panelladikes panellinies
Stringer / SOOC
Το διδαγμένο κείμενο δεν παρείχε ιδιαίτερες δυσκολίες, ενώ το αδίδακτο από τον Θουκυδίδη είχε ορισμένες μεταφραστικές δυσχέρειες

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΑΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (4-6-2024)

Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών ήταν για καλά προετοιμασμένους μαθητές και δυσκολότερα από αυτά που είχαν δοθεί πέρυσι. Το διδαγμένο κείμενο δεν παρείχε ιδιαίτερες δυσκολίες, ενώ το αδίδακτο από τον Θουκυδίδη είχε ορισμένες μεταφραστικές δυσχέρειες (Γ1).

Οι ερωτήσεις Α1 και Β1 από το διδαγμένο κείμενο ήταν βατές.

Απαιτητική ήταν η ερώτηση σύγκρισης του διδαγμένου και του παράλληλου μεταφρασμένου κειμένου (Β2). Το Β3 με τις ετυμολογικές και το Β4 με τις πραγματολογικές  παρατηρήσεις δεν παρουσίασαν δυσκολίες.

Το θέμα Γ2 αναφορικά με τον Αλκιβιάδη και τον Τισσαφέρνη απαιτούσε καλή κατανόηση του τελευταίου τμήματος του κειμένου του Θουκυδίδη (καὶ ὑπερβάλλων…ἐκπίπτοιεν).

Οι γραμματικές παρατηρήσεις (Γ 3α, Γ 3β) ήταν εύκολες. Οι συντακτικές (Γ 4α, Γ4β) ήταν γενικά βατές.

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vivlio
Από πού προέρχεται η λέξη «τσέπη» – Η αρχαία ελληνική της ρίζα και η τουρκική επιρροή
Η καθημερινή λέξη που χρησιμοποιούμε όλοι έχει ξένη προέλευση, ενώ η ελληνική της μορφή χάθηκε με το πέρασμα των αιώνων
Από πού προέρχεται η λέξη «τσέπη» – Η αρχαία ελληνική της ρίζα και η τουρκική επιρροή
chatgpt
«Οι μαθητές μου χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη και δεν με ανησυχεί» λέει ο καθηγητής του Columbia
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν απειλεί τη μόρφωση — αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε, σκεφτόμαστε και δημιουργούμε. Οι μαθητές δεν διαβάζουν λιγότερο· απλώς...
«Οι μαθητές μου χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη και δεν με ανησυχεί» λέει ο καθηγητής του Columbia