακτικό προσωπικό, το οποίο εάν υπήρχε, δεν θα είχαμε αυτό το τριτοκοσμικό φαινόμενο να αγωνιούμε για τα κενά.

Μας λείπουν 10.000 μόνιμοι καθηγητές, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, τους οποίους φιλοδοξούμε να προσλάβουμε με διαγωνισμό που θα κάνουμε το Δεκέμβριο, εάν επιτύχουμε τώρα το Σεπτέμβριο να βγούμε από τη σχέση 1 προς 10. Ένας να μπαίνει και δέκα να συνταξιοδοτούνται. Αν το καταφέρουμε αυτό, είναι μια πολιτική ενέργεια που προϋποθέτει συμφωνία της κυβέρνησης και στη συνέχεια συμφωνία και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία έχουμε ήδη ξεκινήσει να συζητάμε, έχουμε ενημερώσει δηλαδή εδώ και 15 μέρες ότι πρέπει να βγούμε από το 1 προς 10 και περιμένουν αυτή την δική μας μελέτη, θα την τελειώσουμε μέσα στην εβδομάδα αυτή και το Σεπτέμβριο θα γνωρίζουμε αν τουλάχιστον του χρόνου ο Υπουργός Παιδείας, εγώ ή κάποιος άλλος όποιος θα είναι στη θέση μου, θα μιλάει από πιο ξεκούραστες θέσεις και από πιο σοβαρές θέσεις. Γιατί δεν είναι σοβαρό θέμα αυτό να το συζητάμε, δυστυχώς όμως αυτή είναι η βασική μας υποχρέωση.

Θα προσπαθήσουμε να είναι οι καθηγητές, οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι στις θέσεις τους στο μεγαλύτερο δυνατόν βαθμό. Από τώρα σας λέω ότι κατά τις σημερινές μας προβλέψεις, 500 θέσεις θα μείνουν κενές, διότι παρ’ όλο τον αγώνα μας, τα 22.500 κενά τα κατεβάσαμε σε 16.500 με λιγότερες αποσπάσεις, περισσότερες παράλληλες αναθέσεις διδασκαλίας και καλύτερη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, αλλά από τις 16.500 κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε μόνο τις 16.000. Δηλαδή ξεκινάμε με 500 μείον και θα προσπαθήσουμε να είναι μόνο αυτά τα κενά μας.

Ό,τι προκύπτει τώρα από εκπαιδευτικούς που δηλώνουν επ’ απειλούμενη εγκυμοσύνη, από ασθένειες που θα προκύψουν, θα κοιτάμε με μια ομάδα 1.000 αναπληρωτών που θα κρατήσουμε ως ετοιμοπόλεμους, να καλύπτουμε αυτά τα κενά που θα προκύπτουν.

Εάν την Πέμπτη δεν είναι όπως τουλάχιστον οργανώνουμε τα πράγματα εμείς, στα δημοτικά όλα τα παιδιά με δασκάλους, αν όχι με όλους την πρώτη εβδομάδα, αλλά πάντως με δασκάλους, όχι αδέσποτα παιδιά, παιδιά που μένουν στο δρόμο επειδή δεν πήγε δάσκαλος και κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή που δύνανται να καλύπτονται τις επόμενες εβδομάδες, χωρίς να δημιουργούν προβλήματα, έχουμε πετύχει.

Εάν δείτε παιδάκια όπου πάνε στο σχολείο και δεν υπάρχει δάσκαλος, εκεί νομίζω ότι το υπουργείο απέτυχε και αυτό θα είναι πολύ οδυνηρό.

Για τον έλεγχο στα κέντρα μεταλυκειακής εκπαίδευσης, ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος σημείωσε: «Πιστεύω στη μη τριτοβάθμια μεταλυκειακή εκπαίδευση. Θεωρώ ότι προσφέρει χρήσιμες υπηρεσίες. Μάλιστα επειδή έχω προσκληθεί όταν ήρθε ο Κινέζος Πρωθυπουργός και συνάντησε τον κ. Σαμαρά, η κινεζική κυβέρνηση και η πρεσβεία τους μετέφερε μια πρόσκληση για δική μου επίσκεψη στο Πεκίνο.

Ένα από τα θέματα που έχουμε, είναι η ελληνική μεταλυκειακή εκπαίδευση και τι προσφέρει σε αυτόν ο οποίος θα σκεφτεί την Ελλάδα ως προορισμό εκπαιδευτικό δικό του, όχι πανεπιστημιακό. Πάντως μεταλυκειακό. Θα παρακαλέσω δε όσα από τα σχολεία αυτά θέλουν, με δικά τους έξοδα, γιατί πια δεν υπάρχουν χρήματα για επιχειρηματικές αποστολές, να μας συνοδεύσουν στις αρχές Νοεμβρίου.

Άρα είμαι πολύ θετικός, δεν είμαι αρνητικός. Αλλά θέλω να επισημάνω ότι έχουμε πάρει δυο αποφάσεις. Η πρώτη ήταν την 31η Ιουνίου όταν δεν ανανεώσαμε τη δυνατότητα για ένα ακόμη χρόνο, επτά φορές έχει γίνει αυτό, να προσαρμοστούν κτηριακά όσα κολέγια τέτοια, ή τέτοια σχολεία ΙΕΚ δεν έχουν τις κτηριακές εγκαταστάσεις που προβλέπει ο νόμος.

