«Λίφτινγκ» στο ΑΣΕΠ: Οκτώ αλλαγές στις διαδικασίες πρόσληψης
Το νέο πλαίσιο που εισηγήθηκε ο υπουργός Εσωτερικών και οι οκτώ άξονες που φέρνουν μεγάλες αλλαγές στις προσλήψεις στο Δημόσιο

Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου από 10 και 22 Αυγούστου καθώς και μια σειρά κρίσιμων νομοσχεδίων ήταν τα ζητήματα που απασχόλησαν σήμερα τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο συνεδρίασε μέσω τηλεδιάσκεψης υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, όπως ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας.

ΑΣΕΠ και αναμόρφωση του ν. 2190/1994

Μεταξύ άλλων παρουσιάστηκαν οι βασικοί άξονες για την αναμόρφωση του ν. 2190/1994 για το ΑΣΕΠ, κατόπιν εισήγησης του υπουργού Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός εισηγήθηκε την υιοθέτηση νέου θεσμικού πλαισίου στην κατεύθυνση της ενίσχυσης και ενδυνάμωσης του ΑΣΕΠ. Και αυτό στο πλαίσιο της στρατηγικής επιλογής της κυβέρνησης για διαφάνεια, λογοδοσία, χρηστή διοίκηση, και βέλτιστη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου. Η αναγκαιότητα της μεταρρύθμισης προκύπτει από τα προβλήματα που επισημαίνονται στις ετήσιες εκθέσεις της Ανεξάρτητης Αρχής, αλλά και από τις διαμορφούμενες συνθήκες (π.χ. πανδημία) των απαιτήσεων από τον δημόσιο υπάλληλο του σήμερα αλλά και των επόμενων ετών.

Η συγκεκριμένη μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία εστιάζει στον ανασχεδιασμό και εκσυγχρονισμό των διαδικασιών πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ τόσο για το τακτικό προσωπικό όσο και για το προσωπικό ορισμένου χρόνου πάνω στους ακόλουθους άξονες:

1. Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση.

2. Διεξαγωγή γραπτών δοκιμασιών Γνώσεων, Δεξιοτήτων και Προσωπικότητας.

3. Διακρίβωση δεξιοτήτων και στοιχείων προσωπικότητας των υποψηφίων δημοσίων υπαλλήλων.

4. Ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών και ανάπτυξη διαλειτουργικότητας μεταξύ ΑΣΕΠ και εμπλεκομένων στις επιμέρους διαδικασίες φορέων που παρέχουν «στοιχεία- εισροές» στις διαδικασίες ΑΣΕΠ.

5. Σύντμηση χρόνου ολοκλήρωσης διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ ώστε ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ υποβολής αιτήματος του φορέα και ανακοίνωσης του πίνακα διοριστέων να μην υπερβαίνει το ένα έτος. 

6. Κατάργηση των ειδικών διατάξεων που θεσπίζουν αποκλίνουσες διαδικασίες ή μοριοδοτήσεις με κατεύθυνση την ενιαία διαδικασία.

7. Μείωση διοικητικού βάρους ΑΣΕΠ μέσα από τη δόμηση μιας στιβαρής, ενιαίας και προγραμματισμένης διαδικασίας.

8. Ενδυνάμωση του ΑΣΕΠ τόσο ως προς το στελεχιακό δυναμικό όσο και τους συμβούλους προκειμένου να καταστεί δυνατή η με όρους αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας άσκηση του έργου του έργου του. 

Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Mega, καταργούνται όλοι οι επιμέρους διαγωνισμοί που γίνονται κάθε χρόνο και θα ενοποιηθούν σε έναν μεγάλο διαγωνισμό ετησίως που θα περιλαμβάνει όλες τις ανάγκες του δημοσίου για νέες θέσεις εργασίας.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία

Νέοι 5.500 Διορισμοί Εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση - Πότε θα γίνουν

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΑΣΕΠ: Πιστοποίηση Αγγλικών LTE με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!)

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

ΔΑΚΕ ΔΕ Αχαΐας: Δεν υπογράφουμε ψήφισμα της Α' ΕΛΜΕ για τον Κουφοντίνα
ΔΑΚΕ ΔΕ Αχαΐας: Δεν υπογράφουμε ψήφισμα της Α' ΕΛΜΕ για τον Κουφοντίνα
Τους λόγους για τους οποίους αρνείται να υπογράψει ψήφισμα που εξέδωσε η Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας για τον Δημήτρη Κουφοντίνα εξηγεί η ΔΑΚΕ ΔΕ Αχαΐας
ΔΑΚΕ ΔΕ Αχαΐας: Δεν υπογράφουμε ψήφισμα της Α' ΕΛΜΕ για τον Κουφοντίνα
«Έφυγε» ο πρώτος εκλεγμένος πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης
«Έφυγε» ο πρώτος εκλεγμένος πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης
O Δημήτριος Μαρκής διετέλεσε πρώτος εκλεγμένος Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, ενώ υπήρξε μαθητής του διάσημου φιλοσόφου T.W. Adorno
«Έφυγε» ο πρώτος εκλεγμένος πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης