πανελλήνιες πανελλαδικές
«Από τότε που άρχισα να φοιτώ στο Γενικό λύκειο, βρίσκομαι στην κόλαση»

Για τα χιλιάδες παιδιά που έμειναν εκτός πανεπιστημίου και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου κατά τη διάρκεια των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων μιλά σε επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μια μαθήτρια από το ΓΕΛ Κισσάμου.

Αναφερόμενη στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η μαθήτρια υποστηρίζει ότι «ίσως, τώρα να σκέφτεστε πως δεν ήταν δική σας ευθύνη, πως απλώς εκείνα τα παιδιά δεν διάβασαν αρκετά διότι δεν είναι όλα για το πανεπιστήμιο. Ελπίζω να κάνω λάθος... Διότι αν δεν κάνω έρχομαι να σας απαντήσω πως εσείς κάνετε λάθος! Τα παιδιά αυτά έχουν όλα τους κάποιο ταλέντο».

Επίσης, η μαθήτρια επισημαίνει στην επιστολή της, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr, ότι αισθάνεται οργή γιατί «εδώ και τρία χρόνια, από τότε που άρχισα να φοιτώ στο Γενικό Λύκειο, βρίσκομαι στην κόλαση. Και είμαι σίγουρη πως δεν είμαι η μόνη μαθήτρια σε όλη την Ελλάδα».

«Η ύλη είναι τεράστια, ο χρόνος περιορισμένος και οι πιθανότητες να πετύχουμε λιγοστές» τονίζει μεταξύ άλλων και προσθέτει ότι η ύλη «είναι αδύνατον να διδαχτεί με ορθό και σωστό τρόπο, καθώς υπερβαίνει κατά πολύ τις δυνατότητες των μαθητών. Όμως εσείς κάτι τέτοιο το αρνείστε. Αντ’ αυτού απαντάτε πως δεν υφίσταται καμία μείωση της ύλης».

Η επιστολή της μαθήτριας

Αναλυτικά, η επιστολή της μαθήτριας στην υπουργό Παιδείας:

Αξιότιμη κυρία Κεραμέως

Ύστερα από πολύ συλλογισμό, πήρα την πρωτοβουλία να επικοινωνήσω μαζί σας μέσω αυτού του γράμματος. Εάν ο αναγνώστης δεν είστε εσείς, και είστε κάποιος/α από τους εκπροσώπους της, παρακαλώ θα ήθελα να φτάσει στα χέρια της υπουργού το εν λόγω μήνυμα.

 Με όλο το σεβασμό θα ήθελα να σας εκφράσω μερικές από τις ανησυχίες μου...

Είμαι και εγώ μαθήτρια της Γ Λυκείου η οποία φέτος καλούμαι να «διαγωνιστώ» - διότι πλέον για διαγωνισμό μιλάμε- στις πανελλαδικές εξετάσεις. Σε όλη μου τη ζωή αποσκοπούσα να μπω στο πανεπιστήμιο. Κυριολεκτικά. Από το δημοτικό κιόλας ονειρεύομαι να μπω σε μία υψηλόβαθμη σχολή, όπως έμαθα στην πορεία. Στο γυμνάσιο είπα «θα τα καταφέρω». Στο λύκειο δε, άρχισαν οι αμφιβολίες...

Αναμφίβολα το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ένα βαθμοθηρικό σύστημα.

Αποσκοπεί μόνο στην εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε καμία άλλη ουσιαστική μόρφωση. Ούτε καν αυτό εξασφαλίζει. Το 2021 είναι γνωστό ότι μερικές χιλιάδες παιδιά έμειναν εκτός Πανεπιστημίου λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Ίσως, τώρα να σκέφτεστε πως δεν ήταν δική σας ευθύνη, πως απλώς εκείνα τα παιδιά δεν διάβασαν αρκετά διότι δεν είναι όλα για το πανεπιστήμιο. Ελπίζω να κάνω λάθος... Διότι αν δεν κάνω έρχομαι να σας απαντήσω πως εσείς κάνετε λάθος! Τα παιδιά αυτά έχουν όλα τους κάποιο ταλέντο. Και όπως είχε πει και ο Αϊνστάιν, όλοι είναι διάνοιες. Αλλά αν κρίνεις ένα ψάρι από την ικανότητά του να σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο, θα περάσει την υπόλοιπη ζωή του πιστεύοντας ότι είναι ηλίθιο. Τα λόγια αυτά σχετίζονται με την καίρια κατάσταση.

Αρχικά θα σας μιλήσω για ένα ευρύ κοινό. Εκατοντάδες παιδιά έχασαν πολλές διδακτικές ώρες εξαιτίας του γεγονότος ότι νόσησαν από covid. Χιλιάδες παιδιά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να έχουν κάποια παράλληλη διδακτική υποστήριξη και αναγκάζονται με κόπο και ιδρώτα να χαροπαλεύουν ξημεροβραδιάζονται σκυμμένα πάνω από ένα βιβλίο - αυτό της χημείας ή των λατινικών. Και γιατί αυτό;!

Μιλάμε για μία τεράστια ύλη που αντικειμενικά είναι αδύνατον να διδαχτεί με ορθό και σωστό τρόπο, καθώς υπερβαίνει κατά πολύ τις δυνατότητες των μαθητών. Όμως εσείς κάτι τέτοιο το αρνείστε. Αντ’ αυτού απαντάτε πως δεν υφίσταται καμία μείωση της ύλης...

Ναι κυρία Κεραμέως, είναι εύκολο να το λέτε όμως πρακτικά δεν βρίσκεται στα πλαίσια του ρεαλισμού...

Όμως αφήστε το αυτό. Ας δούμε πιο σφαιρικά το θέμα.

Όπως σας είπα και αρχικά, πήρα την πρωτοβουλία να σας στείλω αυτό εδώ το γράμμα.

Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής η οργή που νιώθω με παρακίνησε να απευθυνθώ σε σας με αυτό τον τρόπο. Δεν νιώθω οργή για εσάς. Ούτε κατά διάνοια!

Νιώθω διότι εδώ και τρία χρόνια, από τότε που άρχισα να φοιτώ στο Γενικό λύκειο, βρίσκομαι στην κόλαση. Και είμαι σίγουρη πως δεν είμαι η μόνη μαθήτρια σε όλη την Ελλάδα. Δεν μου αρέσει καθόλου που δεν είμαι εγώ εκείνη που καθορίζει το μέλλον μου.

Τα θέματα των πανελλαδικών, από το 2012 και μετά, άρχισαν να γίνονται όλο και πιο απαιτητικά, σε σημείο να υποτιμάται και ο ίδιος μας ο κόπος και μόχθος για να φτάσουμε μέχρι αυτό το σημείο! Η ύλη είναι τεράστια, ο χρόνος περιορισμένος και οι πιθανότητες να πετύχουμε λιγοστές.

Η Παιδεία, ένα τόσο πολύτιμο αγαθό, μία τόσο υπέροχη αρετή, έχει εμπορευματοποιηθεί. Δεν έχετε συνειδητοποιήσει μάλλον πως ούτε εγώ, αλλά χιλιάδες παιδιά στην Ελλάδα, δεν μπορούμε να βρούμε κάποια άλλη φυγή. Δεν μπορούμε να σου σπουδάσουμε σε κάποιο κολλέγιο εντός ή εκτός Ελλάδος και δεν μπορούμε να αποφοιτήσουμε από κάποια ιδιωτική σχολή. Όμως εσείς -και όταν λέω εσείς εννοώ εσάς που βρίσκεται στην εξουσία- εθελοτυφλείτε σε τέτοιου είδους προβλήματα. Αντί να βοηθήσετε να έχουμε ένα καλύτερο μέλλον, ένα μέλλον που η Ελλάδα μας θα έχει επιστήμονες που αγαπάνε με όλη τους την ψυχή το επάγγελμά τους, μας εμποδίζετε να σταθούμε με επιτυχία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ίσως εσάς, και δεν εννοώ εσάς προσωπικά κυρία Υπουργέ, σας είναι προφανές ότι υπάρχει ισότητα σε τούτη εδώ τη χώρα. Δεν αντιλέγω. Όμως σκοπός είναι να υπάρχει ισοτιμία. Να ενισχύουμε και εκείνους που είναι σε διάφορους τομείς πιο ανίσχυροι. Ουτοπικό; Δεν θα έπρεπε να ήταν...

Προφανώς δεν ρίχνω σε σας προσωπικά την ευθύνη. Όμως ζητώ λίγη ενσυναίσθηση. Προς εμένα και προς όλα αυτά τα νέα παιδιά. Ζητώ να φανερώσετε την ανθρώπινη πλευρά σας, εκείνη που θα κατανοήσει και θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων. Ζητώ να συμβάλλετε στην υλοποίηση των ονείρων όλων αυτών των παιδιών που ελπίζουν, και όχι στα αδικοχαμένα όνειρα που τόσο καιρό πάλευαν για αυτά. Διότι εμείς οι νέοι θα παραλάβουμε το μέλλον τούτης εδώ της χώρας.

Σας ζητώ λοιπόν να συμβάλλετε στη διεξαγωγή ενός δίκαιου αγώνα για όλους μας.

Με σεβασμό,

Μαθήτρια από το ΓΕΛ Κισσάμου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

istoria kai anthropologia
ΠΑΜΑΚ: Εγκρίθηκε η αγορά 4 νέων κτιριακών εγκαταστάσεων - Οι προδιαγραφές
Δείτε αναλυτικά τις περιοχές και τις προδιαγραφές των κτιριακών εγκαταστάσεων που θα αγοράσει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
ΠΑΜΑΚ: Εγκρίθηκε η αγορά 4 νέων κτιριακών εγκαταστάσεων - Οι προδιαγραφές
keraies_kinitis_0.jpg
Αγιος Δημήτριος: Ασφαλιστικά μέτρα από τον Δήμο για τη μη εγκατάσταση κεραίας κινητής τηλεφωνίας δίπλα σε σχολεία
Δήμαρχος: «Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να προστατέψουμε την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών και των δημοτών μας»
Αγιος Δημήτριος: Ασφαλιστικά μέτρα από τον Δήμο για τη μη εγκατάσταση κεραίας κινητής τηλεφωνίας δίπλα σε σχολεία