Ο νόμος δεν προβλέπει κτηριακές εγκαταστάσεις για πλάκα. Δεν το κάνει για λόγους τυπικούς. Το κάνει για λόγους εκπαιδευτικούς και για λόγους ασφαλείας. Είναι νέα παιδιά εκεί. Να συμβεί κάτι; Το κτήριο να είναι ακατάλληλο; Μετά τι θα γίνει;

Έχουμε συχνές ανανεώσεις, πολυετείς ανανεώσεις της προσαρμογής. Είπαμε φέτος λοιπόν φτάνει τόσα χρόνια, όποιος δεν προσαρμόστηκε 31 Ιουνίου δεν θα ξανανοίξει. Και μετά άρχισε μια αλληλογραφία από τις αρχές Ιουλίου που κρατεί ακόμη και μέχρι σήμερα, ενώ αρχίζουν οι εγγραφές ανάμεσα σε ένα οργανισμό που εποπτεύουμε, δεν θέλω να πω το όνομά του, και στη διοίκηση εδώ τη δική μας του Υπουργείου που δεν έχει ακόμη καταλήξει δυο μήνες. Έντεκα σχολεία δεν είχαν προσαρμοστεί. Έντεκα τέτοια κολέγια. Εγώ θα πήγαινα με ένα μηχανάκι να τα ελέγξω, αντί να αλληλογραφώ. Δεν πήγαν όμως. Εάν μέχρι τέλος της εβδομάδος δεν έχει γίνει ο έλεγχος, θα ξηλώσω όλη την ηγεσία αυτού του οργανισμού και θα κάνω μόνος μου τον έλεγχο. Δεύτερον, έχουμε τέτοιους οργανισμούς που λειτουργούν ενώ δεν έχουν –δεν το ξέρω για τη φορολογική ενημερότητα, μη κάνω λάθη- ασφαλιστική ενημερότητα. Δίχως ασφαλιστική ενημερότητα δεν μπορείς να λειτουργείς. Εδώ δεν πουλάς ένα οποιοδήποτε προϊόν. Εδώ καλείς παιδιά να τα μορφώσεις. Στην εποχή που ζούμε όλοι χρωστάνε και όλοι περιμένουν ρυθμίσεις.   Όμως, είναι άλλο να κάνεις μια άλλη εταιρεία και στον ίδιο χώρο, τα ίδια πρόσωπα εξαπατώντας το ασφαλιστικό ταμείο. Εξαπατώντας τον κόσμο όλο να εμφανίζονται ως νέες επιχειρηματικές προσπάθειες που λειτουργούν από την αρχή. Και πάλι ο ίδιος ο Οργανισμός είναι αρμόδιος να τα ελέγχει αυτά. Μίλησα με τον κ. Ροβέρτο Σπυρόπουλο του ΙΚΑ, μου είπε έχω εικόνα. Αλλά μου είπε την εικόνα γιατί τη ζητάς από εμένα. Από τις υπηρεσίες σου θα τη ζητήσεις και μου υπέδειξε τον ίδιο Οργανισμό.

Έχουμε αύριο 11.30 το πρωί συνάντηση εδώ. Στις 12.00 θα δώσουμε με τον κ. Σπυρόπουλο συνέντευξη Τύπου, θα ορίσουμε ότι μέσα σε αυτή την εβδομάδα όλα θα ολοκληρωθούν. Και εάν δεν έχουν ολοκληρωθεί την Παρασκευή το βράδυ, θα τους εξαφανίσω από το χάρτη. Γιατί πάνε τα παιδιά τώρα, δίνουν προκαταβολές και αρχίζει και μπλέκεται το θέμα.

Θα πρέπει να προειδοποιηθεί κάθε Έλληνας πολίτης που στέλνει το παιδί του και ενώ δεν έχει λεφτά, κάπου τα βρίσκει για να το μορφώσει όσο μπορεί λίγο περισσότερο, να μην πάει εκεί όπου τον Οκτώβριο ή Νοέμβριο θα σκάσει μια βόμβα. Εννοώ δηλαδή, ότι θα κλείσει το σχολείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro-aei.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
Ο φοιτητής, ο οποίος είχε ήδη ολοκληρώσει δύο ακαδημαϊκά έτη, διέκοψε τη φοίτησή του προκειμένου να εγγραφεί στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών...
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
ekpa
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών
Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ δεν λαμβάνει υπόψιν της το ουσιαστικό κριτήριο που αφορά στο πραγματικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης, το οποίο εξαρτάται...
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών
audiobooks
Λογοτεχνία στα σχολεία: Τα 21 βιβλία που επελέγησαν θα παρέχονται και ως audiobooks στους μαθητές
Πιερρακάκης: Εχουμε συμφωνήσει με σπουδαίους καλλιτέχνες να ηχογραφήσουν αυτά τα βιβλία για να μπορούν οι μαθητές να τα ακούνε και στο σπίτι
Λογοτεχνία στα σχολεία: Τα 21 βιβλία που επελέγησαν θα παρέχονται και ως audiobooks στους μαθητές