maximos
«Σε έναν κόσμο που αλλάζει με γοργούς ρυθμούς, η ανάγκη της δια βίου εκπαίδευσης και της κατάρτισης είναι εκ των ων ουκ άνευ για όλους, πόσο δε μάλλον για ανθρώπους που βρίσκονται αποκομμένοι από το κοινωνικό γίγνεσθαι» ανέφερε ο Μ. Χαρακόπουλος στη συνεδρίαση της Επιτροπής Σωφρονιστικού Συστήματος για την εκπαίδευση

Πρόταση στη συνεδρίαση της Επιτροπής Σωφρονιστικού Συστήματος για την εκπαίδευση των κρατουμένων κατέθεσε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας Μάξιμος Χαρακόπουλος, ώστε να παρευρεθεί η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στην Επιτροπή, για να παρουσιάσει τα μέχρι στιγμής στοιχεία για τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας. 

Αναλυτικότερα, να ενημερωθούν για το «πώς αξιολογεί το υπουργείο Παιδείας την έως τώρα λειτουργία τους; Τι θεωρεί ότι μπορεί να βελτιωθεί; Έχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση των όποιων αλλαγών; Προτίθεται -και πότε- να λειτουργήσει ΕΠΑΛ στα σωφρονιστικά καταστήματα;».

Η πρόταση έγινε αποδεκτή από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Κώστα Καραγκούνη. 

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «ευτυχώς, τα δείγματα από την λειτουργία εκπαιδευτικών δομών είναι ιδιαίτερα θετικά. Μνημονεύω το εξαιρετικό έργο που γίνεται στις φυλακές της Λάρισας με το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, μία επιτυχημένη πρωτοβουλία με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα μέχρι σήμερα».

Αναλυτικά:

Απαραίτητες για την επανένταξη οι εκπαιδευτικές δομές στις φυλακές
 
• Να παρουσιάσει η Υπουργός Παιδείας το όραμά της για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

«Θα πρότεινα, λοιπόν, αφού δεν είναι σύνηθες η διακομματική επιτροπή να επισκέπτεται τους αρμόδιους υπουργούς για να τους παρουσιάσει τα αποτελέσματα της Έκθεσής της, να καλέσουμε την υπουργό Παιδείας στην Επιτροπή μας για να μας παρουσιάσει το όραμά της για τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας. Πως αξιολογεί το υπουργείο Παιδείας την έως τώρα λειτουργία τους; Τι θεωρεί ότι μπορεί να βελτιωθεί; Έχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση των όποιων αλλαγών; Προτίθεται -και πότε- να λειτουργήσει ΕΠΑΛ στα σωφρονιστικά καταστήματα;». Την πρόταση αυτή κατέθεσε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, μιλώντας στη συνεδρίαση της Επιτροπής Σωφρονιστικού Συστήματος για την εκπαίδευση των κρατουμένων, την οποία και έκανε αποδεκτή ο Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Κώστας Καραγκούνης. 

Ο Θεσσαλός πολιτικός τόνισε πως «δεν πρέπει να λησμονούμε ότι βασικός σκοπός της ποινής δεν είναι αυτή καθ΄ αυτή η τιμωρία αλλά η προσπάθεια σωφρονισμού και η προετοιμασία επανένταξης του κρατούμενου στην κοινωνία. Για τον λόγο αυτό η εκπαιδευτική δραστηριότητα εντός των σωφρονιστικών καταστημάτων διαδραματίζει έναν πρωτεύοντα ρόλο. Ιδιαίτερα όταν αφορά την απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες μπορούν να αποβούν επωφελείς για τον εκπαιδευόμενο κρατούμενο μετά την αποφυλάκισή του, ανοίγοντάς του προοπτικές για την αγορά εργασίας. Διότι η επαγγελματική αποκατάσταση συνιστά την ιδανικότερη προστασία από τον κίνδυνο του στιγματισμού, της περιθωριοποίησης, της αυτοπαραίτησης, του συναγελασμού με κύκλους της παρανομίας και της διολίσθησης σε παράνομες ή και εγκληματικές ενέργειες. Θα έλεγα, μάλιστα, ότι ο κίνδυνος αυτός ελλοχεύει και εντός των σωφρονιστικών ιδρυμάτων, όπου συχνά πληροφορούμαστε ότι δρουν εγκληματικές συμμορίες, ενίοτε συντονίζοντας παράνομες δραστηριότητες εκτός των φυλακών. Θέλουμε, επομένως, ανθρώπους που με την αποφυλάκισή τους να διαθέτουν αυτοεκτίμηση και χρήσιμες γνώσεις ώστε να κάνουν μια νέα αρχή στη ζωή τους».

