Πανελλήνιες 2021-Φυσική: Απαιτητικά τα θέματα δεδομένων των συνθηκών
Πανελλήνιες-Πανελλαδικές 2021: Δεδομένων και των φετινών συνθηκών διδασκαλίας, τα θέματα μπορούν να χαρακτηριστούν ως απαιτητικά, ενώ η πληθώρα ασκήσεων και οι συνδυασμοί τους σε ένα θέμα καθώς και οι απαιτούμενοι υπολογισμοί δημιουργούν ερωτήματα για την επάρκεια χρόνου

Τα θέματα Φυσικής των Πανελληνίων εξετάσεων 2021, ήταν σαφή, κάλυπταν όλο το εύρος της διδακτέας ύλης και απαιτούσαν ανάκληση γνώσεων προηγουμένων τάξεων τονίζει σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ) για τα Θέματα Φυσικής

Εν τούτοις, δεδομένων και των φετινών συνθηκών διδασκαλίας, μπορούν να χαρακτηριστούν ως απαιτητικά, ενώ η πληθώρα ασκήσεων και οι συνδυασμοί τους σε ένα θέμα καθώς και οι απαιτούμενοι υπολογισμοί δημιουργούν ερωτήματα για την επάρκεια χρόνου για την απάντησή τους από τους υποψήφιους.

Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι οι θεματοδότες μέσα σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια και με πολύ περιορισμένη εξεταστέα ύλη αναγκάζονται να συνθέτουν θέματα που πρέπει, εκτός των άλλων, να είναι επιστημονικά ορθά και να μην επιδέχονται πολλών ερμηνειών και επεξηγήσεων.

Έχουμε, λοιπόν, να παρατηρήσουμε τα εξής:

  1. Η διδακτέα ύλη έχει φθάσει πλέον σε κορεσμό. Είναι άμεση η ανάγκη επαναπροσδιορισμού, εμπλουτισμού και διεύρυνσής της. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν η σύγχρονη φυσική να αγνοείται παντελώς και η κβαντική φυσική να διδάσκεται και να εξετάζεται σε μαθήματα άλλων ειδικοτήτων πλην Φυσικών.
     
  2. Τα θέματα, και όχι μόνο τα φετινά, απέχουν πολύ από την περιγραφή και μελέτη πραγματικών καταστάσεων και φαινομένων και αντιστοιχούν σε μη ρεαλιστικά μοντέλα. Για παράδειγμα το θέμα Β3, το οποίο στηρίζεται σε αντίστοιχο παράδειγμα του σχολικού βιβλίου, αναφέρεται σε μη κεντρική κρούση σημειακών αντικειμένων (σφαίρες μικρών διαστάσεων).
     
  3. Η εισαγωγή θεμάτων πειραματικού χαρακτήρα καθίσταται πλέον απαραίτητη. Η αξιοποίηση πειραματικών δεδομένων και η εξέταση της πειραματικής διαδικασίας θα αναβαθμίσει την εξέταση του μαθήματος της Φυσικής, αλλά κυρίως τη διδασκαλία του και θα προσφέρει νέες γνώσεις, θα αναπτύξει δεξιότητες και θα διαμορφώσει τον ορθολογικό τρόπο σκέψης στους/στις μαθητές/τριες.

Όλα τα παραπάνω απαιτούν πλέον ένα νέο σύγχρονο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο θα υποστηρίζεται από τα αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια και επαναπροσδιορισμό του τρόπου εξέτασης του μαθήματος της Φυσικής.

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Το 2ο ΕΝΕΓΥΥΛ στο περίπτερο του alfavita.gr στη ΔΕΘ
ΔΕΘ: Το 2ο ΕΝΕΕΓΥΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης παρουσίασε την “έξυπνη πόλη” στο alfavita.gr
Μαθητές και εκπαιδευτικοί έδειξαν στη 89η ΔΕΘ πώς η τεχνολογία και η παράδοση συναντώνται μέσα από την «έξυπνη πόλη», το θερμοκήπιο και τα «μουσικά...
ΔΕΘ: Το 2ο ΕΝΕΕΓΥΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης παρουσίασε την “έξυπνη πόλη” στο alfavita.gr
γαυδ
Η Κρητικιά δασκάλα που πήγε στη Γαύδο για να διδάξει τη μοναδική μαθήτρια του νησιού
Η κα Τζαγκαράκη, που τα προηγούμενα δύο χρόνια δίδασκε στη Λέρο, αναδεικνύει τη μοναδικότητα της διδασκαλίας σε ένα σχολείο με έναν μόνο μαθητή
Η Κρητικιά δασκάλα που πήγε στη Γαύδο για να διδάξει τη μοναδική μαθήτρια του νησιού
teacher
Σχολεία: Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων
Σε ποιους εκπαιδευτικούς μειώνεται το ωράριο από την τρέχουσα σχολική χρονιά και γιατί
Σχολεία: Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων