ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Πανελλήνιες 2023: "Θεωρώ επιβεβλημένο προς αποκατάσταση κάθε αδικίας σε βάρος εμού και των συνυποψηφίων μου"

Επιστολή διαμαρτυρίας μαθήτριας της Γ΄ Τάξης του Λυκείου για τα θέματα της Βιολογίας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις έλαβε το alfavita.gr και την δημοσιεύει: 

Είμαι αριστούχα μαθήτρια της Γ΄ Τάξης του Λυκείου και καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, αλλά και όλων των προηγούμενων σχολικών ετών, αποκλειστικό μου μέλημα ήταν η συνεχής και -πολλές φορές- επίπονη μελέτη, σε βάρος ακόμη και της ίδιας μου της υγείας, προς το σκοπό της εισαγωγής μου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στη σχολή της επιλογής μου (Ιατρική Σχολή).

Στις 6-6-2023 εξετάσθηκα στο μάθημα «Βιολογία Προσανατολισμού».

Η διατύπωση του ερωτήματος πολλαπλής επιλογής Α1. είχε ως εξής: «Α. Τα ινίδια χρωματίνης: α. διπλασιάζονται κατά τη μετάφαση. β. είναι ορατά στο οπτικό μικροσκόπιο, γ. αποτελούνται από νουκλεοσώματα. δ. τα συναντάμε στην πρόφαση της κυτταρικής διαίρεσης.».

Σύμφωνα με τη διδακτική ύλη, το παραπάνω ερώτημα επιδεχόταν δύο ορθών απαντήσεων, της απάντησης γ. (ότι τα ινίδια χρωματίνης αποτελούνται από νουκλεοσώματα), αλλά και της απάντησης δ. (ότι τα ινίδια χρωματίνης συναντάμε στην πρόφαση της κυτταρικής διαίρεσης).

Με δεδομένο, όμως, ότι, όπως έχουμε διδαχθεί, τα ινίδια χρωματίνης δεν αποτελούνται μόνο από νουκλεοσώματα (αλλά και από συνδετικές πρωτεΐνες), επέλεξα την απάντηση δ., την οποία εκτίμησα ορθότερη της γ.

Με έκπληξή μου, ωστόσο, διαπίστωσα ότι στις προτεινόμενες απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ), ορθή επιλογή ήταν η γ.

Δυστυχώς, δεν μπορώ να κατανοήσω το λόγο για τον οποίο η απάντηση γ. θεωρείται ως μόνη ορθή, τη στιγμή που και η απάντηση δ. ήταν εξίσου ορθή (αν όχι, ακριβολογώντας, ορθότερη της γ.).

Το θέμα είναι ότι νιώθω έντονο το αίσθημα της αδικίας τόσο σε βάρος μου όσο και σε βάρος των υπολοίπων συμμετεχόντων στην εξέταση του άνω μαθήματος που δώσαμε την εξίσου ορθή απάντηση δ., δεδομένου ότι αποδεδειγμένα, με βάση τη διδακτική ύλη, υπήρχαν δύο ορθές απαντήσεις, πράγμα που η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων όφειλε να έχει αντιληφθεί πριν θέσει το συγκεκριμένο ερώτημα, προκειμένου να μην υπάρχουν ασάφειες, εξ αιτίας των οποίων ανατρέπεται η επίπονη προσπάθειά μας για επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, ματαιώνονται οι κόποι μας και, τελικά, τίθεται σε κίνδυνο το ίδιο το επαγγελματικό μέλλον μας.

Επομένως, θεωρώ επιβεβλημένο προς αποκατάσταση κάθε αδικίας σε βάρος εμού και των συνυποψηφίων μου που συμμετείχαμε στην εξέταση του παραπάνω μαθήματος, να ληφθούν ως ορθές και οι δύο απαντήσεις επί του επίμαχου ερωτήματος, πράγμα εξ άλλου που είχε συμβεί, σε αντίστοιχη περίπτωση, και στο παρελθόν, στην εξέταση και βαθμολόγηση του μαθήματος της φυσικής το έτος 2020.

 

Με Εκτίμηση!

Η Μαθήτρια της Γ΄ Λυκείου

Στεφανία

Διαβάστε εδώ: Πανελλήνιες Εξετάσεις 2023 -  Όλα τα θέματα κι οι απαντήσεις τους

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

titanikos.jpg
Τιτανικός: Ο πραγματικός λόγος που δεν βρέθηκαν σκελετοί στα συντρίμμια
Η βύθιση του Τιτανικού το 1912 στοίχισε τη ζωή σε περίπου 1.517 ανθρώπους, πολλοί από τους οποίους παρασύρθηκαν από τα ρεύματα του ωκεανού ή...
Τιτανικός: Ο πραγματικός λόγος που δεν βρέθηκαν σκελετοί στα συντρίμμια