Εκκρεμεί η πιλοτική λειτουργία ΕΠΑΛ στις Φυλακές Λάρισας

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «ευτυχώς, τα δείγματα από την λειτουργία εκπαιδευτικών δομών είναι ιδιαίτερα θετικά. Μνημονεύω το εξαιρετικό έργο που γίνεται στις φυλακές της Λάρισας με το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, μία επιτυχημένη πρωτοβουλία με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα μέχρι σήμερα.

Μάλιστα, η επιτυχία του συγκεκριμένου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στάθηκε η αφορμή να προταθεί εκ μέρους του συμβούλου-συντονιστή εκπαίδευσης κ. Γιώργου Τράντα η επέκταση του θεσμού με την πιλοτική λειτουργία ΕΠΑΛ, λυκειακών τάξεων Επαγγελματικού Λυκείου. Μια πρόταση που στοχεύει στην πληρέστερη επαγγελματική κατάρτιση των κρατουμένων, και άρα σε αύξηση των πιθανοτήτων της επαγγελματικής τους αποκατάστασης μετά την αποφυλάκισή τους. 

Την ιδέα αυτή είχα την ευκαιρία να την μεταφέρω στην αρμόδια υπουργό Παιδείας, τόσο προφορικά, όσο και μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Παρότι, όμως, έτυχε κατ’ αρχήν θετικής υποδοχής, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση. Νομίζω, λοιπόν, ότι συζητώντας για την βελτίωση των όρων εκπαίδευσης των κρατουμένων, θα πρέπει να εξετάσουμε ως Επιτροπή και την αξία της πιλοτικής λειτουργίας ΕΠΑΛ στα σωφρονιστικά καταστήματα.

Σε έναν κόσμο που αλλάζει με γοργούς ρυθμούς, η ανάγκη της δια βίου εκπαίδευσης και της κατάρτισης είναι εκ των ων ουκ άνευ για όλους, πόσο δε μάλλον για ανθρώπους που βρίσκονται αποκομμένοι από το κοινωνικό γίγνεσθαι».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολικη εφημεριδα
ΓΕΛ Άστρους: Σχολική εφημερίδα αφιερωμένη στον Ελληνισμό της Ανατολής
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της σχολικής εφημερίδα σας προσκαλούν σε αυτό το μοναδικό ταξίδι στην ιστορία και στις άσβηστες μνήμες της Ανατολής
ΓΕΛ Άστρους: Σχολική εφημερίδα αφιερωμένη στον Ελληνισμό της Ανατολής
foto_education.jpg
Α’ κύκλος Κινητικότητας-Εκπαιδευτικοί: Νέα εγκύκλιος – Τι ισχύει για αιτήσεις μετατάξεων-αποσπάσεων
Α ́ Κύκλος Κινητικότητας: Οδηγίες προς τους φορείς προέλευσης και υποδοχής - Τι αναφέρει η εγκύκλιος για τους εκπαιδευτικούς
Α’ κύκλος Κινητικότητας-Εκπαιδευτικοί: Νέα εγκύκλιος – Τι ισχύει για αιτήσεις μετατάξεων-αποσπάσεων