panellinies panelladikes
Stringer / SOOC
Υποψήφια: Θεωρώ αναγκαίο να σταλεί διευκρίνιση στους αρμόδιους διορθωτές με σκοπό να αναθεωρηθούν οι μέχρι πρότινος απαντήσεις προκειμένου να αξιολογηθούν τα γραπτά μας σύμφωνα με έναν ορθολογικό άξονα

Ακόμα μια επιστολή διαμαρτυρίας μαθήτριας της Γ΄ Τάξης του Λυκείου για τα θέματα της Βιολογίας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις έλαβε το alfavita.gr και την δημοσιεύει. Σημειώνουμε ότι έχουμε λάβει κι άλλες ανάλογες επιστολές

H ανοικτή επιστολή της μαθήτριας

Ως μαθήτρια και υποψήφια των πανελλαδικών εξετάσεων θα ήθελα να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκεια μου για τη χαώδη κατάσταση που επικράτησε στα φετινά θέματα στο μάθημα της βιολογίας, κυρίως αναφερόμενη στο ερώτημα Α1.
Μαθητές και καθηγητές κοπιασαμε ολόκληρα έτη προκειμένου να πετύχουμε τον στόχο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης επιδεικνύοντας προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια, επομένως ειναι ανεπίτρεπτο να υπάρχουν προχειρότητες από την πλευρά της επιτροπής και να θεωρεί σωστές απαντήσεις οι οποίες δεν ειναι πλήρως επιστημονικά, αλλα ούτε και γλωσσολογικά (τα ινιδια χρωματινης ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ…) , αποδέκτες.

Υστερα από πληθώρα μηνυμάτων και επιστολών η πανελλήνια ένωση βιοεπιστημόνων συμμερίστηκε την εναντίωση μας σχετικά με το παραπάνω ερώτημα δημοσιεύοντας καινούργιες ενδεικτικές απαντήσεις, στις οποίες συμπεριελάμβανε την παρακάτω υποσημείωση:

(Διευκρίνηση για το ερώτημα Α1: Ο όρος ινίδια χρωματίνης χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη μορφή με την οποία εμφανίζεται το DNA κατά τη μεσόφαση. Όμως από την στιγμή που το σχολικό βιβλίο (τεύχος Α) αναφέρει τον όρο και για την αρχή της πρόφασης, είναι δίκαιο να θεωρηθεί ως σωστή και η απάντηση δ.)

Συνεπώς, θεωρώ αναγκαίο να σταλεί διευκρίνιση στους αρμόδιους διορθωτές με σκοπό να αναθεωρηθούν οι μέχρι πρότινος απαντήσεις προκειμένου να αξιολογηθούν τα γραπτά μας σύμφωνα με έναν ορθολογικό άξονα.
Ελπιζω να εισακουστούν τα επιχειρήματα μας, και να μην «τιμωρηθούμε» βαθμολογικά λόγω της επιμονής μας να διεξάγουμε διεξοδική μελέτη, καταλήγοντας τελικά, επαρκέστερα ενημερωμένοι συγκριτικά με την επιτροπή θεμάτων!
Δίκαιο και ηθικό θα ήταν να ληφθούν και οι δυο απαντήσεις σωστές, εφόσον όλοι γνωρίζουμε πως, ιδίως στις σχολές με υψηλές βάσεις, το κάθε μόριο μετράει!

Ευελπιστώ όλοι οι υποφήφιοι να δικαιωθούμε, και να μην αποτελέσει η επιπολαιότητα της επιτροπης ανασταλτικός παράγοντας στην εισαγωγή μας στην επιθυμητή σχολή.

Με εκτίμηση
Κιουλου Θεοδωρα
1ο ΓΕΛ Κέρκυρας

Διαβάστε εδώ: Πανελλήνιες Εξετάσεις 2023 -  Όλα τα θέματα κι οι απαντήσεις τους

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η γλώσσα των παιδιών
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας. Είναι το θεμέλιο της σκέψης και της αυτοαντίληψης. Ο Lev Vygotsky (1978) τόνισε πως η εσωτερική...
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
δίκη
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Μαθητές στα Χανιά «έντυσαν» τις σχολικές αίθουσες με αέρα δικαστικού μεγάρου, δικάζοντας… συμμαθητές τους. Και στο τέλος, καταχειροκροτήθηκαν.
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Copenhagen
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
Πώς η Κοπεγχάγη –η πόλη που αναδείχθηκε η πιο ευτυχισμένη στον κόσμο για το 2025– διδάσκει βιωσιμότητα, ισορροπία και μια πιο συνειδητή...
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
εκπαιδευτικοι
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης
Μία εκπαιδευτικός αθώα στα δικαστήρια, ένοχη στα πειθαρχικά; Η υπόθεση που συγκλονίζει τον χώρο της παιδείας
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης